mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Hybrydowe Volvo i nowy rekord

Hybrydowe Volvo i nowy rekord

27 kwietnia br. na lotnisku w Wendover, w amerykańskim stanie Utah, Mean Green, najszybszy na świecie samochód ciężarowy z napędem hybrydowym, podejmie próbę osiągnięcia prędkości przekraczającej 260 km/h (165 mph) i tym samym pobicia dotychczasowego, własnego światowego rekordu prędkości.

Hybrydowe Volvo i nowy rekord
Zbudowany przez Volvo pojazd hybrydowy jest aktualnym posiadaczem rekordów prędkości ze startu zatrzymanego na dystansie 500 i 1000 metrów oraz na dystansie jednego kilometra ze startu lotnego - ustanowionych zgodnie z międzynarodowymi przepisami*.

- Technika i innowacyjność są jądrem naszej działalności - mówi Ron Huibers, prezes ds. sprzedaży i marketingu w Volvo Trucks North America. - Mean Green jest doskonałym przykładem możliwości technicznych Volvo i naszego nieustającego zainteresowania nowymi technologiami. Nasi inżynierowi zaprojektowali najszybszy na świecie hybrydowy samochód ciężarowy, wykorzystujący ten sam hybrydowy układ napędowy Volvo, jaki wprawia w ruch setki autobusów Volvo na całym świecie, w tym londyńskie „piętrusy".

Na potrzeby Mean Green, zaprezentowanego przez Volvo Trucks wczoraj podczas trwającej właśnie wystawy Mid-America Trucking Show, zespół ekspertów Volvo zaadaptował hybrydowy układ napędowy Volvo, dostosowując go do wymagań podwozia zbudowanego z myślą o biciu rekordów prędkości. Inżynierowie wyposażyli Mean Green w mocno podrasowany silnik Volvo D16 i zmodyfikowaną wersję zautomatyzowanej skrzyni biegów Volvo I-Shift, przystosowaną do współdziałania z trakcyjnym silnikiem elektrycznym.

- Rezultatem jest zawrotne przyspieszenie od chwili startu, bez zwłoki czasowej charakterystycznej dla silników wysokoprężnych - mówi Boije Ovebrink, właściciel i kierowca Mean Green. - Można to porównać do strzelającego korka od szampana, z tym że wystrzał ten jest niesłyszalny. Przez pierwszych kilka sekund samochód ciężarowy wydaje jedynie cichy świst. Trwa to do chwili, w której silnik wysokoprężny, zasilany odnawialnym, ciekłym żywicznym olejem napędowym zacznie rozwijać swoją potężną moc.

Łączna moc napędu Mean Green wynosi 2100 KM, przy maksymalnym momencie obrotowym około 6800 Nm - z czego 200 KM i około 1200 Nm pochodzi z silnika elektrycznego. Możliwość rozwijania dużych prędkości zależy w znacznej mierze od własności aerodynamicznych pojazdu. Dlatego też inżynierowie Volvo bazowali na kabinie pochodzącej z północno-amerykańskiego modelu Volvo VN, nadając jej optymalny pod względem aerodynamicznym kształt.

W Mean Green zastosowano zmodyfikowane wersje następujących seryjnych podzespołów Volvo:
    Trakcyjny silnik elektryczny
    Akumulator trakcyjny
    Silnik wysokoprężny Volvo D16
    Zautomatyzowana, mechaniczna skrzynia biegów Volvo I-Shift
    kabina i rama Volvo VN
    Tylna oś o przełożeniu 1,85:1

Podczas swojego objazdu po Ameryce Północnej Mean Green zawita także na wystawę Truck World, odbywająca się w dniach 19-21 kwietnia w Toronto, w Kanadzie, oraz na przystanek regatowy Volvo Ocean Race w Miami, w dniach 17-20 maja br.

*Kilometr ze startu zatrzymanego - pojazd pokonuje 1000-metrowy odcinek pomiarowy najpierw w jednym, a potem w drugim kierunku, ruszając z miejsca. Średnia prędkość z obydwu przejazdów jest uznawana za oficjalny rezultat. Kilometr ze startu lotnego - pojazd pokonuje 1000-metrowy odcinek pomiarowy najpierw w jednym, a potem w drugim kierunku; w chwili przekroczenia punktu oznaczającego początek odcinka pomiarowego pojazd znajduje się w ruchu.

Podobne wiadomości:

Volvo Iron Knight - najszybsza ciężarówka na świecie

Volvo Iron Knight - najszybsza ciężarówka na...

Ciężarówki i Autobusy 2016-08-18

Hybrydy coraz popularniejsze w Polsce

Hybrydy coraz popularniejsze w Polsce

Aktualności 2016-04-21

Komentuj:

~konyo 2012-04-05

andy. takie konstrukcje, takie testy i rekordy są poligonem doświadczalnym na którym producenci mogą zaprezentować swoje możliwości i osiągnięcia technologiczne. Nowe technologie po sprawdzeniu się w takich warunkach będą mogły być zastosowane w "cywilnych" wersjach ciężarówek. Duża część sportu motorowego jest poniekąd takim poligonem doświadczalnym, a nowinki i technologie sprawdzone w rajdach i wyścigach niejednokrotnie trafiały następnie do samochodów produkowanych seryjnie.

~andy 2012-04-05

tylko PO CO ???? może by mu jeszcze skrzydła dodali....to jest chore!!!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport