mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Globalne plany Dodge

Globalne plany Dodge

Trzecią już z kolei marką Chrysler Group na rynkach świata (tj. poza Ameryką Północną) staje się Dodge - znana z odważnego wzornictwa i "mocarnego" charakteru pojazdów, legenda amerykańskiej motoryzacji.

Zamiar wprowadzenia tej najstarszej w historii koncernu marki na rynki światowe został oficjalnie potwierdzony przez Dietera Zetsche, prezesa i dyrektora naczelnego Chrysler Group podczas otwarcia salonu samochodowego North American International Auto Show w Detroit. Właśnie w roku 2004 Dodge obchodzi swą 90 rocznicę narodzin. 

„Tegoroczna europejska premiera sportowego Dodge Vipera SRT-10 utoruje drogę dla gamy nowych samochodów osobowych Dodge już w roku 2006” – powiedział Dieter Zetsche – „Będą one uosobieniem typowo amerykańskich atrybutów marki – w atrakcyjnym i dostępnym pakiecie, wychodzącym naprzeciw gustom i potrzebom światowej klienteli.”

W gamie samochodów Dodge zastosowane zostaną znacznej mocy - lecz ekonomiczne silniki benzynowe i wysokoprężne.

„W sprzedaży na rynkach światowych dominować będą samochody osobowe  pomimo, iż w USA marka Dodge częściej kojarzona jest z pojazdami typu pick-up, SUV czy minivan” – mówi Joe Eberhardt, wiceprezes ds. sprzedaży, marketingu i obsługi zagranicznej – „Gama Dodge, obok pojazdów Chrysler i Jeep® pozwoli nam stworzyć jeszcze bogatszą ofertę produktów, która obejmie praktycznie wszystkie segmenty światowego rynku motoryzacyjnego.”

Wprowadzenie nowych modeli Dodge w połączeniu z planowanymi nowościami Chryslera i Jeep’a doprowadzi do podwojenia gamy modelowej pojazdów Chrysler Group na rynkach światowych w okresie najbliższych czterech lat. W tym czasie podwoi się także ilość wersji RHD (dla ruchu lewostronnego) oraz odmian wyposażonych w silniki wysokoprężne.

Samochody Dodge sprzedawane będą obok pojazdów Chrysler i Jeep® przez większość istniejących dealerów tych marek. Obecnie wdrażany, nowy program identyfikacji korporacyjnej dla sieci dealerskiej obejmuje także markę Dodge i przewiduje odpowiednie dostosowanie wystroju salonów sprzedaży do przyjęcia trzeciej marki w systemie modułowym oraz w sposób możliwie ekonomiczny.

Pierwszym samochodem marki Dodge, wprowadzanym oficjalne na rynki zagraniczne będzie sportowy Viper SRT-10 z 8,3-litrowym silnikiem V10, który będzie pokazany na paryskim salonie samochodowym we wrześniu 2004 roku. 

„Dodge jest ikoną Ameryki i jedną z naszych ważniejszych marek od 90 już lat, czas więc przedstawić ją również i klienteli światowej” – mówi Joe Eberhardt – „Nie ma chyba lepszej drogi do wyobraźni potencjalnych nabywców niż prezentacja Dodge Vipera, który jest esencją tej marki i wspaniałym symbolem amerykańskiego samochodu sportowego.”

Marka Dodge, którą najlepiej charakteryzują samochody zadziorne i pełne nieskończonych możliwości - oferowana jest obecnie tylko w USA, Kanadzie, Meksyku oraz kilku innych krajach. Przewiduje się, że po wprowadzeniu Dodge do gamy pojazdów Chrysler i Jeep® udział rynkowy Chrysler Group w Europie przekroczy jeden procent już w roku 2007.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
ŁATWIEJ NIŻ KIEDYKOLWIEK
Zastanawiałeś się kiedyś co zrobić, aby zakup nowego samochodu był mniej odczuwalny dla rodzinnego budżetu? Sprawdź nowego Citroëna C3 Aircross, który dostępny jest w nowoczesnej formie finansowania Citroën SimplyDrive.