mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Globalne plany Dodge

Globalne plany Dodge

Trzecią już z kolei marką Chrysler Group na rynkach świata (tj. poza Ameryką Północną) staje się Dodge - znana z odważnego wzornictwa i "mocarnego" charakteru pojazdów, legenda amerykańskiej motoryzacji.

Zamiar wprowadzenia tej najstarszej w historii koncernu marki na rynki światowe został oficjalnie potwierdzony przez Dietera Zetsche, prezesa i dyrektora naczelnego Chrysler Group podczas otwarcia salonu samochodowego North American International Auto Show w Detroit. Właśnie w roku 2004 Dodge obchodzi swą 90 rocznicę narodzin. 

„Tegoroczna europejska premiera sportowego Dodge Vipera SRT-10 utoruje drogę dla gamy nowych samochodów osobowych Dodge już w roku 2006” – powiedział Dieter Zetsche – „Będą one uosobieniem typowo amerykańskich atrybutów marki – w atrakcyjnym i dostępnym pakiecie, wychodzącym naprzeciw gustom i potrzebom światowej klienteli.”

W gamie samochodów Dodge zastosowane zostaną znacznej mocy - lecz ekonomiczne silniki benzynowe i wysokoprężne.

„W sprzedaży na rynkach światowych dominować będą samochody osobowe  pomimo, iż w USA marka Dodge częściej kojarzona jest z pojazdami typu pick-up, SUV czy minivan” – mówi Joe Eberhardt, wiceprezes ds. sprzedaży, marketingu i obsługi zagranicznej – „Gama Dodge, obok pojazdów Chrysler i Jeep® pozwoli nam stworzyć jeszcze bogatszą ofertę produktów, która obejmie praktycznie wszystkie segmenty światowego rynku motoryzacyjnego.”

Wprowadzenie nowych modeli Dodge w połączeniu z planowanymi nowościami Chryslera i Jeep’a doprowadzi do podwojenia gamy modelowej pojazdów Chrysler Group na rynkach światowych w okresie najbliższych czterech lat. W tym czasie podwoi się także ilość wersji RHD (dla ruchu lewostronnego) oraz odmian wyposażonych w silniki wysokoprężne.

Samochody Dodge sprzedawane będą obok pojazdów Chrysler i Jeep® przez większość istniejących dealerów tych marek. Obecnie wdrażany, nowy program identyfikacji korporacyjnej dla sieci dealerskiej obejmuje także markę Dodge i przewiduje odpowiednie dostosowanie wystroju salonów sprzedaży do przyjęcia trzeciej marki w systemie modułowym oraz w sposób możliwie ekonomiczny.

Pierwszym samochodem marki Dodge, wprowadzanym oficjalne na rynki zagraniczne będzie sportowy Viper SRT-10 z 8,3-litrowym silnikiem V10, który będzie pokazany na paryskim salonie samochodowym we wrześniu 2004 roku. 

„Dodge jest ikoną Ameryki i jedną z naszych ważniejszych marek od 90 już lat, czas więc przedstawić ją również i klienteli światowej” – mówi Joe Eberhardt – „Nie ma chyba lepszej drogi do wyobraźni potencjalnych nabywców niż prezentacja Dodge Vipera, który jest esencją tej marki i wspaniałym symbolem amerykańskiego samochodu sportowego.”

Marka Dodge, którą najlepiej charakteryzują samochody zadziorne i pełne nieskończonych możliwości - oferowana jest obecnie tylko w USA, Kanadzie, Meksyku oraz kilku innych krajach. Przewiduje się, że po wprowadzeniu Dodge do gamy pojazdów Chrysler i Jeep® udział rynkowy Chrysler Group w Europie przekroczy jeden procent już w roku 2007.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport