mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Hybrydowy Solaris we Francji

Hybrydowy Solaris we Francji

Francja to po Niemczech, Szwajcarii i Polsce już czwarty kraj, na którego drogach pojawi się Solaris Urbino 18 Hybrid. Zgodnie z podpisanym kontraktem, ten innowacyjny polski autobus z początkiem przyszłego roku zacznie wozić mieszkańców Strasburga.

Hybrydowy Solaris we Francji
Solaris Urbino 18 Hybrid wyposażony w napęd elektryczno-spalinowy, zyżywa w porównaniu z tradycyjnymi autobusami o 22-24% paliwa mniej i emituje aż o 80% mniej zanieczyszczeń. Między innymi te korzyści z eksploatacji pojazdu, przekonały firmę Compagnie des Transports Strasbourgeois (CTS) do zakupu pierwszego we Francji autobusu z napędem hybrydowym.

Już od stycznia wyprodukowany w Polsce autobus hybrydowy będzie wozić mieszkańców Strasburga, siedziby Europejskiego Trybunału Praw Człowieka, Rady Europy czy gospodarza obrad plenarnych Parlamentu Europejskiego.

- Sprzedaż pierwszego we Francji autobusu z napędem hybrydowym, wpisuje się w naszą strategię, która w najbliższym czasie zakłada między innymi intensyfikację działań właśnie na rynku francuskim. Strasburg to niejedyne francuskie miasto, które w najbliższym czasie będzie posiadać autobus z napędem hybrydowym. Właśnie trwają negocjacje z kolejnym przewoźnikiem z Francji – powiedziała Solange Olszewska, prezes firmy Solaris Bus & Coach S.A.

Solaris Urbino 18 Hybrid miał swoją premierę w 2006 roku. Od tego momentu autobus został kupiony przez przewoźników z: Drezna, Lispka, Bochum, Bremy, Monachium, Hanoweru, Poznania oraz Lenzburga (Szwajcaria).

Solaris Urbino 18 Hybrid wyposażony jest w niewielki silnik spalinowy oraz dwa silniki elektryczne, zasilane z baterii umiejscowionych na dachu pojazdu. Baterie nie wymagają ładowania z zewnątrz, ponieważ gromadzona jest w nich energia powstająca podczas hamowania autobusu. Energia ta ponownie jest wykorzystywana podczas przyspieszania pojazdu.

Zastosowanie takiego napędu daje korzyści zarówno ekonomiczne, jak i ekologiczne. Instytut badawczy TÜV SÜD Auto, przeprowadził badania, porównując zużycie paliwa Solarisa Urbino 18 Hybrid oraz Solarisa Urbino 18 z tradycyjnym silnikiem diesla. Wyniki testów dowiodły redukcję zużycia paliwa o 23,8% w cyklu miejskim, 23,% w cyklu podmiejskim oraz 22,9% w cyklu mieszanym.

Oszczędność zużycia paliwa przez Urbino 18 Hybrid, przy wysokich cenach surowców energetycznych, zapewnia zwrot poniesionych kosztów (hybryda jest droższa od tradycyjnych autobusów o około 140 tysięcy euro) po 6–7 latach przy przeciętnym przebiegu 60.000 km rocznie.
Tematy w artykule: Solaris Solaris Urbino

Podobne wiadomości:

Solaris dostarczy wodorowe trolejbusy dla Rygi

Solaris dostarczy wodorowe trolejbusy dla...

Ciężarówki i Autobusy 2016-11-09

Solaris z kontraktem na 99 autobusów

Solaris z kontraktem na 99 autobusów

Ciężarówki i Autobusy 2016-08-26

Komentuj:

~aaa 2008-11-03

Zawsze kibicuje solarisowi! To jest produkt na miarę XXI wieku. Polak jednak potrafi!

~tomek 2008-11-03

ciesze sie ze polska firma odnosi sukces, ktory widze w niemczech!! super i trzymam kciuki za przyszlosc

~Piotrek 2008-11-03

fajnie, że mamy takie nowoczesne autobusy ;D trzeba przyznać, że jest to spory sukces - 1. autobusy hybrydowe we Francji rodem z Polski !! ŚWIETNIE !!

~ll 2008-11-03

fajny bo polski

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport