mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Hyundai i30 CW od 52 900 PLN

Hyundai i30 CW od 52 900 PLN

Podczas ubiegłorocznego Salonu Samochodowego we Frankfurcie, Hyundai zaprezentował model i30 w wersji kombi – i30 CW (Crossover Wagon). Już niebawem samochód ten będzie dostępny w polskich salonach koreańskiej marki w cenie od 52 900 PLN.

Hyundai i30 CW od 52 900 PLN
Hyundai i30 CW powstał w oparciu o nową filozofię projektowania samochodów typu kombi. Auto ma zainspirować nową generację nabywców, szukających pojazdu charakteryzującego się praktycznymi cechami konwencjonalnego kombi oraz stylem i udogodnieniami komfortowej limuzyny. To dlatego nadwozie i30 CW bardziej przypomina auto typu MPV crossover niż tradycyjne kombi, dzięki czemu powstał pojazd łączący w sobie funkcjonalność vana z elegancją kombi.

Podobnie jak w i30 hatchback, sportowa, ale nie agresywna, przednia stylistyka i30 CW odzwierciedla nowy wizerunek stylistyczny Hyundaia. Podwójne przetłoczenie maski silnika łączy się ze słupkami, podczas gdy wyraźnie zaakcentowana linia nadwozia podkreśla klasyczne proporcje samochodu.

Długie (4 475mm), szerokie (1 775mm) i wysokie (1 520mm) nadwozie, duży rozstaw osi (2 700mm) oraz przemyślany projekt wnętrza i30 CW zaowocowały powstaniem samochodu, który konkuruje z najlepszymi konstrukcjami z segmentu C. Dodatkowa przestrzeń pozwala na większą swobodę ruchów, lepsze ustawienie siedzeń i doskonałe usytuowanie wskaźników. Ilość miejsca na nogi zarówno z przodu, jak i z tyłu wykracza poza średnią w tym segmencie.

i30 CW został wyposażony w wyprofilowane fotele przednie z podparciami bocznymi i regulacją wysokości oraz w głęboko wyprofilowane siedzenia tylne, które zapewniają wyjątkowy komfort i doskonałe trzymanie. W rezultacie uzyskano komfort siedzenia na poziomie najlepszych wzorców europejskich.

Pojemność bagażnika i30 CW, przy tylnych siedzeniach ustawionych w standardowym położeniu, wynosi 415 litrów (do wysokości okien). Po rozłożeniu tylnych siedzeń pojemność wzrasta do 1 395 litrów.

Nowy i30 CW dostępny będzie w 5 wersjach wyposażenia. Podstawowa wersja „Classic” w cenie od 52 900 PLN oferuje standardowe wyposażenie obejmujące 6 poduszek powietrznych, zintegrowany system audio (Radio+CD+MP3+USB+AUX), regulację wysokości fotela kierowcy, elektrycznie sterowane szyby w przednich drzwiach oraz aktywne zagłówki. Bogatsza wersja „Comfort” w kwocie od 60 400 PLN oferuje dodatkowo automatyczną klimatyzację, elektrycznie podgrzewane, lakierowane w kolorze nadwozia lusterka zewnętrzne, system zdalnego sterowania centralnym zamkiem, regulację lędźwiowej części fotela kierowcy oraz przednie lampy przeciwmgielne. Usportowiona wersja „Style” - od 66 400 PLN - standardowo zawiera 16-calowe felgi aluminiowe z oponami 205/55 R16, system monitorujący ciśnienie w oponach, materiałowo-skórzaną tapicerkę oraz podgrzewane wycieraczki przedniej szyby. Topowa wersja „Premium” (od 74 400 do 87 400 PLN) oferuje wszystkie elementy poprzednich wersji plus system ESP, ogrzewane przednie fotele, elektrochromatyczne lusterko wsteczne, czujnik cofania i czujnik deszczu.

Możliwość wyboru dwóch silników benzynowych i trzech Diesli w połączeniu z manualną lub automatyczną przekładnią oznacza, iż i30 CW chce sprostać wymaganiom wielu kierowców.

Jednostką bazową jest 122 konny, w pełni aluminiowy, benzynowy silnik 1.6 l., który osiąga maksymalny moment obrotowy 154 Nm. Na czele listy znajduje się 2.0-litrowa jednostka benzynowa (Beta II) o mocy 143KM i momencie obrotowym równym 186 Nm. Wszystkie silniki benzynowe posiadają 16 zaworów oraz system zmiennych faz rozrządu CVVT. Entuzjaści silników wysokoprężnych mają do wyboru silnik CRDi o pojemności 1.6-litra występujący w dwóch wariantach mocy: 90KM/235 Nm i 115KM/255 Nm. 2.0-litrowa jednostka CRDi o mocy 140KM osiąga maksymalny moment obrotowy 304 Nm. Wszystkie silniki diesla wyposażone są w turbosprężarkę o zmiennej geometrii, wałek wyrównoważający o niskim tarciu oraz wysokociśnieniowy wtrysk paliwa typu common rail, który przyczynia się do obniżenia hałasu pracy silnika. Silniki diesla stosowane w i30 CW są również przyjazne dla środowiska, dzięki filtrowi cząstek stałych (DPF).

Wysoką sztywność nadwozia uzupełniają kolumny MacPhersona z przodu oraz wielowahaczowe zawieszenie z tyłu. Auto posiada wentylowane, 15-calowe tarcze hamulcowe z przodu oraz 14-calowe tarcze z tyłu (w zależności od modelu i specyfikacji rynkowej), a także 4-kanałowy system ABS.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Hyundai i30
Hyundai i30
Cena podstawowa już od: 58 900 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr. kombi-5dr.
Tematy w artykule: i30 i30 i30 cw

Podobne wiadomości:

Hyundai i30 Turbo – test video

Hyundai i30 Turbo – test video

Testy samochodów 2015-07-05

Każdy szanujący się producent, który rywalizuje w segmencie kompaktów powinien w swojej gamie oferować wersję z gałęzi hot hatchów. Hyundai stara się dołączyć do tego grona z modelem i30 Turbo. Ostrzegamy jednak by nie nazywać tego auta „hot”, a wytłumaczenie znajdziecie w naszym teście video.

Hyundai i30 wagon 1,4 MPI: Dla niewybrednych

Hyundai i30 wagon 1,4 MPI: Dla niewybrednych

Testy samochodów 2015-06-09

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport