Decyzja ta została podjęta w oparciu o szczegółowe badania, jakie zostały przeprowadzone w pierwszym kwartale bieżącego roku. Wynika z nich, iż fabryka położona niedaleko Coventry generuje zbyt wysokie koszty produkcji oraz logistyczne i nie ma szans na szybką poprawę tej sytuacji, co uniemożliwia prowadzenie opłacalnej produkcji nowych modeli po, obecnie produkowanym, modelu 206. Dodatkowo dochodzi do tego niższy popyt oraz zwiększona konkurencja w tym segmencie pojazdów w Europie.
Propozycja władz Grupy zakłada dwustopniowe zakończenie produkcji w Ryton. W pierwszej fazie, do lipca br., planowane jest przejście z dwuzmianowego systemu pracy na jednozmianowy. Ostateczne zamknięcie fabryki nastąpi natomiast w połowie przyszłego roku.
W fabryce zatrudnionych jest obecnie ok. 2300 osób. Władze firmy prowadzą rozmowy mające zagwarantować pomoc w znalezieniu nowego zatrudnienia lub zapewnić stosowne odprawy.
Czytaj także:
Peugeot 206 x 5 mln (2005-05-30)
Peugeot ograniczy produkcję w Ryton (2005-02-25)
Komentuj:
Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!