mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Fuso Canter z lekkimi zmianami

Fuso Canter z lekkimi zmianami

Lekka i zwrotna ciężarówka Fuso Canter w wersji na rok modelowy 2014 oferuje liczne nowości. Nowy, topowy wariant Canter 9C15/9C18 o dopuszczalnej masie całkowitej 8,55 t ma zwiększoną nośność podwozia do prawie 6 ton, ustanawiając w ten sposób rekord w swojej kategorii wagowej.

Fuso Canter z lekkimi zmianami
Seryjne wyposażenie tej wersji Cantera obejmuje zautomatyzowaną przekładnię dwusprzęgłową Duonic i szeroką kabinę "C" (komfortową). Model dostępny jest z wydajnymi, 3-litrowymi silnikami o mocy 150 KM oraz 175 KM, a także z filtrem cząstek stałych i technologią SCR BlueTec 6. W skład standardowego wyposażenia wchodzi również hamulec silnikowy o mocy 50 kW, elektroniczny system stabilizacji toru jazdy (ESP), układ ABS i elektroniczny rozdzielacz siły hamowania.

Zmodyfikowane silniki zapewniają zgodność z unijnymi regulacjami dotyczącymi emisji spalin, wchodzącymi w życie 1 stycznia 2014 roku. Euro 5b+ dotyczy odmian o dopuszczalnej masie całkowitej do 6 t, a Euro VI - wariantów o większej DMC oraz modelu Canter Eco Hybrid. Nowe jednostki napędowe nie tylko emitują mniej szkodliwych substancji, ale są przy okazji bardziej wydajne.

Na wyposażeniu Cantera znajduje się również montowany w standardzie pakiet Ecofficiency, który łączy szereg środków mających na celu zmniejszenie zużycia paliwa, takich jak ciśnienie wtrysku podniesione do 2000 barów oraz zastosowanie specjalnego oleju silnikowego, funkcji start/stop i "szybszych" przełożeń osi. Wersje o dopuszczalnej masie całkowitej powyżej 6,5 t i mocy 150 KM oraz 175 KM są dodatkowo wyposażone w opony o zoptymalizowanym oporze toczenia oraz udoskonalony filtr cząstek stałych. Korzystają one z technologii BlueTec 6 z katalizatorem SCR.

Kolejna nowość dotyczy Cantera 4x4, który jest teraz seryjnie uzbrojony w reduktor. W rezultacie model może pokonywać wzniesienia o nachyleniu do 60 proc. Dołączany napęd na wszystkie koła na co dzień, w konfiguracji 4x2, pomaga w zmniejszeniu zużycia paliwa. Dodatkowo, Canter 4x4 ma samoblokujący mechanizm różnicowy tylnej osi (blokada do 70 procent) oraz hamulec silnikowy o mocy 50 kW.

Listę nowości zarezerwowanych dla Cantera z rocznika 2014 uzupełnia dostępne na życzenie szerokokątne lusterko, zalecane zwłaszcza przy szerokich nadwoziach, takich jak kontenery lub podobne.

Podobne wiadomości:

Zakaz wyprzedzania dla ciężarówek na A2

Zakaz wyprzedzania dla ciężarówek na A2

Polskie drogi 2015-06-25

IKEA testuje paliwo LNG

IKEA testuje paliwo LNG

Ciężarówki i Autobusy 2015-06-09

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport