mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > HSL2+ i HDL2+ nowe opony Continentala

HSL2+ i HDL2+ nowe opony Continentala

Komercyjny sukces, jaki odniosły dalekobieżne opony ciężarowe drugiej generacji skłonił koncern Continental do rozwoju tej linii produktów. Najnowsze bieżniki HSL2+ i HDL2+ charakteryzują się dłuższymi przebiegami oraz, dzięki nowym mikronacięciom w rowkach, zoptymalizowanymi właściwościami jezdnymi.

HSL2+ i HDL2+ nowe opony Continentala
Najnowsze HDL2+ i HSL2+ stanowią kontynuację drugiej generacji opon długodystansowych wprowadzonych w 2010 roku. Podczas prac nad nowymi bieżnikami niemieccy inżynierowie skoncentrowali się na udoskonaleniu osiągów w zakresie hamowania na mokrej nawierzchni oraz efektywności kierowania. Dobra przyczepność na mokrej nawierzchni została osiągnięta dzięki szerokim kanałom odprowadzającym wodę w połączeniu z nowym wzorem nacięć. Ponadto zintegrowano mikronacięcia w rowkach podłużnych opon HSL2+, co korzystnie wpłynęło na dalszą poprawę w zakresie prowadzenia.

- Ogumienie w znaczący sposób przyczynia się do zwiększenia konkurencyjności floty. Same opony stanowią tylko 5% kosztów, mając jednocześnie wpływ na około 45% ogólnych kosztów eksploatacji pojazdu, takich jak paliwo, konserwacja i naprawy. Szczególnie istotna jest jakość opon na osi kierującej, ponieważ koszty ich wymiany stanowią 35% ogólnej wartości całego ogumienia – wyjaśnia Bernd Korte, dyrektor ds. Rozwoju Opon do Pojazdów Użytkowych w Continental. Cztery warianty odnoszącej sukcesy opony długodystansowej na przednią oś zostaną wprowadzone na rynek w wersji XL dla pojazdów z naciskiem na przednią oś do ośmiu ton - dodaje Bernd Korte.

W produkcji opon serii 2+ na oś kierowaną wykorzystano nowo skomponowaną mieszankę gumy, która przyczynia się do redukcji oporu toczenia w porównaniu z poprzednim modelem. Kontur bieżnika został tak zaprojektowany, aby zapewnić optymalny rozkład nacisku na powierzchni styku opony z nawierzchnią, a w rezultacie wydłużyć jej przebiegi. HSL2+`posiada nowy wzór rowków w obszarze zewnętrznego barku opony. Zapewnia jej to równomierne rozłożenie napięć i poprawia trwałość bieżnika. Rozmiary 355/50 R22.5 XL, 315/70 R 22.5 i 315/70 R22.5 na oś kierowaną są wyposażone w wizualny wskaźnik zbieżności (VAI), co pozwala szybko i łatwo rozpoznawać wczesne oznaki nierównomiernego zużycia.

Opony HSL2+ w rozmiarze 295/80R22.5 (standard i XL) oraz 315/80R22.5 są odpowiednie do zastosowania w przypadku wszystkich osi pojazdu. Opony z oznaczeniem XL są w stanie unieść do ośmiu ton nacisku na oś, dzięki czemu są przystosowane do zastosowana w ciągnikach wyposażonych w cięższe silniki zgodne z normą Euro 6. Niskoprofilowe opony HSL2+ w rozmiarze 355/50R22.5 oraz HDL2+ na oś kierowaną w rozmiarze 295/55R22.5 są szczególnie rekomendowane do ciągników przewożących wielkogabarytowe ładunki.

Podobne wiadomości:

Innowacyjne sterowanie gestami od Continentala

Innowacyjne sterowanie gestami od...

Technika 2016-05-18

Zakaz wyprzedzania dla ciężarówek na A2

Zakaz wyprzedzania dla ciężarówek na A2

Polskie drogi 2015-06-25

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Honda pracuje nad hybrydą
Honda pracuje nad hybrydą
Japoński producent postawił sobie bardzo ambitny cel. Do 2030 roku dwie trzecie samochodów sprzedawanych przez tą markę ma być napędzana układem hybrydowym. Dlatego inżynierowie pracują nad nowym rozwiązaniem.