mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Hybrydowa ofensywa Mercedesa

Hybrydowa ofensywa Mercedesa

Do 2017 roku Mercedes-Benz zamierza zaprezentować 10 nowych, hybrydowych aut. Tego typu technologia nie jest już tylko domeną japońskich producentów - Niemcy także stawiają na samochody o spalinowo-elektrycznym napędzie.

Hybrydowa ofensywa Mercedesa
Choć dzisiaj samochody z napędem spalinowo-elektrycznym kojarzą nam się najczęściej z japońskimi produkcjami, to trzeba pamiętać, że pierwsza "hybryda" z gwiazdą na masce powstała już w 1982 roku. Na targach Hanover Trade Fair Mercedes zaprezentował efekt swoich zmotywowanych kryzyzsem paliwowym prac nad napędem elektrycznym. Był to legendarny dzisiaj Mercedes S123, czyli tzw. "beczka" w wersji kombi.

Choć auto z zewnątrz nie zdradzało żadnych oznak wyjątkowości, to pod jego maską pracował silnik elektryczny o mocy 31 kW, zawdzięczający energię schowanym w bagażniku akumulatorom o łącznej masie... 600 kilogramów. Zasięg wynosił 100km i baterie mogły być ładowane z tradycyjnego gniazdka 220V. Jako tzw. "przedłużacz zasięgu" pracował 2-cylindrowy silnik typu boxer, pozwalający doładować akumulatory na kolejnych 50km jazdy.

Od tamtej pory hybrydowe napędy Mercedesa ewoluowały w wydajniejsze i, przede wszystkim, znacznie bardziej kompaktowe układy. Przykładem może być szykowany do sprzedaży Mercedes Klasy C 350 e, który spala zaledwie 2,1l benzyny na 100km, mając moc 205 kW (równowartość 280KM).
Podobnych aut z logo niemieckiej marki będzie więcej - do 2017 roku Mercedes chce pokazać aż 10 takich aut, jedno co cztery miesiące. Co będzie następne? Bardzo możliwe, że hybrydowa Klasa V, czyli luksusowy autobus, zapowiadany przez Concept V-ision z salonu samochodowego w Genewie.

Dla Mercedesa napęd hybrydowy jest bardzo istotny - będzie odgrywał kluczową rolę w ograniczeniu ogólnej emisji zanieczyszczeń wszystkich modeli gamy, która zawiera też przecież paliwożerne bolidy z logo AMG. Prof. Dr Thomas Weber, odpowiedzialny w firmie Daimler AG za rozwój produktów Mercedesa.
 jednak dodaje: "Hybrydy typu plug-in oferują naszym klientom zalety obu typów aut: w mieście mogą się przemieszczać w czysto elektrycznym trybie, a na dłuższych trasach korzystają z zasięgu silnika spalinowego. Ponadto "hybrydyzacja" układu napędowego poprawia efektywność silnika spalinowego i zwiększa jego osiągi oraz płynącą z tego przyjemność z jazdy".

Czekamy więc na kolejne nowości Mercedesa, jednocześnie licząc na to, że "hybrydyzacja" palety modelowej nie spowoduje wykreślenia z niej rasowych sportowców i mocnych limuzyn z gwiazdą na masce.

Podobne wiadomości:

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne światła ze Stuttgartu

Mercedes Digital Light HD - rewolucyjne...

Technika 2016-12-02

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Mercedes AMG GT R – znamy polskie ceny

Aktualności 2016-11-23

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport