mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Honda Civic Type R – rekordzista już w produkcji

Honda Civic Type R – rekordzista już w produkcji

Pierwsze egzemplarze Hondy Civic Type R nowej generacji już schodzą z taśmy produkcyjnej, a tymczasem samochód zdążył już pobić rekord toru Nurburgring pozostawiając w tyle najszybszego Golfa w historii.

Honda Civic Type R – rekordzista już w produkcji
Nowa Honda Civic Type R to hot-hatch, którym bez problemu można się poruszać na co dzień. Kilka dni temu uruchomiono produkcję kolejnej generacji w brytyjskiej fabryce Hondy w Swindon. Nie dalej, jak kilka tygodni temu japoński model został rekordzistą na północnej pętli toru Nurburgring. Honda pokonała Volkswagena Golfa GTI Clubsport S, uzyskując czas 7 minut 43,8 sekundy. Poprzedni rekordzista ustanowił czas o 5,41 sekundy gorszy. Nowy Type R jest szybszy od poprzedniej generacji o 6,8 sekundy.

Rekord na niemieckim torze ustanowił samochód w wersji przedprodukcyjnej. Oprócz standardowego wyposażenia na pokładzie zamontowano klatkę bezpieczeństwa, a zamiast seryjnych opon pojawiło się ogumienie torowe, ale dopuszczone do ruchu drogowego. Przedstawiciele japońskiej marki twierdzą, że samochód pod względem technicznym nie różni się od wersji produkcyjnej. 

Pod maską nowego Type R pracuje 2-litrowa jednostka VTEC z turbodoładowaniem. Maksymalna moc czterocylindrowej konstrukcji to 320 KM, a szczytowy moment obrotowy wynosi 400 Nm. Całość połączono z sześciobiegową skrzynią ręczną o krótkich przełożeniach. Taka konfiguracja zapewni lepsze przyspieszenie, a nowy pakiet aerodynamiczny poprawi stabilność samochodu przy wysokich prędkościach.

Nowa Honda Civic Type R jest lżejsza od poprzednika o 16 kg, a inżynierowie poprawili sztywność konstrukcji aż o 38 procent. Dzięki temu auto prowadzi się pewniej i stabilniej. Sprint od 0 do 100 km/h zajmuje 5,7 sekundy.

Kierowca ma do wyboru kilka trybów jazdy. Oprócz ekstremalnego +R pojawi się jeszcze tryb Comfort. W zależności od wybranych ustawień, zmianie ulega charakterystyka tłumienia amortyzatorów, siła wspomagania w układzie kierowniczym, skok i kultura pracy drążka zmiany przełożeń, a także sposób reakcji przepustnicy.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Honda Civic
Honda Civic
Cena podstawowa już od: 62 400 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr. sedan-4dr.

Podobne wiadomości:

Honda Civic z nowym silnikiem Diesla

Honda Civic z nowym silnikiem Diesla

Technika 2017-08-16

Odświeżona Honda Jazz z nowym silnikiem

Odświeżona Honda Jazz z nowym silnikiem

Aktualności 2017-08-15

Komentuj:

Roach 2017-06-19

Już ostatni type R wzbudził podziw, ale ta wersja jest jeszcze lepsza. Czapki z głów bo to naprawdę dobrze zaprojektowany samochód :)

~HeadBenger 2017-06-14

Porządne auta, jeździłem kiedyś Civic'iem ze swapem na 170 kucy z 70. Oprócz podłokietnika nie zostało tam nic seryjnego ^^ miałem trochę problemów z turbosprężarką ale w www.regeneracja-turbosprezarek.pl zrobili mi ją za, uwaga, bo sam nie wierzyłem, 20% ceny nowej. Już drugi rok jak śmiga. Pozdrawiam wszystkich hondziarzy!!!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Volvo zastrzega nazwę S50
Volvo zastrzega nazwę S50
Szwedzka marka nie zwalnia tempa. Jeszcze  w tym roku poznamy nowego crossovera XC40, a tymczasem Volvo myśli już o kolejnym modelu i zastrzega nazwę S50. Czyżby szykowała się wersja coupe modelu S40?
Austria. Czas na oddech Austria. Czas na oddech