mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Hybrydowa Honda CR-V we Frankfurcie

Hybrydowa Honda CR-V we Frankfurcie

Na salonie we Frankfurcie zadebiutuje prototyp hybrydowej Hondy CR-V. Koncept skrywa pod maską połączenie silnika benzynowego z elektrycznym.

Hybrydowa Honda CR-V we Frankfurcie

Nowa Honda CR-V jest większa, wyższa i dłuższa od poprzedniej wersji. Linia nadwozia jest bardziej muskularna, a w oczy rzucają się poszerzone błotniki. Koncept wygląda jak model produkcyjny CR-V nowej generacji. Auto jest od jakiegoś czasu oferowane na rynku japońskim.

Najwięcej nowości skrywa się pod maską – dwusilnikowy system i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive) łączy napęd elektryczny ze spalinowym – w tej roli czterocylindrowy silnik i-VTEC o pojemności dwóch litrów, pracujący w cyklu Atkinsona. Konwencjonalna jednostka służy do wytwarzania energii i napędzania samochodu. Hybrydowy napęd połączono z jednostopniową przekładnią przenoszącą w płynny sposób moment obrotowy pomiędzy wszystkimi elementami układu napędowego.

System i-MMD kontroluje zużycie paliwa i energii elektrycznej. Wybiera najbardziej optymalny tryb pracy spośród trzech dostępnych: EV Drive, Hybrid Drive oraz Engine Drive. Wszystko odbywa się automatycznie, kierowca nie musi ingerować w pracę komputera.

W trybie elektrycznym (EV Drive) silnik czerpie moc z akumulatorów. Jest wykorzystywany do bezemisyjnego ruszania. W trybie hybrydowym (Hybrid Drive) silnik benzynowy wytwarza energię, która trafia do generatora, gdzie zamienia się w prąd wykorzystywany do zasilania silnika elektrycznego. Nadmiar energii elektrycznej jest wykorzystywany do ładowania akumulatora. W trybie (Engine Drive) koła są napędzane przez silnik spalinowy, a silnik elektryczny jest wykorzystywany wyłącznie na żądanie – zwiększając moc przy przyspieszaniu.

Podczas jazdy w mieście hybrydowa Honda CR-V porusza się na przemian w trybach elektrycznym i hybrydowym, co pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa. Na autostradzie jest uruchamiany tryb silnika spalinowego.

Nowa generacja Hondy CR-V będzie również dostępna w wersji z turbodoładowaną jednostką VTEC o pojemności 1,5 litra. Klienci będą mogli wybierać pomiędzy 6-biegową skrzynią ręczną lub bezstopniowym CVT. Japoński SUV nie będzie dostępny z silnikami wysokoprężnymi.

Więcej szczegółów na temat Hondy CR-V Hybrid poznamy już na początku przyszłego roku. Wtedy samochód trafi do sprzedaży.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Honda CR-V
Honda CR-V
Cena podstawowa już od: 100 600 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Nowa Dacia Duster debiutuje na targach IAA

Nowa Dacia Duster debiutuje na targach IAA

Premiery 2017-09-14

Suzuki Swift Sport - ostry i lekki hot-hatch z Japonii

Suzuki Swift Sport - ostry i lekki hot-hatch...

Premiery 2017-09-14

Komentuj:

~stasiekL 2017-09-10

Wydaje mi się że to będzie naprawdę fajny model. Jeździłem ostatnio hybrydą od Panek S.A. i byłem bardzo zadowolony jej możliwościami jeśli chodzi o jazdę po mieście. Nigdzie dalej nie jechałem ale myślę że poza miastem też spokojnie by sobie dał radę

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
6 sprawdzonych patentów na zimę.
6 sprawdzonych patentów na zimę.
Zamarznięte szyby i czapa śniegu na dachu mogą być niebezpieczne dla Ciebie, otoczenia i Twojego portfela. Podpowiadamy, jak szybko odśnieżyć auto, a dzięki temu uniknąć 3 pkt. karnych i 500 zł mandatu, a przy okazji pospać nawet kwadrans dłużej.
Jak przygotować samochód do jazdy w zimowy poranek? Jak przygotować samochód do jazdy w zimowy poranek?