mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Gliwice: Związkowcy chcą pomocy rządu

Gliwice: Związkowcy chcą pomocy rządu

Załoga gliwickiego zakładu General Motors Manufacturing Poland zaczyna bać się o przyszłość fabryki. W związku z planami zamknięcia kilku zakładów należących do koncernu, związkowcy oczekują na pomoc polskiego rządu, która ma zapewnić utrzymanie miejsc pracy w Gliwicach.

Gliwice: Związkowcy chcą pomocy rządu
Zza oceanu i z europejskiej siedziby General Motors, do którego należy Opel, docierają niepokojące sygnały o kłopotach mających ścisły związek z globalnym kryzysem gospodarczym. Głośno mówi się o zamykaniu albo sprzedaży kilku fabryk. Na liście nie ma śląskiego zakładu, produkującego Astry i Zafiry, ale niepewność wśród załogi jest duża.

Według Mirosława Rzeźniczka z Solidarności GMMP, przyszłość Opla w Gliwicach jest nieco niejasna. Dlatego związkowcy zwracają się o pomoc do rządu RP. Chcą, żeby rząd prowadził rozmowy z szefami koncernu w sprawie gliwickiego zakładu, ponieważ uważają, że rolą rządu jest wsparcie tej fabryki. Jaka to ma być pomoc, jak szeroko zakrojona, czy tylko finansowa, czy przy zbycie produktów, to już są tematy na rozmowy ministerialne, na poziomie premiera. Dla związkowców najważniejsza jest przyszłość zakładu i utrzymanie miejsc pracy.

Zdaniem Sławomira Ciebiery sytuacja w europie wskazuje na wysokie zagrożenie zamknięcia Gliwickiej fabryki, pomimo tego, że nie ma najmniejszych ekonomicznych przesłanek zagrażających istnieniu zakładu. Niestety w obliczu możliwości powstania nowej europejskiej spółki Opel/Vauxhall, gdzie w całej europie rządy wszystkich krajów deklarują możliwość pomocy w postaci gwarancji kredytowych, czy też tworzenia programów stymulujących sprzedaż samochodów na swoich lokalnych rynkach, istnieje realne zagrożenie że to właśnie Gliwice ucierpią najbardziej.

Obecnie w gliwickiej fabryce Opla zatrudnionych jest około 2 700 pracowników. W wyniku spadku zamówień pracę w samej fabryce straciło już blisko 250 osób. Mniej więcej drugie tyle zwolniono u podwykonawców. W 2008 roku planowano wyprodukowanie 212 tys. samochodów, a faktycznie udało się zmontować tylko 177 tys. Z kolei plan na rok bieżący mówi o 130 tys. Opli, które mają wyjechać z gliwickiego zakładu. W styczniu 2008 fabryka GMMP wyprodukowała 38 tys. samochodów, w styczniu bieżącego roku jedynie 13,6 tys. Niestety tendencja spadkowa się utrzymuje.

Podobne wiadomości:

Nowy Opel Insignia - znamy polskie ceny i wyposażenie

Nowy Opel Insignia - znamy polskie ceny i...

Aktualności 2017-02-24

Opel Ampera-e - znamy szczegóły

Opel Ampera-e - znamy szczegóły

Aktualności 2017-02-21

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
W pogoni za wydajnością
W pogoni za wydajnością
Coraz bardziej zaawansowane układy wtryskowe, poza zwiększaniem mocy silników, optymalizują proces spalania obniżając zużycie paliwa i zmniejszając emisję spalin.