mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Hat-trick Loeba!

Hat-trick Loeba!

Po raz trzeci z rzędu obecny Mistrz Świata Sebastian Loeb wygrał rajd Monte Carlo. Prowadził od początku do końca, miał najwięcej zwycięstw oesowych i prawie żadnych błędów w rajdzie, w którym trudno ustrzec się pomyłek.

Hat-trick Loeba!

A było by tych zwycięstw jeszcze więcej. Monte jest bowiem ulubionym rajdem Francuza. Już w swoim debiucie w 2002 roku, pokonał rywali na odcinkach specjalnych i gdyby nie fatalna w skutkach, karalna czasowo zmiana opon w niedozwolonej strefie przez mechaników, już wtedy stanąłby na szczycie podium. Ustąpił jednak miejsca Gronholmowi. Jednak już od 2003 roku do tegorocznej eliminacji nie oddawał palmy pierwszeństwa. Najpierw zajęcie całego podium przez Citroeny (Monte Carlo 2003 - Loeb/McRae/Sainz), w kolejnym roku Loeb zostawił drugiego Markko Martina o ponad minutę z tyłu, a teraz zdominował cały wyścig.

Do tego należy dodać "postawienie kropki na i" - wygraną na ostatnim odcinku, co przy tym poziomie presji wyniku jest dużym osiągnięciem. Francuz aż o prawie trzy minuty odstawił trochę niespodziewanie, Fina Toni Gardemeistera. Jak widać dotychczasowemu kierowcy Skody nie zabrało wiele czasu przestawienie się do większego i lepszego Focusa. Wraz z błędami pozostałych zawodników w stawce, dało to Fordowi świetny wynik na początek długiego sezonu. Również Czech Roman Kresta może czuć się zadowolony. Finisz na ósmym miejscu w Monaco po pewnej jeździe to dobra prognoza na sezon.

Trzecie miejsce to jeszcze bardziej niespodziewany wynik. Chyba również dla zespołu - Mitsubishi ma bowiem, raczej zachowawczy plan na 2005 rok: praca nad rozwojem auta przez połowę sezonu, by potem walczyć o miejsca na podium w drugiej części. Tym niemniej, ostatni stopień "pudła", na który wskoczył wczoraj wieczorem Gilles Panizzi (wraz z bratem Herve), daje do myślenia. Zwłaszcza, że partnerujący mu w zespole Fin Harri Rovanpera (dopiero siódmy w Monaco), jest tak samo dobry na szutrach jak Francuz na asfaltach.

W szesnasto-odcinkowym cyklu WRC 2005, większość, bo aż dwanaście rund to starty na luźnych nawierzchniach. Można się więc spodziewać nie tylko dobrych wyników Mitsubishi, ale i zaciętej walki w całej tegorocznej stawce. Już podczas 73 Rajdu Monte Carlo, wiele działo się nie tylko z przodu. W pewnej drodze po drugą pozycję Finowi Marcusowi Gronholmowi przeszkodzili tym razem kibice sypiący na drogę śnieg na słynnej przełęczy Col de Turini. Ostatecznie piąta pozycja na pewno nie satysfakcjonuje mistrza. Jego nowy partner w zespole, Estończyk Markko Märtin, wyprzedził go o jedną pozycję, ale musi jeszcze dużo popracować by wjeździć się w specyficznego Peugeota 307WRC.

Pozostali dwaj producenci - Skoda i Subaru - podróżowali po krętych drogach księstwa ze zmiennym szczęściem. Młody Francuz Alexandre Bengue za kierownicą czesko-niemieckiego auta wywalczył jedno zwycięstwo oesowe, a potem wypadł z drogi w sobotni wieczór. Trzeci dzień rajdu przyniósł mu dziewiąte miejsce w klasyfikacji ogólnej, co w porównaniu do kolejnego, nieukończonego rajdu Armina Schwarza, jest dobrym osiągnięciem.

Jeszcze bardziej rozżalony był za pewne Norweg Petter Solberg. Mr Hollywood katapultował z drogi w tym samym miejscu co Gronholm, ale nie zdołał już ukończyć odcinka i rajdu, w którym, miał szansę na co najmniej trzeci wynik. Jego nowy partner w zespole, kolejny Francuz w stawce, Stephane Sarrazin, debiutując w Monte pokazał się z dobrej strony. Uzyskiwał czasy w pierwszej dziesiątce, ale wyjechanie poza drogę na szóstym odcinku pozwoliło na osiągnięcie dopiero czternastego miejsca na koniec zmagań.

Poniżej, ostateczna klasyfikacja 73 Rajdu Monte Carlo. Następny rajd, szwedzki klasyk już za siedemnaście dni: 11-13 lutego - zapraszamy!

1. Sebastien Loeb/Daniel Elena             (F/MC) Citroen Xsara WRC  4:13.05,6
2. Toni Gardemeister/Jakke Honkanen  (FIN) Ford Focus RS WRC'05  +2.58,3
3. Gilles Panizzi/Herve Panizzi                (F) Mitsubishi Lancer WRC'05  +3.40,1
4. Markko Märtin/Michael Park            (EE/GB) Peugeot 307 WRC  +5.27,7
5. Marcus Grönholm/Timo Rautiainen    (FIN) Peugeot 307 WRC  +7.33,8
6. Manfred Stohl/Ilka Minor                  (A) Citroen Xsara WRC   +8.08,9
7. Harri Rovanperä/Risto Pietiläinen       (FIN) Mitsubishi Lancer WRC'05  +8.29,3
8. Roman Kresta/Jan Tomanek              (CZ) Ford Focus RS WRC'05  +9.18,1
9. Alex Bengue/Caroline Escudero         (F) Skoda Fabia WRC   +10.32,0
10. Antony Warmbold/Damien Connelly(D/IRL) Ford Focus RS WRC'05  +15.09,1

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport