mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Hybrydowa śmieciarka Volvo

Hybrydowa śmieciarka Volvo

Volvo Trucks dostarczy cztery pojazdy komunalne z technologią hybrydową do Veolia Proprete, jednej z największych na świecie firm zajmujących się gospodarką odpadami. Jesienią przyszłego roku cztery hybrydowe śmieciarki wejdą do eksploatacji we Francji i w Anglii.

Hybrydowa śmieciarka Volvo
Cztery hybrydowe śmieciarki, to pojazdy przedprodukcyjne, które zostaną dostarczone przez Volvo Trucks wraz z kompletną zabudową. Pojazdy te będą użytkowane przez  Veolia Proprete na podstawie 24-miesięcznej umowy leasingowej, obejmującej, między innymi, obsługę serwisową, obsługę zapobiegawczą oraz bieżące aktualizacje oprogramowania.

Wszystkie cztery hybrydowe pojazdy komunalne zostały zbudowane na bazie Volvo FE. Tym, co odróżnia je od pozostałych pojazdów komunalnych, znajdujących się w regularnej eksploatacji, jest ich układ napędowy. W pojazdach hybrydowych zastosowano połączenie silnika wysokoprężnego z silnikiem elektrycznym, a każde z tych źródeł mocy może być wykorzystywane oddzielnie lub w połączeniu z drugim. Ponieważ silnik elektryczny jest wykorzystywany podczas ruszania z miejsca i rozpędzania pojazdu, zużycie paliwa może być ograniczone o 15-20%. Po dodaniu dodatkowego zestawu akumulatorów, napędzającego mechanizm zgniatający śmieciarki, pojazd hybrydowy może zaoferować dodatkową oszczędność paliwa, o kolejne 15-20%, co oznacza łączną redukcję jego zużycia na poziomie 30%. Emisja CO2 jest tym samym znacznie niższa. Silnik elektryczny nie emituje spalin i jest bardzo cichy, co jest dużą zaletą w przypadku pojazdów pracujących często w obszarach zabudowanych i we wczesnych godzinach porannych.

Od kwietnia br. trwają testy pojazdów komunalnych z zastosowaną w nich technologią hybrydową. Produkcja seryjna pojazdów zaplanowana jest na koniec 2009 roku. Już dziś jest pewne, że zainteresowanie rynkiem tego typu pojazdami będzie duże.

Śmieciarka Volvo FE to:
- 7-litrowy wysokoprężny silnik wysokoprężny;
- układ Volvo I-SAM (Integrated Starter Alternator Motor), łączący w sobie funkcję rozrusznika, elektrycznego silnika napędowego (120 kW), alternatora i elektronicznej jednostki sterującej;
- akumulatory litowo-jonowe ładowane dzięki odzyskowi energii hamowania lub za pośrednictwem silnika wysokoprężnego;
- zautomatyzowana skrzynia biegów Volvo I-Shift.
Tematy w artykule: Volvo FE

Podobne wiadomości:

Volvo FE z kabiną niskopodłogową

Volvo FE z kabiną niskopodłogową

Aktualności 2014-05-07

Nowy wariant kabiny dla Volvo FE

Nowy wariant kabiny dla Volvo FE

Aktualności 2011-06-29

Komentuj:

~Adaś 2008-12-16

Taki silniczek mogli by wsadzać do np. S60, może nie koniecznie 7 litrowy, ale hybryda może być dobrym pomysłem. Sam mam S60 ? tą trochę starszą i jestem zadowolony, a jak by miała jeszcze napęd elektryczny to i spełnił bym swoje marzenia o hybrydzie.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport