mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Hyundai Terracan

Hyundai Terracan

Elegancja i komfort auta osobowego, przestronność samochodu użytkowego oraz właściwości jezdne "terenówki".

Hyundai Terracan

Hyundai po raz kolejny zaznacza swoją obecność w segmencie samochodów z napędem na cztery koła wprowadzając do sprzedaży samochód terenowy – Hyundai Terracan.

Nazwa samochodu – Terracan powstała ze słów „terra”, czyli ziemia, ląd i „khan”, co oznacza króla lub władcę. Został on zaprojektowany od podstaw w centrum badawczo-rozwojowym Hyundai’a w Namyang w czasie niespełna 34 miesięcy, kosztem 240 milionów dolarów. Po raz pierwszy Terracan został zaprezentowany podczas Międzynarodowego Salonu Samochodowego w Genewie, w dniach 27 lutego – 11 marca 2001.

Polska premiera przewidziana jest na początek listopada 2002 roku. W chwili obecnej cena samochodu nie jest ostatecznie ustalona..

Elegancja, siła i funkcjonalność to cechy, które znalazły swoje odzwierciedlenie w wyglądzie zewnętrznym Terracana. Przód samochodu został zdominowany przez duży „grill” w kolorze nadwozia z siedmioma wyrazistymi pionowymi żeberkami. Widok boczny jest zdecydowanie męski i nowoczesny, podczas gdy prostota i elegancja charakteryzują wygląd tylnej części nadwozia.

W projekcie wnętrza szczególną uwagę poświęcono zaprojektowaniu siedzeń. Ich ergonomiczny kształt oraz odpowiednia wysokość siedziska w połączeniu z dużą powierzchnią szyb zapewniają kierowcy bardzo dobrą widoczność we wszystkich kierunkach i przyczyniają się do poprawy bezpieczeństwa jazdy. Tylne siedzenia samochodu, dzielone w stosunku 60:40 mają składane oparcie i siedzisko, co zapewnia maksymalizację przestrzeni bagażowej umożliwiając przewożenie dużych ładunków.

Terracan został wyposażony w dwa silniki: 2.9 CRDi oraz 3.5 V6 DOHC. Pierwszy z nich jest silnikiem diesla zbudowanym w oparciu o technologię bezpośredniego wtrysku paliwa w systemie „common rail”. Zapewnia to dużą moc silnika w połączeniu z wysoką kulturą pracy. Drugi silnik to 3.5 V6 z wielopunktowym wtryskiem paliwa kontrolowanym przez elektroniczny system kontroli silnika (DEMS: Digital Engine Management System) dostarczający wysokiej mocy i bardzo dobrych osiągów.

Terracan został wyposażony w system napędu na cztery koła – 4WD z systemem aktywnego przeniesienia momentu napędowego (ATT: Active Torque Transfer). Podczas jazdy szosowej system ten dostarcza moment napędowy do kół osi tylnej. W momencie pojawienia się poślizgu tych kół lub w czasie jazdy w trudnym terenie czy niesprzyjających warunkach pogodowych, system automatycznie przekazuje moment napędowy także do kół osi przedniej w ilości zapewniającej stabilną i bezpieczną jazdę. W ekstremalnych warunkach jazdy terenowej, kierowca może zwiększyć skuteczność napędu 4WD Terracana poprzez ręczne wybranie trybu jazdy „LOW” zapewniającego większe przełożenia i stały napęd kół osi przedniej i tylnej.

Terracan wyposażony jest dodatkowo w system blokady mechanizmu rożnicowego tylnej osi (LSD: Limited Slip Differential), który poprawia przenoszenie napędu przez koła osi tylnej w przypadku, gdy jedno z nich traci przyczepność.

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport