mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Gwarancje Kia niezgodne z prawem

Gwarancje Kia niezgodne z prawem

Informacje na temat zakresu gwarancji na samochody marki Kia, podawane w oficjalnym serwisie internetowym polskiego oddziału koncernu motoryzacyjnego wprowadzały konsumentów w błąd – to jedna z niedozwolonych praktyk zakwestionowanych przez Prezes UOKiK.

Gwarancje Kia niezgodne z prawem
Wątpliwości Urzędu Kontroli Konsumentów i Konkurencji wzbudziły nieprawdziwe informacje na temat zakresu gwarancji na stronie internetowej poslkiego importera (www.kiagwarancja.pl) oraz niedozwolone postanowienie umowne w książkach gwarancyjnych pojazdów.  

Postępowanie Urzędu wykazało, że w serwisie internetowym przedsiębiorca informował, że siedmioletnia gwarancja z limitem 150 tys. km obejmuje każdy nowy model marki Kia oraz m.in. zawieszenie z amortyzatorami i sprężynami. Tymczasem z postanowień zawartych w książce gwarancyjnej na rok 2011 wynikało, że np. model K2900 był objęty tylko trzyletnią gwarancją z limitem do 100 tys. km, a elementy układu zawieszenia np. amortyzatory miały dwuletnią gwarancję z limitem do 40 tys. km.

W opinii Prezes UOKiK informacje o zakresie gwarancji dostępne na stronie internetowej oficjalnego serwisu Kia wprowadzały konsumentów w błąd. Zgodnie z prawem obowiązkiem przedsiębiorcy jest przekazywanie pełnej, jednoznacznej i rzetelnej informacji na temat oferowanej usługi.

Urząd zakwestionował także stosowanie przez Kia Motors Poland w treści książek gwarancyjnych niedozwolonego postanowienia, zgodnie z którym bezpłatne usługi gwarancyjne nie obejmują normalnego zużycia. Brak precyzyjnego określenia sytuacji, w których bezkosztowo przeprowadzana jest naprawa - dawał przedsiębiorcy możliwość dowolnego decydowania o tym, jakie usterki obejmuje gwarancja. Zgodnie z prawem w dokumencie gwarancyjnym zakres bezpłatnej ochrony musi być określony w sposób jasny, zrozumiały i niewprowadzający w błąd.

Prezes UOKiK zobowiązała Kia Motors Polska do umieszczenia na swojej stronie internetowej zgodnej z prawdą informacji o zakresie gwarancji, usunięcia z książek gwarancyjnych niedozwolonego postanowienia i poinformowania o tym na stronach internetowych www.kia.pl oraz www.kiagwarancja.pl.

Polski importer samochodów marki Kia podjął współpracę z Urzędem, dzięki temu mógł uniknąć kary finansowej.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Kia
Tematy w artykule: Kia UOKiK gwarancja

Podobne wiadomości:

Kia Optima Plug-in Hybrid - polskie ceny

Kia Optima Plug-in Hybrid - polskie ceny

Aktualności 2016-11-25

Kia Soul po liftingu

Kia Soul po liftingu

Aktualności 2016-08-24

Komentuj:

~Krzysztof 2011-09-02

Ktoś kto nabiera się na takie chwyty typu 7,8 albo 10 lat gwarancji jest raczej nie do końca myśląca osobą. Takie hasła to szukanie frajera.To nie jest ważne na ile lat jest gwarancja tylko czego dotyczy. Wielokrotnie po przeczytaniu waruków gwarancji okazuje się,że gwarancji nie ma żadnej bo tak jest ona obwarowana. Tak jest w przypadku samochodów i w innych branżach też np. blach dachowych!

~chychak 2011-08-29

bo co to za model ten k2900 :) może mieli na myśli tylko osobowe, a że nie napisali... no cóż może zapomnieli o tym swoim dostawczaku

marko1 2011-08-29

Ale przez ponad rok reklama Kii działała i jakiś skutek na pewno odniosła, negatywny dla klienta a pozytywny dla serwisów Kii. Zobaczymy czy wywiąże się solidnie z zobowiązań naprawczych poprawiając zapisy w książkach gwarancyjnych.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Jeep Renegade Night Eagle II już w salonach
Jeep Renegade Night Eagle II już w salonach
Do polskich salonów trafiła limitowana wersja modelu Renegade. Night Eagle II oferowany jest z  jednym z dwóch silników benzynowych.