mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > GM: Ponad 9 mln sprzedanych aut

GM: Ponad 9 mln sprzedanych aut

Największy na świecie koncern motoryzacyjny - General Motors w 2005 roku sprzedał łącznie 9,17 miliona samochodów wszystkich swoich marek. Jest to wynik o 2 procent lepszy niż przed rokiem.

I jednocześnie dopiero po raz drugi w historii udało się przekroczyć barierę 9 miliona pojazdów. Jak do tej pory, wciąż rekordowym pozostaje 1978 rok, kiedy to globalna sprzedaż GM wyniosła 9,55 mln samochodów. W ostatnich trzech latach koncern odnotowywał ciągły wzrost sprzedaży, jednak zawsze były to wartości poniżej 9 mln: 2002 - 8,48 mln, 2003 - 8,62 mln, 2004 - 8,99 mln.

Największy wpływ na kolejny rok wzrostu sprzedaży ma globalna ekspansja czterech marek wchodzących w skład koncernu - Chevrolet, Hummer, Saab oraz Cadillac.

Chevrolet, obecnie główna marka GM, zanotował wzrost sprzedaży o 4,4% do poziomu 4,37 mln sprzedanych pojazdów. Duży wpływ na taki wynik miała dobra sprzedaż w Europie (+26%) oraz w Chinach (ponad 100 tys. egzemplarzy), a także powrót na pierwsze miejsce pod względem sprzedanych aut w USA. Dalszy wzrost sprzedaży na wielu rynkach jest przewidywany w 2006 r, kiedy to do sprzedaży w USA trafią nowe, bardziej ekonomiczne wersje dużych SUV-ów Tahoe oraz Suburban, pickupów Silverado oraz Avalanche, a w Azji, Afryce, Ameryce Łacińskiej oraz Europie model Captiva.

Choć poziomu sprzedaży Hummera nie można absolutnie porównywać do Chevroleta, to jednak uzyskany wynik (61.000) lepszy o prawie 100% od zakładanego (31.000) musiał zostać przyjęty z olbrzymim zadowoleniem przez szefów GM. To oczywiście zasługa nowego modelu H3 oraz rynku amerykańskiego, gdzie sprzedaż wzrosła o 93%. Znaczący wzrost zanotowano także w Meksyku, Kanadzie oraz Arabii Saudyjskiej. Hummer jest obecnie sprzedawany w 33 krajach, a w bieżącym roku przewidywana jest jego dalsza ekspansja na kolejne rynki.

Marka Saab w 2005 roku odnotowała największą w historii sprzedaż w Europie oraz rekordowe wzrosty sprzedaży w USA oraz Kanadzie. Debiutujące ostatnio modele 9-7X w Ameryce Pn oraz 9-3 Sportkombi w Ameryce Pn oraz Europie przyczyniły się w głównej mierze do tych wyników. W tym roku planowane jest wprowadzenie nowych wersji modelu 9-5.

42-procentowy wzrost sprzedaży poza USA zanotowała marka Cadillac, głównie w Chinach, Europie oraz na Bliskim Wschodzie. W ubiegłym roku marka Cadillac zadebiutowała na Starym Kontynencie modelami CTS, STS, SRX i XLR, a w tym ma do nich dołączyć jeszcze BLS.

Znaczący wzrost zanotowały także niektóre inne bardziej regionalne marki. W Europie Opel oraz Vauxhall zwiększyły swoje udziały na krajowych rynkach. W USA Saturn zwiększył sprzedaż o 2% dzięki nowemu modelowi Saturn Vue.

Czytaj także:
Epica następcą Evandy (2006-01-11)

Chevrolet wyprzedził Forda (2006-01-05)


Podobne wiadomości:

Saab powraca - kolejna odsłona telenoweli

Saab powraca - kolejna odsłona telenoweli

Aktualności 2016-12-02

Cadillac One -

Cadillac One - "Bestia" w Warszawie

Aktualności 2016-07-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport