mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Giga-ciężarówki w Europie?

Giga-ciężarówki w Europie?

Niemiecki land Dolnej Saksonii rozpoczął projekt, którego celem jest sprawdzenie jak na tamtejszych drogach spisywać się będą długie ciężarówki z kombinacją kilku przyczep. Badania zostaną zakończone 31 lipca 2007 roku.

Giga-ciężarówki w Europie?
Przypomnijmy, że dotychczasowa długość tego typu pojazdów w większości krajów Europy zgodnie z obowiązującym prawem może wynosić 16,50 m. Olbrzymie ciężarówki składające się z ciągnika siodłowego i kilku przyczep mogą mieć długość nawet 25 metrów. Według przepisów ciężarówki dotąd spotykane tylko w Australii i Stanach Zjednoczonych nie mogłyby przekroczyć całkowitej dopuszczalnej masy 40 ton.

Jednak dzięki dużo większej przestrzeni ładunkowej będą w stanie przetransportować większą ilość lżejszych produktów. Przy odpowiednim obłożeniu takich ciężarówek ilość tradycyjnych tir-ów na drodze mogłaby się zmniejszyć. To właśnie główny powód wdrożenia nowego projektu przez ministra Dolnej Saksonii.

Niewyjaśnione pozostają jednak jeszcze pytania, w jaki sposób tak długi zespół mógłby poruszać się po ciasnych, europejskich zakrętach, gdzie miałyby one parkować i jaki miałyby one wpływ na innych uczestników ruchu drogowego.

Dlatego też władze landu postanowiły, że na początek giga-ciężarówki będą poruszać się po specjalnie wyznaczonych trasach. Będą też kierowane przez specjalnie przeszkolonych kierowców, którzy posiadają wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu ciężarówek i nie popełnili żadnych poważnych wykroczeń drogowych.

Komentuj:

~Kamil 2006-08-10

Mam 45 lat a kierowcą jestem od 20 roku życia. Przez ostatnie pięć lat jęździłem w USA. Jeździłem tam Kenworthem W900 i właśnie on miał naczepe i przyczepe. Taki zestaw się miło prowadzi aż się chce jeździć.

~Gregor 2006-08-08

A ja w polsce już taki zestaw widziałem tylko to był Mercedes Actros z naczepą izotermą i jeszcze miał przyczepe przyczepioną ładnie to wyglądało. U nas w kraju powinny też takie fury śmigać

~yoyo 2006-07-29

realiy: logan ma całkiem przyzwoite silniki sprawdz a potem pisz.

~Bartolo 2006-07-27

1) Dobry pomysł - ale na AUTOSTRADY :D :D 2) W Niemczech to ma jeździć narazie - ale nie takie długie - tylko do 25metrów, więc to będzie ciągnik + naczepa + przyczepa 3) W efekcie wyjdzie oszczędniej - przyczepe odczepiamy na terminalu przyautostradowym, a dalej jedze "rozczłonkowane" 4) Oczywiście pomijając duże wzniesienia.

~austi 2006-07-27

droga hamowania takiego składu może przekroczyć 200 metrów co ciekawe w austalii rozwijają one prędkość do 140km/h..... i nie mają prawa wjazdu do miast (przeładunek na terminalach logistycznych przy głównych drogach)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport