mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Gdy serwis nas zawiedzie

Gdy serwis nas zawiedzie

Posiadając samochód, zwłaszcza taki wysłużony - kilku, bądź kilkunastoletni, nie unikniemy wizyt w serwisach samochodowych. Nie każdy ma to szczęście, że wśród swoich znajomych ma mechanika samochodowego, dlatego taka wizyta może się wiązać z licznymi zagrożeniami. Podpowiadamy, jak się chronić przed ewentualną fuszerką.

Gdy serwis nas zawiedzie
Odbierając auto po naprawie z serwisu samochodowego lub stacji diagnostycznej oczekujemy, że pojazd będzie w pełni sprawny i pozbawiony wad. Często jednak okazuje się, że nie dość, iż zgłoszone przez nas usterki nie zostały naprawione, to dodatkowo pracownicy serwisu lub stacji diagnostycznej wyrządzili nam inne szkody.

Niestety brak jest jasno sprecyzowanych mechanizmów, które mogłyby nas ochronić przed takimi sytuacjami. Szczególną ostrożność należy zachowywać właściwie cały czas. Zarówno podczas wyboru dealera samochodowego, serwisu czy też stacji diagnostycznej, jak i w chwili odbioru naprawionego już pojazdu.

Protokół zdawczo - odbiorczy
W momencie oddania auta do naprawy należy domagać się spisania i wydania kopii protokołu obrazującego stan przekazywanego pojazdu. W protokole warto zawrzeć informacje przede wszystkim o usterkach zleconych do naprawy, ale dla naszego spokoju możemy także dodać opis wyposażenia dodatkowego pojazdu, ilość paliwa, a nawet aktualny i dość dokładny przebieg samochodu.

Umowa o dzieło
- Warto również zawrzeć z serwisem umowę o dzieło o dokonanie naprawy pojazdu, przez którą przyjmujący zamówienie – czyli serwis samochodowy -  zobowiązuje się do wykonania oznaczonego dzieła, a zamawiający –  do zapłaty wynagrodzenia - tłumaczy Jakub Brykczyński z Kancelarii Brykczyński i Partnerzy.

Oddając pojazd do naprawy możemy w sposób swobodny skonstruować łączącą nas umowę o dzieło, najlepiej zawrzeć w niej ważne dla nas uregulowania, takie jak zakaz dokonywania naprawy przekraczającej pierwotne ustalenia bez uprzedniej zgody posiadacza pojazdu, czy też zakaz wyjeżdżania samochodem poza teren serwisu samochodowego.

Odpowiedzialność serwisu
Serwis samochodowy może ponosić odpowiedzialność kontraktową lub deliktową. Odpowiedzialność kontraktowa oznacza, iż serwis jest zobowiązany do naprawienia szkody wynikłej z niewykonania lub nienależytego wykonania zawartej umowy. Odpowiedzialność deliktowa dłużnika wynika z czynu niedozwolonego, zawinionego i niezwiązanego z zawartą umową.  

Lokalizacja pojazdu

- Oddając samochód do serwisu cały czas możemy mieć podgląd, gdzie aktualnie auto się znajduje. Można dodatkowo zabezpieczyć się, korzystając z  monitoringu pojazdów, który umożliwia śledzenie auta w czasie rzeczywistym za pomocą zwykłej przeglądarki internetowej - mówi Małgorzata Słodownik, manager działu handlowego monitoringu pojazdów Flotis.pl.

Odbiór pojazdu
Odbierając pojazd z serwisu samochodowego w pierwszej kolejności należy dokładnie obejrzeć elementy zewnętrzne pojazdu, sprawdzić, czy nie posiada widocznych usterek. Obowiązkowo należy sporządzić protokół odbiorczy, w którym zamieszczamy informacje o dokonanej naprawie oraz o stanie technicznym pojazdu, wpisujemy także przebieg pojazdu, ilość paliwa oraz dodatkowe wyposażenie samochodu. Następnie dokładnej należy przyjrzeć się fakturze VAT czy też specyfikacji naprawy, sprawdzając, jakie części zostały wymienione. Wykrycie wad niezwłocznie po odbiorze samochodu ułatwi wykazanie, iż szkoda powstała w danym serwisie samochodowym.
Tematy w artykule: serwis warsztaty samochodowe naprawa

Podobne wiadomości:

Promocja na serwis klimatyzacji w Suzuki

Promocja na serwis klimatyzacji w Suzuki

Aktualności 2016-05-19

Klimatyzacja - jej przegląd to podstawa

Klimatyzacja - jej przegląd to podstawa

Serwis auta 2016-05-05

Komentuj:

~Luisse 2016-10-21

Mnie jak do tej pory serwis jeszcze nie zawiódł, przy czym już od lat korzystam z serwisu Motocraft w Fordzie. To taki serwis przeznaczony dla samochodów starszych (4 lata i wyżej). Koszt przeglądu w tym miejscu to 279 złotych, można wykonać popularne naprawy, a do tego mają bardzo dobre akcje serwisowe - teraz na opony i klocki na przód: http://bit.ly/1QnV6GY

~prawnik 2012-06-29

Panowie ponosi was troszeczkę z tą rzetelnością i fachowością ASO.

~FrankWilliams 2012-06-29

rzeczywiście większe autoryzowane punkt są napewno bardziej rzetelne

Viktorr 2012-05-29

Ciężko jest znaleźć złoty środek. W sytuacji gwarancyjnej zawsze lepiej do ASO, rzadko przyzna się do błędu mechanik w małym garażu i czasami więcej napsuje niż naprawi. Stawiam na sprawdzone duże warsztaty.

~Mr White 2012-05-26

to napewno jest bardzo istotne żeby serwisować swój samochód w zaufanych punktach lub autoryzowanych serwisach, bo nawet jeśli coś zrobią źle to można liczyć na jakieś zadoścuczyninie

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport