mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Herb Porsche ma 50 lat

Herb Porsche ma 50 lat

Znak firmowy podbija serca fanów na całym świecie

Pół wieku minęło od chwili, gdy Ferry Porsche narysował na serwetce w pewnej nowojorskiej restauracji pierwszy projekt herbu, który miał zdobić jako znak firmowy samochody sportowe ze Stuttgartu – Zuffenhausen.

Logo ze swoimi sześcioma stylizowanymi rogami jeleni na złotym tle i czarno-czerwonmi poprzecznymi pasami przypomina on wyraźnie herb byłego landu Wirtenbergia-Hohenzollern. W centrum, jako symbol siedziby Porsche – Stuttgartu – pręży się skaczący czarny koń, obecny również w herbie miasta. Nad tym wszystkim króluje nazwa Porsche.

Pierwszy samochód sportowy typu 356 z nowym herbem na kierownicy został wyprodukowany w 1952r. Przedtem o przynależności do rodziny Porsche świadczył jedynie prosty napis z przodu bagażnika. Trzy lata później herb pojawił się także na uchwycie pokrywy przedniego bagażnika. Przy późniejszych modelach zrezygnowano z uchwytu, ale herb umieszczany jest nadal w tym samym miejscu, jako znak rozpoznawczy samochodów sportowych z Zuffenhausen.

Emblemat Porsche stał się jednym z najsławniejszych znaków firmowych na świecie. Jest on symbolem mitu i wyrazem fascynacji, jaką nieustannie budzą auta tej marki.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Octavia najlepszym samochodem dla biznesu
Skoda Octavia najlepszym samochodem dla biznesu
Miesięcznik Business Traveller Poland i podróżujący biznesmeni po raz czwarty przyznali coroczne nagrody. W tym roku najlepszym samochodem flotowym została Skoda Octavia.