mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Hybrydowa Honda CR-V we Frankfurcie

Hybrydowa Honda CR-V we Frankfurcie

Na salonie we Frankfurcie zadebiutuje prototyp hybrydowej Hondy CR-V. Koncept skrywa pod maską połączenie silnika benzynowego z elektrycznym.

Hybrydowa Honda CR-V we Frankfurcie

Nowa Honda CR-V jest większa, wyższa i dłuższa od poprzedniej wersji. Linia nadwozia jest bardziej muskularna, a w oczy rzucają się poszerzone błotniki. Koncept wygląda jak model produkcyjny CR-V nowej generacji. Auto jest od jakiegoś czasu oferowane na rynku japońskim.

Najwięcej nowości skrywa się pod maską – dwusilnikowy system i-MMD (Intelligent Multi-Mode Drive) łączy napęd elektryczny ze spalinowym – w tej roli czterocylindrowy silnik i-VTEC o pojemności dwóch litrów, pracujący w cyklu Atkinsona. Konwencjonalna jednostka służy do wytwarzania energii i napędzania samochodu. Hybrydowy napęd połączono z jednostopniową przekładnią przenoszącą w płynny sposób moment obrotowy pomiędzy wszystkimi elementami układu napędowego.

System i-MMD kontroluje zużycie paliwa i energii elektrycznej. Wybiera najbardziej optymalny tryb pracy spośród trzech dostępnych: EV Drive, Hybrid Drive oraz Engine Drive. Wszystko odbywa się automatycznie, kierowca nie musi ingerować w pracę komputera.

W trybie elektrycznym (EV Drive) silnik czerpie moc z akumulatorów. Jest wykorzystywany do bezemisyjnego ruszania. W trybie hybrydowym (Hybrid Drive) silnik benzynowy wytwarza energię, która trafia do generatora, gdzie zamienia się w prąd wykorzystywany do zasilania silnika elektrycznego. Nadmiar energii elektrycznej jest wykorzystywany do ładowania akumulatora. W trybie (Engine Drive) koła są napędzane przez silnik spalinowy, a silnik elektryczny jest wykorzystywany wyłącznie na żądanie – zwiększając moc przy przyspieszaniu.

Podczas jazdy w mieście hybrydowa Honda CR-V porusza się na przemian w trybach elektrycznym i hybrydowym, co pozwoli zmniejszyć zużycie paliwa. Na autostradzie jest uruchamiany tryb silnika spalinowego.

Nowa generacja Hondy CR-V będzie również dostępna w wersji z turbodoładowaną jednostką VTEC o pojemności 1,5 litra. Klienci będą mogli wybierać pomiędzy 6-biegową skrzynią ręczną lub bezstopniowym CVT. Japoński SUV nie będzie dostępny z silnikami wysokoprężnymi.

Więcej szczegółów na temat Hondy CR-V Hybrid poznamy już na początku przyszłego roku. Wtedy samochód trafi do sprzedaży.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Honda CR-V
Honda CR-V
Cena podstawowa już od: 100 600 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Suzuki Swift Sport - ostry i lekki hot-hatch z Japonii

Suzuki Swift Sport - ostry i lekki hot-hatch...

Premiery 2017-09-14

Mercedes-AMG Project One - Z F1 na drogi

Mercedes-AMG Project One - Z F1 na drogi

Premiery 2017-09-14

Komentuj:

~stasiekL 2017-09-10

Wydaje mi się że to będzie naprawdę fajny model. Jeździłem ostatnio hybrydą od Panek S.A. i byłem bardzo zadowolony jej możliwościami jeśli chodzi o jazdę po mieście. Nigdzie dalej nie jechałem ale myślę że poza miastem też spokojnie by sobie dał radę

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Abrera czy Teide? Oto nazwy dla nowego Seata
Abrera czy Teide? Oto nazwy dla nowego Seata
Seat ogłosił konkurs na nową nazwę dla największego SUV-a w gamie. Wpłynęło ponad 10 tys. zgłoszeń, a jury wybrało kilka finałowych propozycji, z których zostanie wyłoniona nazwa modelu.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic