mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Goodyear Dunlop otwiera nową fabrykę opon bieżnikowany

Goodyear Dunlop otwiera nową fabrykę opon bieżnikowany

firma Goodyear Dunlop, podejmuje w swojej fabryce w Wittlich, w Niemczech, strategiczną inwestycję związaną z produkcją opon bieżnikowanych do pojazdów ciężarowych. Goodyear Dunlop zainwestował 3,7 miliona euro w budowę fabryki opon bieżnikowanych metodą formy wulkanizacyjnej i stworzyła w niej 60 nowych miejsc pracy. Inwestycja w nowe wyposażenie i dodatkową zdolność produkcyjną w zakresie opon bieżnikowanych do pojazdów ciężarowych stanowi element strategii wzrostu przedsiębiorstwa.

Goodyear Dunlop otwiera nową fabrykę opon bieżnikowany
Goodyear Dunlop w ostatnich latach, stale rozszerzał ofertę swoich produktów w technice formy wulkanizacyjnej. Dzięki oponom Next Tread, Goodyear TreadMax i Dunlop MultiTread, firma oferuje obecnie bardzo szeroki zakres opon bieżnikowanych do pojazdów użytkowych. Dotąd były one produkowane w Riom (Francja) i Wolverhampton (Wielka Brytania). Fabryka Goodyear Dunlop w Wittlich, która produkuje już opony do aut ciężarowych, rozszerza swoją działalność o produkcję opon bieżnikowanych do pojazdów ciężarowych. W najnowocześniejsze wyposażenie zainwestowano łącznie 3,7 miliona euro, tworząc w rejonie Wittlich kilkadziesiąt nowych miejsc pracy. Drugi etap inwestycji to druga połowa 2012 roku, kiedy zainwestowane zostanie dodatkowe 1,2 miliona euro, dla osiągnięcia ogólnej zdolności produkcyjnej na poziomie 150 000 opon rocznie.

"Wysokiej jakości opony bieżnikowane to ważny element naszego programu zarządzania oponami dla flot. Klienci - zwłaszcza operatorzy flot - oczekują coraz szerszego zakresu produktów – nie tylko nowoczesnych opon, ale także innych produktów i usług pozwalających zminimalizować koszt przejechania jednego kilometra w przeliczeniu na jeden pojazd, a opony bieżnikowane odgrywają w tym kontekście ważną rolę. Dzięki naszym najnowszym produktom – Goodyear TreadMax i Dunlop MultiTread – jesteśmy w stanie zredukować koszty operacyjne dzięki znacznej żywotności i wysokiemu przebiegowi opon. Dodatkowo, opony bieżnikowane posiadają taką samą charakterystykę jak opony nowe, co oznacza zwiększoną oszczędność paliwa oraz doskonałe parametry w innych obszarach”- powiedział Hubert Moquet, Dyrektor działu opon bieżnikowanych w Regionie EMEA (Europa, Bliski Wschód i Afryka). "Znaczne inwestycje i utworzenie w Wittlich naszej trzeciej fabryki zajmującej się bieżnikowaniem na gorąco, stanowi najlepszy dowód na to, jak ważna jest to dla nas kwestia. Wysokiej jakości opony bieżnikowane są ważnym elementem naszej strategii wzrostu w sektorze opon do pojazdów użytkowych" – dodał H.Moquet.

Równolegle ze zwiększaniem zdolności produkcyjnej w odniesieniu do opon bieżnikowanych w Wittlich, Goodyear Dunlop stale rozwija w ostatnich latach swój program produktów bieżnikowanych. Oprócz ustalonej linii produktów wytwarzanych metodą formy wulkanizacyjnej, wprowadzono także gamę produktów Goodyear TreadMax, a ostatnio Dunlop MultiTread, stanowiące opony bieżnikowane ‘jak nowe’. Opony TreadMax wykorzystują wyłącznie osnowy produktów w Technologii Max Goodyeara, takie jak opona do transportu regionalnego RHD II i RHS II oraz opony Marathon LHD II i LHS II. Wzory bieżników oraz materiały wykorzystywane przy wytwarzaniu opon TreadMax są takie same jak te stosowane w przypadku nowych opon. Dlatego też wiążą się z nimi te same cechy i korzyści. Każda opona bieżnikowana podlega, przed wysłaniem do klienta, starannemu sprawdzeniu pod względem jakości. Opony Goodyear TreadMax posiadają taką samą charakterystykę w zakresie osiągów oraz niezawodności, jak nowe opony Max Technology.

Najmłodszym członkiem rodziny wysokiej jakości opon bieżnikowanych Goodyear Dunlop jest opona MultiTread. Program MultiTread wykorzystuje wyłącznie osnowy opon Dunlop najnowszej generacji. Obejmują one SP 344, SP 444, jak również SP 372 i SP 472 dla pojazdów miejskich. Opony do przyczep oraz do zastosowań mieszanych zostaną wprowadzone nieco później. Korzyści, jakie niosą ze sobą opony bieżnikowane, są identyczne z korzyściami związanymi ze stosowaniem wszystkich obecnie oferowanych opon Dunlopa: znaczne osiągi w zakresie przebiegu, bardzo dobra trakcja, znakomita przyczepność na mokrej nawierzchni, a także precyzyjne prowadzenie i wysoki komfort.

Osnowy używane do opon bieżnikowanych Goodyear Dunlop są wnikliwie badane pod kątem ich zdolności do ponownego wykorzystania. Po sprawdzeniu i przetworzeniu osnów, nakładany jest nowy bieżnik oraz ścianki boczne. W przypadku produktów TreadMax i MultiTread stosowane są te same materiały co w oryginalnych oponach. Następnie opona umieszczana jest w gorącej prasie, gdzie nakładany jest taki sam wzór bieżnika jak na nowej oponie. Po formowaniu i schłodzeniu, wszystkie opony poddawane są takiej samej wnikliwej kontroli jak nowe opony.

“Produkcja w zakładzie została zaprojektowano tak, aby jak najlepiej sprzyjała zachowaniu w procesie wytwarzania opon wysokiej jakości, efektywności i ergonomii. Przy wsparciu naszych pracowników, stanowiska pracy zaprojektowaliśmy w sposób najbardziej przyjazny użytkownikom. Nasi inżynierowie wybrali najbardziej zaawansowane technologicznie wyposażenie, będące niemalże dziełem sztuki. Nasze centrum innowacji opracowało proces dający naszym klientom produkt jak nowy. Jest to fantastyczny przykład pracy zespołowej!" – powiedział Francois Dele, Dyrektor działu produkcji opon użytkowych w Goodyear Dunlop Europa.

Podobne wiadomości:

Goodyear przedstawia oponę dla samochodów autonomicznych

Goodyear przedstawia oponę dla samochodów...

Technika 2016-03-15

Opona Goodyear dla aut autonomicznych

Opona Goodyear dla aut autonomicznych

Technika 2016-03-07

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport