mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Hybrydowy Solaris w Warszawie

Hybrydowy Solaris w Warszawie

W poniedziałek 15 września, na terenie zajezdni Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie przy ul. Ostrobramskiej odbyła się prezentacja autobusu z napędem hybrydowym -  Solaris Urbino 18 Hybrid. Pokaz połączony był z przekazaniem MZA pierwszych Solarisów Urbino z tegorocznego kontraktu na dostawę 150 autobusów.

Hybrydowy  Solaris w Warszawie
W czerwcu br. Prezydent stolicy Hanna Gronkiewicz-Waltz oraz Prezes Miejskich Zakładów Autobusowych w Warszawie Mieczysław Magierski podpisali z przedstawicielami firmy Solaris Bus & Coach S.A. umowę na dostawę 150 autobusów miejskich marki Solaris Urbino.

Kontrakt wart  168 milionów złotych dotyczył zakupu 80 sztuk autobusów przegubowych Solaris Urbino 18 i 70 sztuk autobusów 12-metrowych Solaris Urbino 12. Pierwsze autobusy przyjechały do stolicy we wrześniu tego roku. Dostawa wszystkich 150 zakończy się do stycznia 2009.

Teraz Solaris Bus & Coach chce zainteresować Miejskie Zakłady Autobusowe, swoją innowacyjną na europejskim rynku autobusowym konstrukcją, jaką jest Solaris Urbino 18 Hybrid - autobus z napędem hybrydowym.

Premiera pierwszego pojazdu tego typu odbyła się w 2006 roku. Od tego momentu hybrydowe Solarisy jeżdżą już w Dreźnie, Bochum, Lipsku, Bremie, Hanowerze, Monachium (Niemcy) i w szwajcarskim Lenzburgu.  W październiku do grona właścicieli autobusów hybrydowych dołączy MPK Poznań.

Warszawa to jeden z kolejnych potencjalnych nabywców ekonomicznego i ekologicznego autobusu.

Solaris Urbino 18 Hybrid zaprezentowany w Warszawie posiada niewielki silnik spalinowy oraz dwa silniki elektryczne, zasilane z baterii umiejscowionych na dachu pojazdu. Baterie nie wymagają ładowania z zewnątrz, ponieważ gromadzona jest w nich energia powstająca podczas hamowania autobusu.

Zastosowanie tak innowacyjnego napędu daje korzyści zarówno ekonomiczne, jak i ekologiczne. Niezależny instytutu badawczy TÜV SÜD Auto Cz s.r.o., przeprowadził w Pradze badania, porównując zużycie paliwa Solarisa Urbino 18 Hybrid oraz Solarisa Urbino 18 z tradycyjnym silnikiem Diesla. Wyniki testów dowiodły redukcję zużycia paliwa o 23,8 % w cyklu SORT1 (cykl miejski), 23,4 % w cyklu SORT2 (cykl podmiejski) oraz 22,9 % w cyklu SORT3 (cykl mieszany). „Poprzez kolejne optymalizacje pracy elementów napędu umożliwimy, w najbliższym czasie, dalsze ograniczenia zużycia paliwa”, zapowiedział Krzysztof Olszewski.

Mniejsze zużycie paliwa to także mniejsza emisja szkodliwych dla środowiska substancji:
·    do 39% mniejsza emisja NO2
·    do 97% mniejsza emisja cząstek stałych
·    do 90% mniejsza emisja CO,
·    do 90% mniejsza emisja związków węglowodorów,
·    ogólna mniejsza emisja CO2.

Oszczędność zużycia paliwa przez Urbino 18 Hybrid, przy wysokich cenach surowców energetycznych, zapewnia zwrot poniesionych kosztów (hybryda jest droższa od tradycyjnych autobusów o około 140 tysięcy euro) po 6 – 7 latach przy przeciętnym przebiegu 60.000 km rocznie.

„Tym samym Solaris Urbino 18 Hybrid jest nie tylko liderem w kwestii ekologii, lecz także ekonomiczności”, mówi Krzysztof Olszewski, pod którego kierownictwem inżynierowie Solarisa stawiają kolejne kamienie milowe w rozwoju rynku autobusowego.

Testowany Solaris Urbino 18 Hybrid będzie jeździć w Warszawie do 2 października. Autobus będzie kursować na jednej z linii przebiegających przez „Trakt Królewski” .

Podobne wiadomości:

Solaris dostarczy wodorowe trolejbusy dla Rygi

Solaris dostarczy wodorowe trolejbusy dla...

Ciężarówki i Autobusy 2016-11-09

Solaris z kontraktem na 99 autobusów

Solaris z kontraktem na 99 autobusów

Ciężarówki i Autobusy 2016-08-26

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport