mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Honker musi być polski

Honker musi być polski

Powiązany z rosyjskim biznesem Intrall Polska przestanie produkować terenowego honkera używanego przez wojsko. Powód? Ministerstwo Obrony Narodowej chce, żeby auto wytwarzała firma kontrolowana przez polski kapitał.

Honker musi być polski

Właścicielem utworzonej w 2003 r. spółki Intrall Polska jest brytyjska firma International Truck Alliance Ltd - dystrybutor ciężarówek Kamaz na świecie. Ona z kolei powiązana jest z rosyjskim konsorcjum Intrall, w skład którego wchodzą rosyjskie firmy: Kamaz i Chimex. Intrall honkera produkuje od lutego 2004 r. na mocy umowy dzierżawy zawartej z syndykiem Daewoo Motor Polska ( DMP) w Lublinie. Dzierżawę zawarto do końca 2008 r. Do tej pory Intrall na modernizację honkera wydał kilkadziesiąt milionów złotych. Rocznie spółka produkuje około 300 sztuk tych aut, w 80 procentach dla wojska.

W maju spółka przedstawiła unowocześnioną wersję honkera, którego produkcja seryjna miała ruszyć w połowie 2007 roku. Modelem tym chciała zainteresować inne armie NATO.

Leszek Liszcz, syndyk DMP w Lublinie, uważa jednak, że umowa łącząca go z Intrallem już nie istnieje, bo spółka nie wywiązała się ze swoich obowiązków, m.in. nie płaciła regularnie czynszu dzierżawnego. Intrall produkuje honkera nielegalnie. Dopuścił się też samowoli przy przeprojektowaniu auta –wyjaśnia. Syndyk już ogłosił przetarg na prawa do produkcji pojazdu wraz z osprzętem. Cenę wywoławczą ustalił na 4,8 mln zł. W przetargu nie będzie mógł wystartować Intrall, gdyż syndyk zastrzegł, że producentem musi być podmiot, w którym przynajmniej 51 proc. udziałów ma kapitał polski. Przedstawiciele Intrallu są zaskoczeni. - Widocznie do biznesu wtrąca się polityka - mówi Piotr Mazur, wiceprezes Intrallu. Deklaruje, że jego spółka nadal chce wytwarzać tę markę i wystartuje w przetargu, być może przez spółkę córkę z polskim kapitałem.

Intrall oprócz honkera produkuje w Lublinie samochód dostawczy Lublin, a w przyszłym roku ma ruszyć z produkcją nowej marki Lubo.


Przeczytaj także:

Gorsze czasy dla lublinów (2006-10-20)

LUBO - nowa generacja pojazdów z Lublina (2006-09-28)

Praga w Polsce (2006-05-23)

Nowości z "Koziego Grodu" (2005-06-29)

 


Podobne wiadomości:

Znamy wykonawcę części trasy Via Carpatia

Znamy wykonawcę części trasy Via Carpatia

Polskie drogi 2017-08-24

S19 - trwają intensywne prace

S19 - trwają intensywne prace

Polskie drogi 2017-06-11

Rusza drugi etap przetargu na budowę fragmentu trasy Via Carpatia z Lublina do Kraśnika – poinformował pod koniec tygodnia wiceminister infrastruktury i budownictwa Jerzy Szmit. W tym roku zostanie podpisana umowa na wykonanie prac, które potrwają 36 miesięcy.

Komentuj:

~LL 2007-05-08

K**** gdzie ci polacy patrioci

~LL 2007-05-08

to intrall niejest polską marką szkoda .muszą sie wpieprzać Ci debile-rosjanie nawet w do motoryzacji. :(

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Honda Civic z nowym silnikiem Diesla
Honda Civic z nowym silnikiem Diesla
Europejska wersja odświeżonej Hondy Civic będzie dostępna od marca 2018 roku z nowym silnikiem wysokoprężnym i-DTEC. Znamy już szczegóły techniczne i osiągi tej jednostki.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic