mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Foteliki dziecięce: Które są bezpieczne, a które zawodzą?

Foteliki dziecięce: Które są bezpieczne, a które zawodzą?

Specjalnie na prośbę naszych Czytelników zdecydowaliśmy się odświeżyć temat dotyczący bezpieczeństwa dziecięcych fotelików. W oparciu o wyniki tegorocznego testu niemieckiego automobilklubu ADAC postanowiliśmy sprawdzić, które produkty zagwarantują pociechom odpowiedni komfort i bezpieczeństwo, a których zakupu lepiej unikać.

Foteliki dziecięce: Które są bezpieczne, a które zawodzą?
Jak sugerują wyniki testu ADAC wiele fotelików nie jest w stanie odpowiednio chronić małych pasażerów. Z 28 tegorocznych rynkowych propozycji 4 z nich otrzymało notę niedostateczną. Tylko jeden produkt oceniony został bardzo dobrze, 14 na notę dobrą, zaś 9 razy przyznano stopień tylko zadowalający.

Głównym powodem do krytyki w teście w większości przypadków była bardzo słaba ochrona dzieci przy uderzeniach bocznych. Z tego też powodu trzy foteliki otrzymały najgorszą punktację: "Eitel Plastic Luftikid", "Kids in seat Ferrari Teko" oraz "IWH Trade Max Vario Max". Bardzo słabo wypadł też dzięciecy kubełek firmy Michelin o nazwie "Cockpit", który w przeciwieństwie do cockpitu Formuły 1 mizernie spisuje się w trakcie uderzeń czołowych. Z tego też względu fotelik ten nie spełnia normy ECE-44 i zostanie wycofany przez producenta ze sprzedaży.

Najlepiej oceniono propozycję firmy Roemer - "Roemer Baby-Safe Isofix plus" przeznaczony dla dzieci o wadze do 13 kilogramów. Z ceną dochodzą do ok. 1000 PLN (280 euro) był to jednak także najdroższy z testowanych fotelików. W tej samej grupie wagowej znalazło się jeszcze osiem z dziewięcicu fotelików, dość wysoko nagrodzonych notą dobrą. W stosunku ceny do jakości bardzo pozytywnie według testujących wypadł w tej klasie model "Safety 1st Mimas 0+".

W grupie wagowej do 18 kilogramów ADAC dostrzega także kilka bezpiecznych fotelików. Ponownie brylował tutaj produkt firmy Roemer - "Roemer Safefix plus", który otrzymał notę dobrą. W przedziale fotelików dla dzieci o wadze od 9 do 36 kilogramów dobrze spisał się model Kiddy Comfort Pro, zaś w grupie pomiędzy 15-36 kg za bezpieczne uznano cztery produkty. Najkorzystniejszym w tym kwartecie okazuje się być "Cybex Solution X.

WSZYSTKO O FOTELIKACH DZIECIĘCYCH ZNAJDZIESZ W NASZYM MOTOEKSPERCIE

Tabela wyników testu fotelików dziecięcych 2008 ADAC:

 Nazwa modelu fotelika
 Grupa wagowa

 bezpieczeństwoobsługa  komfortzużycie ocena 
 do 13 kilogramów (0+)
 RÖMER Baby Safe Plus Isofix ++ ++ + 0 ++
 GRACO Logico S HP
 + + + 0 +
 JANÉ Strata ++ + + + +
 CHICCO Autofix plus z podstawą + + + 0 +
 SAFETY 1ST Mimas  + + + 0 +
 CASUALPLAY Baby Zero plus + + + 0 +
 HAUCK Zero Plus + + + 0 +
 RÖMER Baby Safe Plus + + + 0 +
 PEG PEREGO Primo Viaggio Tri-Fix z podstawą + + + 0 +
 PEG PEREGO Primo Viaggio Tri-Fix 0 + + 0 0
 do 18 kilogramów (0/I)
 GRACO Duologic II (Isofix) + 0 + 0 0
 od 9 do 18 kilogramów (0/I)
 RÖMER Safefix Plus + + + + +
 BÉBÉ CONFORT Axiss 0 + + + 0
 od 9 do 25 kilogramów (I/II)
 MICHELIN Cockpit
 - + + 0 -
 EITEL PLASTIC Luftikid - 0/ 0 + -
 od 9 do 36 kilogramów (I,II,III)
 KIDDY Comfort Pro + + + + +
 NANIA Newline 0 0 0 + 0
 Kids in Seat Ferrari Teko  - 0 + + -
 IWH TRADE MAX Vario Max - 0 + + -
 od 15 do 36 kilogramów (II,III)
 BÉBÉ CONFORT Moby + ++ + + +
 CYBEX Solution X + ++ + + +
 CASUALPLAY Protector + + + 0 +
 KIDDY Discovery Pro + + + + +
 JANÉ Indy Plus Team 0 + + + 0
 NANIA Dreamfix SP 0 + + + 0
 RECARO Monza 0 ++ + + 0
 HTS Izi Up 0 + + + 0
 STORCHENMÜHLE Ipai 0 ++ + + 0

źrodło:ADAC

Skala ocen:
++  - bardzo dobry
+    - dobry
0    - zadowalający
-     - niedostateczny 

Tematy w artykule: foteliki dzieciece

Podobne wiadomości:

Fotelik samochodowy - jaki wybrać

Fotelik samochodowy - jaki wybrać

Bezpieczna jazda 2015-11-06

Jak poprawnie wpiąć dziecko do fotelika

Jak poprawnie wpiąć dziecko do fotelika

Bezpieczna jazda 2015-11-06

Komentuj:

~jp 2008-06-19

zapomnieli o fotelikach Norauto !!! To bardzo dobry francuski produkt!!!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
TVR zapowiada pierwszy model po 12 latach
TVR zapowiada pierwszy model po 12 latach
Słynny, brytyjski twórca samochodów sportowych powraca do świata żywych. Po 12 latach pojawi się na rynku nowy model, a tymczasem pojawił się pierwszy teaser nowej maszyny.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech