mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Futurystyczne autobusy na podwoziach MAN

Futurystyczne autobusy na podwoziach MAN

MAN Truck & Bus dostarczy do Izraela 172 podwozia przegubowe z silnikami EEV dla systemów autobusowych Bus Rapid Transit „Metronit“ i „Red Line“. Wszystkie te autobusy o futurystycznej linii są na całej długości niskopodłogowe.

Futurystyczne autobusy na podwoziach MAN
Spółka „DAN Society for Public Transport“, jeden z największych operatorów autobusów miejskich w Izraelu, zaprezentowała w Hajfie pierwsze egzemplarze z partii 172 autobusów o futurystycznej linii, które w przyszłości będą stanowiły podstawę najnowocześniejszego systemu Bus Rapid Transit (BRT) w Hajfie i w Tel Awiwie. MAN Truck & Bus dostarcza w tym celu trzyosiowe podwozia przegubowych autobusów niskopodłogowych z silnikami wysokoprężnymi Common-Rail o mocy 360 KM, spełniającymi wymagania najbardziej rygorystycznej obecnie normy dotyczącej emisji spalin EEV (Enhanced Environmentally Friendly Vehicle). Futurystyczna zabudowa autobusów wyposażonych w efektywny system klimatyzacji dostosowanej do gorącego klimatu wykonana zostanie przez producenta zabudów Ha´argaz w Izraelu.

Michael Nagar, prezes zarządu, i Shmuel Rafaeli, dyrektor generalny przedsiębiorstwa transportowego DAN kładą nacisk nie tylko na wyjątkowo ekologiczne silniki, ale także na wyjątkowe wzornictwo: „Nowe sieci autobusów ´Metronit´ w Hajfie i ´Red Line´ w Tel Awiwie stwarzają możliwość wprowadzenia w krótkim czasie w tych rozwijających się metropoliach bardzo nowoczesnego systemu transportowego. Futurystyczne wzornictwo autobusów jest bezpośrednim dowodem na to, że rzeczywiście wdrażamy nasze innowacyjne pomysły dotyczące miejskiego transportu publicznego.“

Cechą szczególną podwozi autobusowych dostarczanych przez MAN jest niska podłoga na całej długości autobusu liczącej 18,75 metra. Dzięki temu rozwiązaniu i zastosowaniu czterech podwójnych drzwi zapewnione są wyjątkowo krótkie czasy wsiadania i wysiadania pasażerów na przystankach – jest to jedna z istotnych charakterystyk sprawnego systemu BRT.

Proekologiczna norma EEV zapewnia emisję cząsteczek znacznie poniżej poziomu wymaganego przez obowiązującą aktualnie normę Euro 5. Silniki wysokoprężne MAN, spełniające kryteria standardu EEV, nie wymagają stosowania AdBlue®, a więc tankują wyłącznie olej napędowy.

Firma MAN jest wiodącym dostawcą autobusów miejskich na rynku izraelskim. Podstawę trwającej już od ponad 30 lat współpracy między DAN i MAN stanowi niezawodność autobusów: prawie 100 % floty DAN liczącej 1.200 autobusów zostało wykonanych na podwoziach MAN.

Bus Rapid Transit
Bogaty pakiet podwozi autobusowych i kompletnych autobusów firmy MAN stanowi doskonałą podstawę dla systemów BRT. Istotna jest także znana kompetencja MAN w zakresie indywidualnych rozwiązań zapewniających niezawodność właściwą dla dużego producenta seryjnego.

Systemy Bus Rapid Transit stwarzają możliwość modernizacji infrastruktury transportowej bez konieczności budowy kolei podziemnych. Generalnie systemy BRT są porównywalne z miejskimi systemami szynowymi, takimi jak tramwaje czy metro, ale mogą być wybudowane szybciej i taniej, zapewniając równocześnie znacznie większą elastyczność. Można je także stosunkowo łatwo zintegrować z istniejącą infrastrukturą miejską oraz eksploatować niezależnie od takiej infrastruktury. W przypadku nieprzewidzianych utrudnień (blokady dróg) autobusy mogą elastycznie omijać przeszkody, zwiększając bezpieczeństwo dotarcia pasażerów do celu.

Podstawę systemu BRT stanowią nowoczesne autobusy miejskie o dużej pojemności. Ważnymi elementami są także wydzielone pasy dla autobusów oraz przystanki w formie platform, na których można automatycznie kasować bilety i kontrolować dostęp (poza autobusem), co zapewnia optymalny przepływ pasażerów. Systemy BRT gwarantują także inteligentne zarządzanie ruchem oraz umożliwiają wyświetlanie ważnych informacji dla pasażerów, na przykład najbliższych godzin odjazdu. Odpowiednia infrastruktura autobusowa zapewnia szybki, niezawodny i komfortowy transport pasażerów.

Podobne wiadomości:

Wrocławskie Volvo dostarczy 276 autobusów do Szwecji

Wrocławskie Volvo dostarczy 276 autobusów do...

Ciężarówki i Autobusy 2015-05-26

Łotwa kolejnym ważnym rynkiem dla Solarisa

Łotwa kolejnym ważnym rynkiem dla Solarisa

Ciężarówki i Autobusy 2015-05-15

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
Jak przygotować samochód do jazdy w zimowy poranek? Jak przygotować samochód do jazdy w zimowy poranek?