mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Honda FCX z homologacją rządu USA

Honda FCX z homologacją rządu USA

Homologacja dla auta zasilanego ogniwami paliwowymi

Honda FCX, zasilana ogniwami paliwowymi, otrzymała homologację od Agencji Ochrony Środowiska (EPA) przy rządzie USA oraz Kalifornijskiej Rady Badania Zasobów Powietrznych (CARB) – jako pierwszy samochód tego typu na świecie.

Prezes Hondy Hiroyuki Yoshino powiedział: „W roku 1972 Honda była pierwszym światowym producentem, który spełnił wymogi EPA dotyczące przepisów o emisji w USA (wówczas najostrzejszej na świecie), otwierając nową erę czystych spalin. A dziś, dzięki homologacji dla naszego samochodu z ogniwami paliwowymi, otwieramy kolejną epokę – erę wodorową”. Homologację oraz testy drogowe przeprowadzono zarówno w USA jak i w Japonii. Honda ma nadzieję rozpocząć sprzedaż modelu FCX w obu tych krajach pod koniec roku 2002, a więc wcześniej niż początkowo planowano. Sprzedaż na rynku japońskim i amerykańskim przez pierwsze trzy lata będzie ograniczona do około 30 pojazdów. Ze względu na stan infrastruktury zaopatrzenia w wodór, regiony sprzedaży będą początkowo ograniczone do Tokio oraz stanu Kalifornia w USA.

Honda ogłosiła prace nad testowymi samochodami zasilanymi ogniwami paliwowymi FCX-V1 i FCX-V2 we wrześniu 1999. Potem, we wrześniu 2000 roku pojawił się samochód czteroosobowy FCX-V3. W roku 2001 pokazano czwartą generację FCX-V4 charakteryzującą się poprawionymi osiągami i bezpieczeństwem zderzeniowym. Rozwój samochodu zasilanego ogniwami paliwowymi przebiegał ramach udziału w amerykańskim projekcie testowania drogowego samochodów z ogniwami paliwowymi, pod auspicjami Kalifornijskiego Partnerstwa Ogniw Paliwowych CFCP oraz japońskiego ministerstwa Ziemi, Infrastruktury i Transportu, które dopuściło testy na drogach publicznych w Japonii.

W nowym samochodzie na ogniwa paliwowe moment obrotowy silnika zwiększono o około 15 proc. w porównaniu z testowym samochodem FCX-V4. Poprawione zostały także jego osiągi w zakresie średnich i dużych prędkości. Uzyskano bardzo dobre przyspieszenie i prędkość maksymalną 150 km/h. FCX ma zasięg 355 km – o 40 większy niż w przypadku FCX-V4. Nowy model jest o 40 mm krótszy od FCX-V4 przy zachowaniu identycznego poziomu bezpieczeństwa zderzeniowego.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport