mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Francuscy producenci tracą udziały w rynku

Francuscy producenci tracą udziały w rynku

Po rekordowym 2002 roku najprawdopodobniej w tym francuskie koncerny samochodowe drugi raz z rzędu zmniejszą swoje udziały rynkowe na terenie Europy Zach.

Francuskie stowarzyszenie producentów CCFA winą za taki stan rzeczy obarcza słaby popyt krajowy oraz brak jakiegokolwiek nowego modelu na rynku przez większą część roku.

W 2002 roku Renault oraz PSA Peugeot Citroen uzyskały rekordowy udział 25,7% spośród 14,4 miliona sprzedanych aut w krajach Europy Zachodniej. W zeszłym roku udział ten zmniejszył się do 25,4%, a na koniec października tego roku wynosił już tylko 24,4%. Grupa PSA przez pierwszych dziesięć miesięcy tego roku sprzedała łącznie 1,75 mln aut, a Renault 1,26 mln.

Jedna trzecia sprzedaży przypada na francuski rynek. Tegoroczna sprzedaż (do końca października) francuskich marek wyniosła 1,66 mln samochodów, o 2% mniej niż w ubiegłym roku. Wg Claude Satinet, dyrektora zarządzającego Citroen, słabsza sprzedaż we Francji jest następstwem sporego bezrobocia oraz wysokich podatków. Również na największym europejskim rynku, w Niemczech, francuskie auta sprzedają się gorzej. W tym roku dotychczasowa sprzedaż jest gorsza o 14,3%, podczas gdy cały niemiecki rynek samochodowy zanotował spadek na poziomie 1,8%.

Wprowadzenie na rynek Citroena C4 oraz Renault Modusa, podczas wrześniowej wystawy w Paryżu, nastąpiło zbyt późno by mieć znaczący wpływ na tegoroczną sprzedaż. Jedyną wcześniejszą tegoroczną francuską nowością był zaprezentowany w kwietniu Peugeot 407.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport