mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Golf ma już 40 lat!

Golf ma już 40 lat!

Lata lecą, a sylwetka stała się ponadczasowa. Tak, śmiało można określić kompaktowego Volkswagena. Golf właśnie skończył 40 lat.

Golf ma już 40 lat!
29 marca 1974 roku z taśmy produkcyjnej w Wolfsburgu zjechał pierwszy Golf. Samochód powstał, by zastąpić wysłużonego Garbusa. W Wolfsburgu rozpoczęto nowy rozdział - auta z silnikiem umieszczonym z przodu i napędem przekazywanym na oś przednią. Bryłę nadwozia zaprojektował sam Giorgio Giuguaro wspierany przez zespół Volkswagen Design.

Dwa lata po debiucie z taśmy zjechał Golf nr 1 mln, a do oferty wprowadzono wersję GTI. W 1979 pojawia się Golf Cabriolet i w 1982 Golf GTD. Rok później Volkswagen prezentuje drugą generację Golfa. Ta generacja klientów kusi regulowanym katalizatorem (od 1984), ABSem(1986) oraz wspomaganiem układu kierowniczego. W roku 1986 Wolfsburg do oferty wprowadza wersję z napędem na wszystkie koła - Syncro.

Rok 1991 to początek dominacji Golfa III, który już rok później w swoim wyposażeniu posiada czołowe poduszki powietrzne. Trzecia generacja dostarczyła w segmencie dwóch znamiennych rzeczy: sześciocylindrowego silnika VR6 oraz pierwszego wysokoprężnego motoru z wtryskiem czyli TDI(1993). Ofertę wzbogaca druga generacja kabrioletu, Syncro II oraz pierwszy Golf Variant.

Czwarta generacja na rynku debiutuje w 1997 roku. Inżynierowie w Golfie IV wprowadzają ESC, zaś rok później czteronapędowy Golf 4Motion otrzymuje sprzęgło Haldex. 250 km/h jest w stanie osiągnąć Golf w wydaniu R32. Dwusprzęgłowa skrzynia DSG to również innowacja, która pojawia się w czwartym Golfie.

2003 rok to czas kolejnych zmian w segmencie i debiut piątej generacji Golfa. W dodatkowym wyposażeniu pojawiają się tylne poduszki boczne i dzięki temu na pokładzie Golf może mieć aż 8 poduszek. W konstrukcji auta zastosowano nową czterowahaczową oś tylną. W 2006 roku debiutuje silnik Twincharger (TSI) z turbosprężarką i kompresorem. Pojawia się także Golf Plusi i w 2007 Cross Golf, nowy Variant oraz Golf BlueMotion, którego cechuje zużycie na poziomie 4.5 litra na 100 przebytych kilometrów.

Do swojej oferty modelowej Volkswagen VI generację wprowadza w 2008 roku. W ofercie pojawia się więcej silników TSI, a w jednostkach TDI pompowtryskiwacze zastąpiono systemem Common Rail. W Golfie BlueMotion obniżono spalanie do 3.8 l/100 km.



4 września 2012 miała miejsce światowa premiera Golfa VII. Model ten został oparty o nową płytę podłogową MQB, która pozwoliła obniżyć masę auta o 100 kg w porównaniu do poprzednika. W aucie debiutuje szereg nowych systemów wspomagających. W 2014 Niemcy pokazują e-Golfa, a jesienią bieżącego roku do oferty zostanie wprowadzony Golf GTE. Hybrdya plug-in ma zużywać 1.5 l/100 km, a w trybie elektrycznym auto osiąga zasięg 50 km.

W zeszłym roku Volkswagen wyprodukował 30-milionowy egzemplarz Golfa i tym samym auto stało się najpopularniejszym modelem w historii marki z Wolfsburga.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Golf
Volkswagen Golf
Cena podstawowa już od: 63 090 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-3dr. kombi-5dr. van-5dr.

Podobne wiadomości:

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Volkswagen Gira - przyszłość podróży

Technika 2016-11-30

VW Arteon następcą CC

VW Arteon następcą CC

Aktualności 2016-11-28

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport