mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Fota rośnie

Fota rośnie

Spółka Fota z roku na rok odnotowuje wzrost sprzedaży. Obecnie udział rynkowy Foty, dystrybutora części zamiennych do samochodów osobowych i ciężarowych, wynosi 8%. W ostatnich dziesięciu latach spółka osiągała wzrost sprzedaży średnio o około 32% rocznie.

Fota rośnie

Fota z roku na rok dynamicznie zwiększa sprzedaż. Firma w ubiegłym roku odnotowała 327,1 mln zł przychodów odnotowując 16,5% wzrost w porównaniu do roku 2004. Zysk netto wyniósł w 2005 roku 11,7 mln zł. Około 9% sprzedaży pochodzi z eksportu. Najważniejsze rynki zagraniczne to: Ukraina, Czechy, Węgry i Słowacja.

Fota oferuje części zamienne większości europejskich dostawców. W sumie spółka współpracuje w tym zakresie z około 200 firmami. Wśród nich są tak renomowani producenci części zamiennych jak: ZF Trading (Sachs), Bosch, SKF, Federal Mogul. Odbiorcami Spółki  są głównie  warsztaty samochodowe, ale także sklepy motoryzacyjne i hurtownie.

Oprócz części zamiennych sprzedawanych pod marką producenta, w ofercie znajdują się części zamienne własnej marki KAGER. W ciągu niecałych trzech lat od wprowadzenia jej na rynek, Fota oferuje już 17 tys. części w 37 liniach produktowych. Udział marki KAGER w sprzedaży wynosi obecnie 13,5%. Celem firmy jest, by w 2009 roku KAGER przynosił 50% przychodów ze sprzedaży części do samochodów osobowych. Produkty KAGER wytwarzane są przez renomowane koncerny związane z branżą motoryzacyjną, m.in. Bosch czy Metelli.

W ofercie Spółki Fota znajduje się obecnie około 170 tys. różnych części zamiennych. Firma dostarcza części do większości samochodów znajdujących się na polskim rynku.

Największy udział w sprzedaży Foty stanowią materiały eksploatacyjne, związane z bieżącą obsługą pojazdów. Kolejną istotną grupą produktów dla przychodów firmy  są  elementy układu zawieszenia. W strukturze sprzedaży zmniejsza się udział części zamiennych do napraw (remontów) takich jak np. części silnikowe. Ciągle rośnie znaczenie materiałów eksploatacyjnych i akcesoriów.

Strategia rozwoju

Głównym celem strategicznym Foty jest dalsza ekspansja w Polsce jak i na rynkach Europy Środkowowschodniej. "Rozwój na tych rynkach będzie realizowany poprzez konsolidację, a także wzrost organiczny. Spółka prowadzi obecnie rozmowy z wyselekcjonowaną grupą firm w związku z możliwym połączeniem. Niewykluczone są również akwizycje na rynkach zagranicznych" - informują przedstawiciele.

Firma planuje także dalsze poszerzenie oferty produktowej. Spółka chce m.in. wzmocnić swoją pozycję w dystrybucji części do samochodów ciężarowych. Kolejnym celem  jest umocnienie marki KAGER na rynku europejskim, a także dalsze poszerzenie asortymentu m.in. w segmencie samochodów azjatyckich, francuskich i włoskich. Fota zamierza też zwiększyć sprzedaż wyposażenia i sprzętu warsztatowego. W planach jest również rozbudowa sieci warsztatów Leader Service w Polsce, ale także uruchomienie tego programu za granicą. Spółka planuje także zwiększyć udział eksportu w ogólnych przychodach.

Od ubiegłego roku Fota rozwija międzynarodowy projekt Fota International. Utworzyła trzy spółki zależne na perspektywicznych rynkach: Ukrainy, Węgier i Czech. Ma również w tych krajach magazyny.

Przeczytaj także:

Fota i Kager na Ukrainie

Fota ruszyła do Czech

Fabryka Boscha w Mirkowie: auta po części z polskich części (2005-03-03)


 


Podobne wiadomości:

Fabryka Boscha w Mirkowie: auta po części z polskich części

Fabryka Boscha w Mirkowie: auta po części z...

Aktualności 2005-03-03

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport