mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Henkel inwestuje

Henkel inwestuje

W 2006 roku Henkel zainwestuje w Polsce łącznie ponad 18 mln złotych. Rok 2006 to także rozpoczęcie dwóch ważnych inwestycji Henkla w Raciborzu i Bielsku-Białej. Inwestycja w bielskie Centrum Impregnacji Próżniowej Henkla to odpowiedź na rosnące zamówienia z sektora motoryzacyjnego.

Henkel inwestuje

Dzięki montażowi drugiej linii impregnacji próżniowej dwukrotnie zwiększy się potencjał produkcyjny, działającego od 9 miesięcy, Centrum Impregnacji Próżniowej Henkla w Bielsku-Białej. Druga linia ruszy na wiosnę 2007 r. i pozwoli na rozpoczęcie współpracy z kolejnymi klientami, zainteresowanymi korzystaniem z henklowskiej technologii impregnacji próżniowej. Całość inwestycji w Bielsku-Białej osiągnie pod koniec kwietnia 2007 r. pułap 5 mln złotych.

Centrum jest pierwszym tego typu ośrodkiem Henkla poza granicami Niemiec. W pełni zautomatyzowany zespół maszynowy, służący do impregnacji próżniowej, oferuje klientom przemysłowym najwyższej jakości technologię uszczelniania części metalowych.

Bielskie Centrum Impregnacji Próżniowej powstało przy zakładach Fiat-GM-Powertrain. Wykorzystuje ono 92% potencjału produkcyjnego, a zainteresowanie potencjalnych klientów stale rośnie. Stąd decyzja Henkla o podwojeniu potencjału produkcyjnego i montażu drugiej linii impregnacji próżniowej. Zacznie ona działać na wiosnę 2007 r. i pozwoli w dalszym ciągu oferować wysokiej klasy serwis zakładom Fiata oraz współpracować z innymi klientami, którym do tej pory Henkel musiał odmawiać. Na koniec kwietnia 2007 r. całość inwestycji będzie warta blisko 1,5 miliona euro.

„Powinniśmy traktować Polskę jako przyczółek dla rozwoju tego biznesu w innych krajach regionu Europy Środkowo-Wschodniej. Już dzisiaj przeprowadzamy w Bielsku-Białej testy dla potencjalnych klientów z Czech i Słowacji. W obu tych krajach jest świetnie rozwinięty przemysł motoryzacyjny, który jest naszym najpoważniejszym odbiorcą. W dalszej perspektywie są także Węgry” – mówi Leopold Komorowski, Kierownik Działu Technologii Impregnacji Henkla.

Produkty do technologii impregnacji próżniowej Henkel oferuje na wielu rynkach od 27 lat. Polska jest pierwszym – poza Niemcami – krajem, gdzie firma zdecydowała się zainwestować w budowę własnego centrum impregnacji. W Niemczech odbiorcami technologii są najwięksi światowi producenci: DaimlerChrysler, Volkswagen, Ford, BMW, Bosch i Wabco (American Standard), Georg Fischer, Honsel, Viega, Hans Grohe.


Technologia impregnacji próżniowej:

Technologia impregnacji próżniowej jest wykorzystywana do uszczelniania porowatości, szczelin czy pęknięć powierzchni w elementach metalowych. Uszczelnienie poprzez proces impregnacji próżniowej gwarantuje, że dany element nie będzie powodował np. przeciekania całego układu. Jest ona wykorzystywana między innymi w silnikach samochodowych, armaturze łazienkowej, pneumatyce i hydraulice. Impregnacji próżniowej można poddawać także elementy końcówek węży strażackich, w których ciśnienie wody stwarza ekstremalne warunki, a więc konieczne jest przestrzeganie wyśrubowanych parametrów szczelności.

Technologia Henkla spełnia najwyższe wymagania jakościowe i jest w pełni przyjazna dla środowiska. Posiada certyfikaty norm ISO/TS 16949 (system zarządzania jakością w branży motoryzacyjnej), ISO 14001 (system zarządzania środowiskowego), PN-N18001 (system zarządzania bezpieczeństwem i higieną pracy).

Przeczytaj także:

Fiat-GM - będą inwestycje (2006-03-20)

Rozwój inwestycji WABCO (2006-12-20)


 


Podobne wiadomości:

Droga S1 – trzy odcinki do 2022 roku

Droga S1 – trzy odcinki do 2022 roku

Polskie drogi 2016-12-06

Autostrada A4 w Katowicach: ruszyły prace

Autostrada A4 w Katowicach: ruszyły prace

Polskie drogi 2016-08-08

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Skoda Karoq - oto następca Yeti!
Po ośmiu latach przyszedł czas na następcę Skody Yeti. Nowy model zmienił się tak bardzo, że otrzymał nową nazwę - Karoq. Znamy już pierwsze szczegóły na temat kompaktowego SUV-a z Mlada Boleslav.