mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > HydroGen4 na testach

HydroGen4 na testach

Niemcy będą pierwszym europejskim krajem, gdzie przeprowadzone zostaną testy drogowe napędzanego ogniwami paliwowymi modelu HydroGen4 o zerowej emisji spalin.

HydroGen4 na testach
Ten test drogowy w warunkach realnego świata będzie przebiegał pod patronatem Clean Energy Partnership (CEP), projektu ufundowanego przez niemiecki Federalny Departament Transportu, Budownictwa i Rozwoju Miast, a skupiającego się na zapewnieniu codziennej przydatności wodoru jako paliwa w transporcie drogowym.

HydroGen4 to już czwarta generacja pojazdów koncernu GM na ogniwa paliwowe i stanowi uwieńczenie ponad 10 lat prac rozwojowych w zakresie technologii wodoru i ogniw paliwowych. HydroGen4 odznacza się ulepszeniami w zakresie codziennego użytkowania, takimi jak osiągi techniczne i trwałość. Łącznie GM oddaje do eksploatacji ponad 100 pojazdów tego typu w ramach jej programu testów drogowych w USA, Japonii, Korei, Chinach i Niemczech. W USA ponad 100.000 osób zgłosiło się jako kierowcy do testów rynkowych. Jak dotąd, 3.400 osób prowadziło te pojazdy, a 30 rodzin testowało je w czasie codziennego użytkowania w okresie 2-3 miesięcy. Łącznie pojazdy przejechały prawie 700.000 km.

Stos paliwowy HydroGen4 wykorzystuje 440 pojedynczych ogniw paliwowych, które łączą wodór i tlen z powietrza w celu wytwarzania energii elektrycznej, z wodą jako jedynym produktem odpadowym. Oznacza to brak spalania oraz jakiejkolwiek emisji CO2. Stos ogniw paliwowych dostarcza energię elektryczną do 73-kilowatowego synchronicznego silnika elektrycznego, zapewniając przyspieszenie od zera do 100 km/h w ciągu około 12 sekund oraz prędkość maksymalną 160 km/h.

Cechy chwilowego momentu obrotowego silnika elektrycznego pozwalają również pojazdowi na doskonałe przyspieszenie przy małej prędkości. HydroGen4 jest wyposażony w akumulator buforowy o mocy 1,8 kWh do magazynowania energii pochodzącej z regeneracyjnego układu hamulcowego i służącej do pokrywania szczytowych obciążeń elektrycznych. Trzy zbiorniki z kompozytu z włókien węglowych zawierają 4,2 kg wodoru pod ciśnieniem 700 bar, co wystarcza do zapewnienia zasięgu jazdy do 320 kilometrów.

HydroGen4 może być uruchomiany i pracować w temperaturach ujemnych, co jest znaczącą zaletą w porównaniu do technologii poprzedniej generacji oraz istotną zaletą w codziennym użytkowaniu. Jest on zaprojektowany tak, żeby był tak bezpieczny jak pojazdy konwencjonalne i zawiera unikalne funkcje bezpieczeństwa wodorowego w każdym z jego głównych układów.
Tematy w artykule: General Motors

Podobne wiadomości:

GM zainwestowało 1 mld dolarów w auta autonomiczne

GM zainwestowało 1 mld dolarów w auta...

Aktualności 2016-03-15

Cadillac oddzieli się od General Motors

Cadillac oddzieli się od General Motors

Aktualności 2015-08-14

Komentuj:

~Moccoto 2008-12-03

A polskiemu prezydentowi zepsuł się tu-154. Strzelają do niego i w ogóle u nas tyle się dzieje ważnych dla wszystkich wydarzeń, w nauce szczególnie. Ale Polska to kraj wielki i koniec, mówi nasz patriota prezydent.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport