Zgodnie z przewidywaną wcześniej tendencją, francuski producent postawił na jednostkę napędzaną olejem napędowym zamiast konwencjonalnego benzyniaka. Dzięki takiemu posunięciu możliwe będzie jeszcze efektywniejsze redukowanie emisji szkodliwych substancji, a także zmniejszenie zużycia paliwa. Producent skupia teraz wysiłki swoich inżynierów na tym, żeby skomercjalizować nowoczesną technologię. W stosunku do pierwotnych planów udało się zmniejszyć liczbę części związanych z "hybrydyzacją" aż o 30 procent.
Pod maską hybrydowego diesla marki Peugeot znajdzie się standardowa jednostka HDi o pojemności 1,6 litra, którą połączono z 22-konnym silniczkiem elektrycznym. Moc z obu motorów jest przekazywana na oś za pomocą zautomatyzowanej przekładni manualnej To wystarczy aby stanowić skuteczną alternatywę dla "normalnych" modeli chociażby z zestawienia modelu 308. Emisja CO2 w tym modelu jest o 38 procent mniejsza niż w większym silniku HDi o pojemności dwóch litrów. W cyklu mieszanym samochód spala mniej paliwa grubo o ponad połowę.
Aby skutecznie zarządzać napędem i jego apetytem na paliwo, Peugeot opracował system PTMU (Power Train Management System), który elektronicznie dostosowuje tryb pracy silnika do stylu jazdy kierowcy. Podczas rozruchu i rozpędzania się silnik elektryczny pracuje samodzielnie. Silnik wysokoprężny jest używany wtedy, gdy potrzebna jest większa siła do przyspieszania, ale nadal wspomaga go elektryczny pomocnik. Samodzielna praca silnika diesla jest możliwa podczas jazdy w trasie, gdzie utrzymujemy stałą prędkość i nie ma konieczności zwalniania i hamowania co kilka chwil.
Ostatnie komentarze z Forum mojeauto.pl:
Dodaj swój komentarz +