mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > HSL2+ i HDL2+ nowe opony Continentala

HSL2+ i HDL2+ nowe opony Continentala

Komercyjny sukces, jaki odniosły dalekobieżne opony ciężarowe drugiej generacji skłonił koncern Continental do rozwoju tej linii produktów. Najnowsze bieżniki HSL2+ i HDL2+ charakteryzują się dłuższymi przebiegami oraz, dzięki nowym mikronacięciom w rowkach, zoptymalizowanymi właściwościami jezdnymi.

HSL2+ i HDL2+ nowe opony Continentala
Najnowsze HDL2+ i HSL2+ stanowią kontynuację drugiej generacji opon długodystansowych wprowadzonych w 2010 roku. Podczas prac nad nowymi bieżnikami niemieccy inżynierowie skoncentrowali się na udoskonaleniu osiągów w zakresie hamowania na mokrej nawierzchni oraz efektywności kierowania. Dobra przyczepność na mokrej nawierzchni została osiągnięta dzięki szerokim kanałom odprowadzającym wodę w połączeniu z nowym wzorem nacięć. Ponadto zintegrowano mikronacięcia w rowkach podłużnych opon HSL2+, co korzystnie wpłynęło na dalszą poprawę w zakresie prowadzenia.

- Ogumienie w znaczący sposób przyczynia się do zwiększenia konkurencyjności floty. Same opony stanowią tylko 5% kosztów, mając jednocześnie wpływ na około 45% ogólnych kosztów eksploatacji pojazdu, takich jak paliwo, konserwacja i naprawy. Szczególnie istotna jest jakość opon na osi kierującej, ponieważ koszty ich wymiany stanowią 35% ogólnej wartości całego ogumienia – wyjaśnia Bernd Korte, dyrektor ds. Rozwoju Opon do Pojazdów Użytkowych w Continental. Cztery warianty odnoszącej sukcesy opony długodystansowej na przednią oś zostaną wprowadzone na rynek w wersji XL dla pojazdów z naciskiem na przednią oś do ośmiu ton - dodaje Bernd Korte.

W produkcji opon serii 2+ na oś kierowaną wykorzystano nowo skomponowaną mieszankę gumy, która przyczynia się do redukcji oporu toczenia w porównaniu z poprzednim modelem. Kontur bieżnika został tak zaprojektowany, aby zapewnić optymalny rozkład nacisku na powierzchni styku opony z nawierzchnią, a w rezultacie wydłużyć jej przebiegi. HSL2+`posiada nowy wzór rowków w obszarze zewnętrznego barku opony. Zapewnia jej to równomierne rozłożenie napięć i poprawia trwałość bieżnika. Rozmiary 355/50 R22.5 XL, 315/70 R 22.5 i 315/70 R22.5 na oś kierowaną są wyposażone w wizualny wskaźnik zbieżności (VAI), co pozwala szybko i łatwo rozpoznawać wczesne oznaki nierównomiernego zużycia.

Opony HSL2+ w rozmiarze 295/80R22.5 (standard i XL) oraz 315/80R22.5 są odpowiednie do zastosowania w przypadku wszystkich osi pojazdu. Opony z oznaczeniem XL są w stanie unieść do ośmiu ton nacisku na oś, dzięki czemu są przystosowane do zastosowana w ciągnikach wyposażonych w cięższe silniki zgodne z normą Euro 6. Niskoprofilowe opony HSL2+ w rozmiarze 355/50R22.5 oraz HDL2+ na oś kierowaną w rozmiarze 295/55R22.5 są szczególnie rekomendowane do ciągników przewożących wielkogabarytowe ładunki.

Podobne wiadomości:

Innowacyjne sterowanie gestami od Continentala

Innowacyjne sterowanie gestami od...

Technika 2016-05-18

Zakaz wyprzedzania dla ciężarówek na A2

Zakaz wyprzedzania dla ciężarówek na A2

Polskie drogi 2015-06-25

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport