mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Gazowe Econiki dla Biedronki

Gazowe Econiki dla Biedronki

Mercedes-Benz, lider technologii przyjaznej środowisku,  oraz Jeronimo Martins, firma dbająca o zrównoważony transport, właściciel sieci Biedronka w Polsce, kontynuują współpracę. Tym razem Jeronimo Martins  zdecydował się na zakup dwóch ultraekologicznych samochodów model Econic NGT. Są to pierwsze w tym sektorze pojazdy napędzane sprężonym gazem ziemnym.

Gazowe Econiki dla Biedronki
„Ekologia to nie tylko odzyskiwanie surowców wtórnych czy oszczędność energii, a więc praktyki, które każdego dnia stosujemy w sklepach Biedronki” – mówi Maciej Gawroński, Dyrektor Operacyjny odpowiedzialny za flotę JMD. – „To także przystosowanie całego transportu do najwyższych norm środowiskowych. Inwestując w nowe pojazdy, inwestujemy w transport przyjazny środowisku i mamy świadomość, że przy tak dużej skali działalności, każde rozwiązanie pro ekologiczne przynosi znakomite rezultaty”.
„To absolutny rekordzista w swojej klasie w zakresie ekologii i ekonomii” – dodaje szef sprzedaży samochodów specjalnych Mercedes-Benz Polska, Igor Kaczorkiewicz. „Cieszę się, że znalazł uznanie w firmie Jeronimo Martins, która jest już klientem naszej firmy, jako że ma w parku samochodowym ponad 150 samochodów ciężarowych Mercedes-Benz, głównie Actrosów”.
Econic NGT (Natural Gas Technik)  napędzany sprężonym gazem ziemnym spełnia najwyższe wymogi ekologiczne takie jak certyfikat ECE R110 oraz surowe wymagania normy emisji spalin EEV („enhanced environmentally friendly vehicle”). Ma lepsze wyniki emisji spalin niż te wynikające z normy Euro 5. Z rury wydechowej wydostaje się praktycznie wyłącznie gorące powietrze.
„Właściciel sieci sklepów „Biedronka” po raz kolejny udowodnił, iż jest pionierem ochrony środowiska w branży dystrybucyjnej.” – mówi Ireneusz Jagiełło, szef Diesel-Truck, dilera sieci Mercedes-Benz Polska.
Econic to szczególny pojazd, ponieważ łączy wszystkie najważniejsze wymagania w transporcie miejskim: duże możliwości transportowe samochodu ciężarowego, zwrotność samochodu dostawczego oraz ergonomię samochodu niskopodłogowego. Napęd na sprężony gaz ziemny  oznacza jednocześnie duże oszczędności dla portfela. Mają na to wpływ bardzo niskie, w stosunku do benzyny i ropy, ceny gazu, a także niewielkie spalanie
Econic NGT to także zmniejszona emisja hałasu w efekcie niezwykle cichej pracy silnika i bardziej miękkiego spalania. Ograniczenie hałasu może wynieść nawet 50% w porównaniu z pojazdem z silnikiem wysokoprężnym i obudową wyciszającą. Podwozie Econica napędzane sprężonym gazem ziemnym posiada niemiecki znak jakości „Blauer Umweltengel” (Błękitny Anioł Środowiska), a także spełnia normę głosności "PIEK" (głośność pojazdu 72 dB). Tę samą surową normę spełniają zabudowa izotermiczna oraz winda samozaładowcza zamontowana na podwoziu Econica.

Podobne wiadomości:

Fabryczne instalacje LPG i CNG - top 5

Fabryczne instalacje LPG i CNG - top 5

Aktualności 2016-08-31

Mercedes CLA i CLA Shootnig Brake odświeżone

Mercedes CLA i CLA Shootnig Brake odświeżone

Premiery 2016-03-16

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Opel Insignia GSi - powrót do korzeni
Opel Insignia GSi - powrót do korzeni
Niemiecki producent zapowiada powrót do stosowanego kiedyś oznaczenia GSi na usportowionych wersjach modeli. Pierwszym samochodem z tej serii jest nowy Opel Insignia, który zadebiutuje podczas salonu we Frankfurcie.
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech