mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Hybrydowe Fuso Canter w Londynie

Hybrydowe Fuso Canter w Londynie

Daimler AG przekazał do testów największą w Europie flotę ciężarówek hybrydowych - 10 pojazdów Fuso Canter Eco Hybrid trafiło w Londynie do ośmiu klientów. Celem tych trzyletnich testów jest uzyskanie nowych informacji na temat eksploatacji 7,5-tonowych ciężarówek hybrydowych oraz zademonstrowanie wysokiego poziomu wydajności napędu elektryczno-dieslowego

Hybrydowe Fuso Canter w Londynie

Samochód Fuso Canter Eco Hybrid zużywa do 15 procent paliwa mniej niż konwencjonalne pojazdy z napędem diesla, a tym samym emituje odpowiednio mniej dwutlenku węgla.
„Jesteśmy bardzo zadowoleni, że znaleźliśmy ośmiu tak znanych klientów do tego największego w Europie programu badawczego”, mówi Ian Jones, Dyrektor Zarządzający Działu Pojazdów Użytkowych Mercedes-Benz w Wielkiej Brytanii. „W Londynie od wielu lat mamy doczynienia z bardzo dużym zagęszczeniem ruchu, co powoduje wysoki poziom emisji spalin. Ciężarówka Fuso Canter Eco Hybrid pozwoli nam udowodnić, że usługi transportowe realizowane w ruchu miejskim mogą być bardziej przyjazne środowisku.”

Dziesięć pojazdów Fuso Canter Eco Hybrid przekazano ośmiu klientom (Amey, DHL, Hill Hire, Ringway, Royal Mail, Scottish and Southern, Tesco i TNT) w centrum Londynu. Przy wyborze partnerów do przeprowadzenia badania, Daimler kierował  się założeniem, że flota testowa ma pokrywać się z szerokim zakresem wymagań klientów w stosunku pojazdów użytkowych. Na przykład ciężarówki używane w firmach logistycznych, takich jak DHL, Royal Mail i TNT przy dostarczaniu paczek działają głównie w ruchu miejskim, gdzie częste zatrzymywanie się i ruszanie jest koniecznością, zarówno w wyniku korków, jak i w celu wyładowywania przewożonych towarów. Z kolei ciężarówki używane przez sieć sklepów Tesco używane są na regularnych trasach pomiędzy supermarketami a magazynem centralnym. Fuso Canter Eco Hybrid potwierdzi swój potencjał w oszczędzaniu paliwa w obu tych scenariuszach.

„Model Fuso Canter Eco Hybrid jest oferowany przez Mitsubishi Fuso w Japonii od 2006 roku. Również w Europie cieszy się coraz większym zainteresowaniem klientów”, mówi Alexander Müller, dyrektor Działu Sprzedaży i Marketingu w Mitsubishi Fuso Europe. „Jednakże dla wielu klientów przeszkodą w zakupie pojazdu hybrydowego jest relatywnie wysoka cena. Razem ze swoimi partnerami, Daimler zainwestował w ten pilotażowy projekt, aby praktycznie dowieść, jaki potencjał oszczędności drzemie w tych autach, w porównaniu do konwencjonalnych systemów napędowych. Ten test flotowy pomoże również zoptymalizować dalsze prace badawcze nad produktem, zgodnie z wymaganiami klientów”.
Pojazdy używane w tym największym teście flotowym ciężarówek hybrydowych zostały wyprodukowane przez

Mitsubishi Fuso Truck and Bus Corporation (MFTBC), należącą do koncernu Daimler AG. To niewielka seria, w której wykorzystano dwie różne technologie napędowe: napęd hybrydowy oraz silnik z seryjnie produkowanej 7,5-tonowej ciężarówki Fuso Canter. To rozwiązanie zostało zastosowane zgodnie z potrzebami rynku europejskiego i spełnia normę emisji spalin Euro 4.


Podobne wiadomości:

Denza 400 - chiński

Denza 400 - chiński "elektryk" od Daimlera

Aktualności 2016-08-24

Mercedes sprzedaje salony Chińczykom

Mercedes sprzedaje salony Chińczykom

Aktualności 2015-06-18

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda przedstawia limitowaną serię Drive
Skoda przedstawia limitowaną serię Drive
Po sukcesie limitowanej wersji Joy przyszedł czas na specjalną wersję Drive, która bazuje na wyposażeniu Ambition, ale oferuje jeszcze więcej za atrakcyjniejszą cenę.