mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Golf VI niebawem?

Golf VI niebawem?

Obecny Volkswagen Golf kosztuje koncern więcej niż planowano. Dlatego też przyspieszono działania, aby do 2008 roku mogła wystartować nowa, zmodyfikowana i mniej kosztowna linia tego samochodu.

Dotychczas cały proces produkcji samochodu  trwał ponad 50 godzin. Konkurencja jest w stanie zrobić to dużo szybciej, wobec czego do kasy koncernu w 2004 roku wpłynęło prawie 900 milionów euro mniej niż zakładano.
 
Od strony technicznej nie doszło do radykalnych zmian, podwozie oraz płyta podłogowa otrzymały tylko kilka kosmetycznych poprawek. Samochód będzie minimalnie większy, a także nabierze nieznacznie na wadze. Jego długość zamknie się w wymiarach 4,20 metra. Zoptymalizowanie produkcji pozwoli na zachowanie oszczędności, chociażby poprzez zredukowanie kosztów montażu obicia drzwi oraz zastosowanie mniejszej ilości elementów łączących.
 
Nadwozie uzyskało wiele interesujących optycznych poprawek. Pod grillem znajduje się nowy, chromowany wlot powietrza. Zmieniony wygląd przedniego zderzaka, charakteryzuje się akcentem zaczerpniętym z modelu Passat. Na lusterkach zewnętrznych zamontowano kierunkowskazy wykonane w technologii diodowej LED. Wspomniany wcześniej chrom przewija się nawet przy obramowaniu bocznych szyb. Powiększono koła samochodu, które pozwolą na lepszą przyczepność do jezdni. We wnętrzu pojazdu także zaszły zmiany. Środkowa konsola została przeprojektowana oraz wykonana z nowoczesnych materiałów, przy zwróceniu uwagi na ich koszt. Na szczęście nie ucierpi na tym komfort pasażerów.
 
Do gamy silników dołączy nowa wersja turbodoładowanej jednostki TSI. Do tej pory dostępna tylko w wersji 170-cio konnej, wraz z pojawieniem się w salonach następcy będzie do wyboru także jej 150-konna opcja. Silniki wysokoprężne w technologii Common-Rail będą rozwijać wachlarz od 100 do 170 koni. Nie zapomniano o kierowcach, którzy uwielbiają ekstremalną jazdę. Dla nich dostępny będzie 3,6 litrowy, 280 konny, silnik benzynowy VR6, montowany obecnie na rynku amerykańskim w Passacie. W Niemczech będzie stosowany w modelu Touareg.
 
Dzięki tym wszystkim rozwiązaniom Volkswagen ma zaoszczędzić około 500 euro na kosztach produkcyjnych każdego samochodu.

Komentuj:

~XYZ 2007-04-26

G 5 JEST SUPER I 6 BĘDZIE TEZ EXTR TO VW

~Obserwator 2006-12-08

Co się najczęściej psuje w V?

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport