mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > GM: Ponad 9 mln sprzedanych aut

GM: Ponad 9 mln sprzedanych aut

Największy na świecie koncern motoryzacyjny - General Motors w 2005 roku sprzedał łącznie 9,17 miliona samochodów wszystkich swoich marek. Jest to wynik o 2 procent lepszy niż przed rokiem.

I jednocześnie dopiero po raz drugi w historii udało się przekroczyć barierę 9 miliona pojazdów. Jak do tej pory, wciąż rekordowym pozostaje 1978 rok, kiedy to globalna sprzedaż GM wyniosła 9,55 mln samochodów. W ostatnich trzech latach koncern odnotowywał ciągły wzrost sprzedaży, jednak zawsze były to wartości poniżej 9 mln: 2002 - 8,48 mln, 2003 - 8,62 mln, 2004 - 8,99 mln.

Największy wpływ na kolejny rok wzrostu sprzedaży ma globalna ekspansja czterech marek wchodzących w skład koncernu - Chevrolet, Hummer, Saab oraz Cadillac.

Chevrolet, obecnie główna marka GM, zanotował wzrost sprzedaży o 4,4% do poziomu 4,37 mln sprzedanych pojazdów. Duży wpływ na taki wynik miała dobra sprzedaż w Europie (+26%) oraz w Chinach (ponad 100 tys. egzemplarzy), a także powrót na pierwsze miejsce pod względem sprzedanych aut w USA. Dalszy wzrost sprzedaży na wielu rynkach jest przewidywany w 2006 r, kiedy to do sprzedaży w USA trafią nowe, bardziej ekonomiczne wersje dużych SUV-ów Tahoe oraz Suburban, pickupów Silverado oraz Avalanche, a w Azji, Afryce, Ameryce Łacińskiej oraz Europie model Captiva.

Choć poziomu sprzedaży Hummera nie można absolutnie porównywać do Chevroleta, to jednak uzyskany wynik (61.000) lepszy o prawie 100% od zakładanego (31.000) musiał zostać przyjęty z olbrzymim zadowoleniem przez szefów GM. To oczywiście zasługa nowego modelu H3 oraz rynku amerykańskiego, gdzie sprzedaż wzrosła o 93%. Znaczący wzrost zanotowano także w Meksyku, Kanadzie oraz Arabii Saudyjskiej. Hummer jest obecnie sprzedawany w 33 krajach, a w bieżącym roku przewidywana jest jego dalsza ekspansja na kolejne rynki.

Marka Saab w 2005 roku odnotowała największą w historii sprzedaż w Europie oraz rekordowe wzrosty sprzedaży w USA oraz Kanadzie. Debiutujące ostatnio modele 9-7X w Ameryce Pn oraz 9-3 Sportkombi w Ameryce Pn oraz Europie przyczyniły się w głównej mierze do tych wyników. W tym roku planowane jest wprowadzenie nowych wersji modelu 9-5.

42-procentowy wzrost sprzedaży poza USA zanotowała marka Cadillac, głównie w Chinach, Europie oraz na Bliskim Wschodzie. W ubiegłym roku marka Cadillac zadebiutowała na Starym Kontynencie modelami CTS, STS, SRX i XLR, a w tym ma do nich dołączyć jeszcze BLS.

Znaczący wzrost zanotowały także niektóre inne bardziej regionalne marki. W Europie Opel oraz Vauxhall zwiększyły swoje udziały na krajowych rynkach. W USA Saturn zwiększył sprzedaż o 2% dzięki nowemu modelowi Saturn Vue.

Czytaj także:
Epica następcą Evandy (2006-01-11)

Chevrolet wyprzedził Forda (2006-01-05)


Podobne wiadomości:

Bestia - nowy samochód Donalda Trumpa

Bestia - nowy samochód Donalda Trumpa

Aktualności 2017-01-20

Saab powraca - kolejna odsłona telenoweli

Saab powraca - kolejna odsłona telenoweli

Aktualności 2016-12-02

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda przedstawia limitowaną serię Drive
Skoda przedstawia limitowaną serię Drive
Po sukcesie limitowanej wersji Joy przyszedł czas na specjalną wersję Drive, która bazuje na wyposażeniu Ambition, ale oferuje jeszcze więcej za atrakcyjniejszą cenę.
Odgadnij model Odgadnij model