|
||
Hybrydowy Solaris we Francji
2008-11-03
źródło:
Solaris
mojeauto.pl
Francja to po Niemczech, Szwajcarii i Polsce już czwarty kraj, na którego drogach pojawi się Solaris Urbino 18 Hybrid. Zgodnie z podpisanym kontraktem, ten innowacyjny polski autobus z początkiem przyszłego roku zacznie wozić mieszkańców Strasburga. ![]() Solaris Urbino 18 Hybrid wyposażony w napęd elektryczno-spalinowy, zyżywa w porównaniu z tradycyjnymi autobusami o 22-24% paliwa mniej i emituje aż o 80% mniej zanieczyszczeń. Między innymi te korzyści z eksploatacji pojazdu, przekonały firmę Compagnie des Transports Strasbourgeois (CTS) do zakupu pierwszego we Francji autobusu z napędem hybrydowym.
Już od stycznia wyprodukowany w Polsce autobus hybrydowy będzie wozić mieszkańców Strasburga, siedziby Europejskiego Trybunału Praw Człowieka, Rady Europy czy gospodarza obrad plenarnych Parlamentu Europejskiego. - Sprzedaż pierwszego we Francji autobusu z napędem hybrydowym, wpisuje się w naszą strategię, która w najbliższym czasie zakłada między innymi intensyfikację działań właśnie na rynku francuskim. Strasburg to niejedyne francuskie miasto, które w najbliższym czasie będzie posiadać autobus z napędem hybrydowym. Właśnie trwają negocjacje z kolejnym przewoźnikiem z Francji – powiedziała Solange Olszewska, prezes firmy Solaris Bus & Coach S.A. Solaris Urbino 18 Hybrid miał swoją premierę w 2006 roku. Od tego momentu autobus został kupiony przez przewoźników z: Drezna, Lispka, Bochum, Bremy, Monachium, Hanoweru, Poznania oraz Lenzburga (Szwajcaria). Solaris Urbino 18 Hybrid wyposażony jest w niewielki silnik spalinowy oraz dwa silniki elektryczne, zasilane z baterii umiejscowionych na dachu pojazdu. Baterie nie wymagają ładowania z zewnątrz, ponieważ gromadzona jest w nich energia powstająca podczas hamowania autobusu. Energia ta ponownie jest wykorzystywana podczas przyspieszania pojazdu. Zastosowanie takiego napędu daje korzyści zarówno ekonomiczne, jak i ekologiczne. Instytut badawczy TÜV SÜD Auto, przeprowadził badania, porównując zużycie paliwa Solarisa Urbino 18 Hybrid oraz Solarisa Urbino 18 z tradycyjnym silnikiem diesla. Wyniki testów dowiodły redukcję zużycia paliwa o 23,8% w cyklu miejskim, 23,% w cyklu podmiejskim oraz 22,9% w cyklu mieszanym. Oszczędność zużycia paliwa przez Urbino 18 Hybrid, przy wysokich cenach surowców energetycznych, zapewnia zwrot poniesionych kosztów (hybryda jest droższa od tradycyjnych autobusów o około 140 tysięcy euro) po 6–7 latach przy przeciętnym przebiegu 60.000 km rocznie.
Tematy w artykule:
Solaris
Solaris Urbino
Podobne wiadomości:Pierwszy, elektryczny autobus do poboru krwiCiężarówki i Autobusy 2017-07-26 Solaris przygotowuje pierwsze takie zamówienie na świecie. Dwa elektryczne autobusy posłużą jako mobilne punkty poboru krwi i już niebawem trafią do polskiego odbiorcy. Solaris znów wśród najlepszychCiężarówki i Autobusy 2017-07-18
Po raz kolejny polski producent autobusów spod poznańskiego Bolechowa jest wśród najlepszych. Firma Solaris to jedyny producent autobusów, który podpisał Europejską Deklarację na rzecz wdrożenia „czystych autobusów”. Komentuj:
~aaa
2008-11-03
Zawsze kibicuje solarisowi! To jest produkt na miarę XXI wieku. Polak jednak potrafi!
~tomek
2008-11-03
ciesze sie ze polska firma odnosi sukces, ktory widze w niemczech!! super i trzymam kciuki za przyszlosc
~Piotrek
2008-11-03
fajnie, że mamy takie nowoczesne autobusy ;D trzeba przyznać, że jest to spory sukces - 1. autobusy hybrydowe we Francji rodem z Polski !! ŚWIETNIE !!
~ll
2008-11-03
fajny bo polski |
Ostatnie komentarze z Forum mojeauto.pl:
Dodaj swój komentarz +