mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Honda chce chronić też pieszych

Honda chce chronić też pieszych

Aby zminimalizować następstwa kolizji auta z pieszym, Honda wprowadza do swoich wewnętrznych testów zderzeniowych fantom pieszego trzeciej generacji. Dzięki niemu japoński koncern będzie wiedział, jak produkować bardziej bezpieczne dla pieszych SUV-y i minivany.

Podczas projektowania manekina skupiono się na dokładnym odtworzeniu struktury tych części ciała, które są najbardziej narażone na urazy podczas kolizji z samochodem (dolny, lędźwiowo-krzyżowy odcinek kręgosłupa oraz górne części nóg). Dzięki temu możliwa będzie bardziej precyzyjna ocena występujących złamań. Wiedzę na temat obrażeń pieszego uzupełnią dane dotyczące urazów podudzia oraz zerwania więzadła kolanowego.

W 1998 roku Honda, jako pierwsza firma na świecie, opracowała fantom symulujący kinematykę ciała ludzkiego podczas kolizji z samochodem. Zadaniem urządzenia było zidentyfikowanie tych części karoserii, które w największym stopniu zagrażają bezpieczeństwu pieszego, a następnie rozwój technologii zmniejszających ryzyko wystąpienia urazów głowy. W 2000 roku Honda wykonała kolejny krok opracowując manekin pieszego drugiej generacji, znany jako Polar II. Znacznie poprawiono odwzorowanie kinematyki ludzkiego ciała podczas zderzenia z samochodem, a dzięki wbudowanym przyrządom pomiarowym możliwe stało się określenie poziomu ryzyka wystąpienia poważnych urazów aż ośmiu części ciała, w tym głowy oraz szyi.

W fantomie Polar III, Honda skupiła się na dolnym odcinku kręgosłupa oraz górnej części nóg, które są szczególnie narażone na urazy w przypadku kolizji pieszego z dużymi samochodami (SUV, minivan). Poprawiono dokładność pomiarów poprzez  unowocześnienie odpowiednich elementów urządzenia. Z kolei zastosowanie nowoczesnych materiałów oraz zmiana kształtu fantomu pozwoliły na lepsze odwzorowanie charakterystyki ludzkiego ciała.

Dzięki nowoczesnym fantomom, Honda aktywnie włączyła się do badań mających na celu minimalizowanie obrażeń pieszego, powstałych wskutek kolizji z samochodem.  W 1998 opracowano kształt karoserii redukujący ryzyko poważnych urazów głowy. Wynalazek po raz pierwszy znalazł zastosowanie w modelu HR-V, który wszedł do produkcji we wrześniu tego samego roku. Obecnie technologia wykorzystywana jest we wszystkich modelach Hondy produkowanych w Japonii.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Honda
Tematy w artykule: Honda pieszy

Podobne wiadomości:

Honda WR-V debiutuje w Brazylii

Honda WR-V debiutuje w Brazylii

Aktualności 2016-11-09

Honda WR-V - nadchodzi nowy crossover

Honda WR-V - nadchodzi nowy crossover

Aktualności 2016-10-21

Komentuj:

~somethingSpecial 2008-09-25

Czyli Honda chce sie wzorowac na Volvo?? Czy tylko bezpieczenstwo jest wazne? Niech sie jeszcze wzoruja z obsluga klienta i serwisem, jakies znizki. Tak jak Volvo :)

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport