mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > GM i Honda razem

GM i Honda razem

General Motors oraz Honda nawiązały współpracę w zakresie stworzenia systemu ogniw paliwowych nowej generacji. Efektem wspólnych prac ma być nie tylko zwiększenie opłacalności tej technologii, ale także stworzenie lepszych rozwiązań do przechowywania wodoru.

GM i Honda razem
General Motors i Honda to obecnie liderzy w zakresie opracowywania systemu ogniw paliwowych. Według wskaźnika CEPGI (Clean Energy Patent Growth Index), GM i Honda zajmują odpowiednio pierwsze i drugie miejsce pod względem liczby patentów dotyczących ogniw paliwowych zgłoszonych w latach 2002 - 2012 (łącznie ponad 1200).

Współpraca obu koncernów, zaplanowana do roku 2020, ma na celu dzielenie doświadczeń, korzyści skali i strategii finansowania. Wśród planowych owoców wspólnego przedsięwzięcia wymienia się także rozwinięcie infrastruktury stacji tankowania wodoru, które odgrywają kluczową rolę w kwestii długoterminowej rentowności pojazdów napędzanych ogniwami paliwowymi, a także popularności takich aut wśród klientów.

W ramach realizowanego od 2007 roku programu testów drogowych Project Driveway, flota 119 pojazdów GM zasilanych wodorem przejechała łącznie blisko 3 miliony mil w rzeczywistych warunkach drogowych - to więcej, niż pojazdy jakiegokolwiek innego producenta.

Z kolei japońska firma rozpoczęła sprzedaż Hondy FCX na zasadach leasingu w 2002 roku, dostarczając klientom w Stanach Zjednoczonych i Japonii 85 takich aut, w tym wiele egzemplarzy modelu FCX Clarity nowej generacji, który w 2009 roku zdobył nagrodę World Green Car. Honda dostarczyła te samochody nabywcom z USA i zebrała istotne dane dotyczące ich eksploatacji w rzeczywistych warunkach drogowych.

W 2015 Honda planuje wprowadzić na rynek następcę modelu FCX Clarity, który początkowo pojawi się w Japonii i Stanach Zjednoczonych, a następnie w Europie. Firma GM ogłosi plany dotyczące produkcji ogniw paliwowych w późniejszym terminie.

Technologia ogniw paliwowych jest odpowiedzią na wiele problemów związanych z dzisiejszą motoryzacją, takich jak uzależnienie od ropy naftowej, emisja spalin, wydajność, zasięg i czas tankowania. Pojazdy napędzane ogniwami paliwowymi są zasilane wodorem pozyskiwanym z odnawialnych źródeł, jak wiatr czy biomasa. Takie pojazdy wydzielają jedynie parę wodną.

Co więcej, zasięg samochodów zasilanych ogniwami paliwowymi wynosi nawet 640 kilometrów, a ich tankowanie trwa tylko trzy minuty. To nowoczesne źródło napędu może też być wykorzystywane w małych, średnich i dużych pojazdach.

Podobne wiadomości:

Wodorowy Lexus już za cztery lata

Wodorowy Lexus już za cztery lata

Technika 2016-11-25

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Toyota pracuje nad wodorową ciężarówką

Ciężarówki i Autobusy 2016-11-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Fabryka Mercedesa w Jaworze w 2019 roku
Fabryka Mercedesa w Jaworze w 2019 roku
Dziś w Warszawie premier Beata Szydło i wicepremierem i Minister Rozwoju Mateusz Morawiecki w towarzystwie Markusa Schäfera, członka zarządu Mercedes-Benz Cars oficjalnie ogłosili podpisanie umowy na budowę fabryki silników Mercedesa w Jaworze.