mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Giga-ciężarówki w Europie?

Giga-ciężarówki w Europie?

Niemiecki land Dolnej Saksonii rozpoczął projekt, którego celem jest sprawdzenie jak na tamtejszych drogach spisywać się będą długie ciężarówki z kombinacją kilku przyczep. Badania zostaną zakończone 31 lipca 2007 roku.

Giga-ciężarówki w Europie?
Przypomnijmy, że dotychczasowa długość tego typu pojazdów w większości krajów Europy zgodnie z obowiązującym prawem może wynosić 16,50 m. Olbrzymie ciężarówki składające się z ciągnika siodłowego i kilku przyczep mogą mieć długość nawet 25 metrów. Według przepisów ciężarówki dotąd spotykane tylko w Australii i Stanach Zjednoczonych nie mogłyby przekroczyć całkowitej dopuszczalnej masy 40 ton.

Jednak dzięki dużo większej przestrzeni ładunkowej będą w stanie przetransportować większą ilość lżejszych produktów. Przy odpowiednim obłożeniu takich ciężarówek ilość tradycyjnych tir-ów na drodze mogłaby się zmniejszyć. To właśnie główny powód wdrożenia nowego projektu przez ministra Dolnej Saksonii.

Niewyjaśnione pozostają jednak jeszcze pytania, w jaki sposób tak długi zespół mógłby poruszać się po ciasnych, europejskich zakrętach, gdzie miałyby one parkować i jaki miałyby one wpływ na innych uczestników ruchu drogowego.

Dlatego też władze landu postanowiły, że na początek giga-ciężarówki będą poruszać się po specjalnie wyznaczonych trasach. Będą też kierowane przez specjalnie przeszkolonych kierowców, którzy posiadają wieloletnie doświadczenie w prowadzeniu ciężarówek i nie popełnili żadnych poważnych wykroczeń drogowych.

Komentuj:

~Kamil 2006-08-10

Mam 45 lat a kierowcą jestem od 20 roku życia. Przez ostatnie pięć lat jęździłem w USA. Jeździłem tam Kenworthem W900 i właśnie on miał naczepe i przyczepe. Taki zestaw się miło prowadzi aż się chce jeździć.

~Gregor 2006-08-08

A ja w polsce już taki zestaw widziałem tylko to był Mercedes Actros z naczepą izotermą i jeszcze miał przyczepe przyczepioną ładnie to wyglądało. U nas w kraju powinny też takie fury śmigać

~yoyo 2006-07-29

realiy: logan ma całkiem przyzwoite silniki sprawdz a potem pisz.

~Bartolo 2006-07-27

1) Dobry pomysł - ale na AUTOSTRADY :D :D 2) W Niemczech to ma jeździć narazie - ale nie takie długie - tylko do 25metrów, więc to będzie ciągnik + naczepa + przyczepa 3) W efekcie wyjdzie oszczędniej - przyczepe odczepiamy na terminalu przyautostradowym, a dalej jedze "rozczłonkowane" 4) Oczywiście pomijając duże wzniesienia.

~austi 2006-07-27

droga hamowania takiego składu może przekroczyć 200 metrów co ciekawe w austalii rozwijają one prędkość do 140km/h..... i nie mają prawa wjazdu do miast (przeładunek na terminalach logistycznych przy głównych drogach)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
MUSI BYĆ COOL
MUSI BYĆ COOL
Ten nowoczesny samochód miejski, dzięki nadmuchanej karoserii, nietypowym reflektorom, innowacyjnym panelom Airbump i dziesiątkom dostępnych wersji kolorystycznych sprawił, że kierowca wreszcie może wyrazić swoją osobowość.