mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Fuso podczas Tokyo Motor Show

Fuso podczas Tokyo Motor Show

Podczas 42. salonu samochodowego w Tokio Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC) - jeden z wiodących producentów aut użytkowych z Azji - prezentuje najbardziej innowacyjne modele w historii firmy. Tematem przewodnim stoiska są "zielone" technologie, w szczególności napęd hybrydowy. Swoją światową premierę świętuje nowa ciężarówka Fuso Canter Eco Hybrid.

Fuso podczas Tokyo Motor Show
W nawiązaniu do hasła tegorocznej wystawy - "Power to the Future" (pol. siła przyszłości), MFTBC podkreśla istotną rolę, jaką technologiczne innowacje pełnią w dziedzinie ochrony środowiska na całym globie oraz jaką odegrają w społecznej i ekonomicznej przyszłości. Z myślą o coraz bardziej rygorystycznych normach emisji spalin Fuso pracuje nad rozwojem alternatywnych układów napędowych. Już w 2006 roku firma zaprezentowała model Fuso Canter Eco Hybrid - jedną z najbardziej przyjaznych środowisku ciężarówek na świecie. W 2008 roku tuż przy fabryce Fuso w Kawasaki powstało centrum rozwojowe Daimler Trucks Global Hybrid Center. GHC koordynuje światowe działania w zakresie rozwoju napędu hybrydowego wszystkich producentów samochodów ciężarowych należących do koncernu Daimlera.

Podczas Tokyo Motor Show MFTBC zaprezentuje cztery pojazdy:
1. Swoją światową premierę świętuje druga generacja Fuso Canter Eco Hybrid, całkowicie przeprojektowana względem poprzednika z 2006 roku. Nowa hybrydowa ciężarówka trafi do sprzedaży w Japonii wiosną 2012 roku.
2. Po raz pierwszy debiutuje w Japonii lekka ciężarówka Fuso Canter E-Cell. Ten bezemisyjny pojazd jest częścią strategii Daimler Trucks "Shaping Future Transportation" (pol. kształtowanie przyszłości transportu), skupiającej się na redukcji zanieczyszczeń powietrza, emisji dwutlenku węgla i zużycia paliwa dzięki wykorzystaniu czystych, wydajnych układów napędowych i paliw alternatywnych.
3. Dalekobieżna, wysokotonażowa ciężarówka z napędem hybrydowym Fuso Super Great Eco Hybrid umożliwia Daimler Trucks znaczne ograniczenie zużycia oleju napędowego w porównaniu do konwencjonalnych pojazdów, zasilanych silnikami wysokoprężnymi.
4. Autobus turystyczny Aero Queen z technologią BlueTec łączy oszczędność z bezpieczeństwem, komfortem jazdy i funkcjonalnością. Już teraz spełnia on wyśrubowane normy emisji spalin, które będą obowiązywać w Japonii w 2015 roku.

Pozycja lidera w dziedzinie "zielonych" technologii to jeden z elementów programu „Fuso 2015”, opartego na pięciu założeniach:
- rozwój "zielonych technologii";
- numer jeden wśród klientów w Japonii;
- dochodowy, globalny producent;
- pionier wydajności wśród japońskich producentów aut użytkowych;
- numer jeden wśród pracodawców spółek przemysłowych.

Albert Kirchmann, prezydent MFTBC, tak komentuje wyznaczone cele: - Konsekwentne prace nad alternatywnymi układami napędowymi odegrają kluczową rolę w rozwoju Daimler Trucks. W 2015 roku Fuso chce być liderem w dziedzinie alternatywnych napędów i związanych z nimi innowacji na światowym rynku pojazdów użytkowych.
Z myślą o "hybrydyzacji" całej floty pojazdów ciężarowych Daimler Trucks, MFTBC prowadzi testy modelu Fuso Super Great Eco Hybrid. Wyniki tych badań będą miały w przyszłości wpływ na rozwój przyjaznych środowisku samochodów użytkowych Mercedes-Benz i Freightliner.

Podobne wiadomości:

Denza 400 - chiński

Denza 400 - chiński "elektryk" od Daimlera

Aktualności 2016-08-24

Elektryczne auta także mogą szkodzić środowisku

Elektryczne auta także mogą szkodzić...

Aktualności 2015-07-07

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport