mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > GP Hiszpanii: F1 startuje na nowo, zwłaszcza BMW

GP Hiszpanii: F1 startuje na nowo, zwłaszcza BMW

Grand Prix Hiszpanii to drugi początek sezonu. Po odległych, zamorskich wyścigach wszystkie zespoły rozpoczynają europejską fazę mistrzostw z nowymi samochodami i nadziejami.

GP Hiszpanii: F1 startuje na nowo, zwłaszcza BMW
Modyfikacji w bolidach jest tak wiele, że nikt jeszcze nie wie, jak zmieni się układ sił w Formule 1. Po niedzielnym wyścigu poznamy jednak odpowiedzi na wiele pytań.

Liczą na pół sekundy
W zespole BMW Sauber nie widać przejawów kryzysu czy paniki. Wszyscy cierpliwie czekają na moment prawdy. - To punkt zwrotny. Tu zobaczymy prawdziwe osiągi bolidów. Zawsze podkreślaliśmy, że samochód szybki w Barcelonie może być szybki wszędzie - mówi Mario Theissen. - W przeszłości dużo tutaj jeździliśmy i znamy każdy centymetr tego toru. Przypuszczam więc, że wszystkie bolidy będą dobrze ustawione - dodaje Robert Kubica.

Polak nie oczekuje nagłego awansu na czołowe lokaty. - Chyba prawie każdy element aerodynamiczny został zmieniony. Samochód wygląda więc zupełnie inaczej, ale ile nam to da - trudno ocenić. Zespół oczekuje mniej więcej pół sekundy na okrążeniu, więc wciąż niewystarczająco dużo, aby wszystkich wyprzedzić - zaznacza nasz kierowca. Robert ocenia, że strata jego zespołu do najlepszych wynosiła ponad sekundę. Jeśli uda się odrobić chociaż połowę, będzie to powód do dużego zadowolenia.

Tor Catalunya był najbardziej popularnym obiektem do prowadzenia prywatnych testów, ponieważ bezlitośnie obnaża wszelkie słabości samochodów. A skoro wszystkie zespoły doskonale znają charakterystykę trasy, większość aut będzie optymalnie przygotowana. W przypadku BMW będzie to wymagało jednak wymagało więcej pracy. - My mamy wiele nowych części, więc w piątkowych treningach i w sobotę będziemy się starali osiągnąć jak najlepszy balans. To duże wyzwanie - potwierdza Kubica.

Wielu obserwatorów w padoku wierzy, że właśnie w Barcelonie najsilniejsze ekipy minionego sezonu rozpoczną powrót do czołówki, a największym faworytem w tym gronie jest Ferrari. - Charakterystyka toru wymaga bolidu bardzo wydajnego aerodynamicznie i dzięki temu da nam prawdziwy obraz tego, jak sprawuje się nasz F60 po zamontowaniu wszystkich nowych części - mówi Felipe Massa.

Najciekawszą modyfikacją, czy wręcz udziwnieniem w bolidzie Roberta Kubicy jest dodatkowe, malutkie mini-skrzydełko umieszczone na płacie tylnego skrzydła. To rozwiązanie może się spotkać z protestami pozostałych ekip.

Podobne wiadomości:

Kultowe Ferrari 250 GTO - czy rekord zostanie pobity?

Kultowe Ferrari 250 GTO - czy rekord zostanie...

Samochody luksusowe 2016-11-18

Ferrari stawia na hybrydy

Ferrari stawia na hybrydy

Samochody luksusowe 2016-11-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Citroen C-Elysee po nowemu
Citroen C-Elysee po nowemu
Po 4 latach od debiutu Citroen odświeża swojego budżetowego sedana. C-Elysée dostał nowy wygląd i dostęp do mobilnych usług. Auto na rynek trafi w pierwszym kwartale 2017 r.