mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > IAA 2009: Startujemy!

IAA 2009: Startujemy!

Dzisiaj, dniami prasowymi, rozpoczęła się wystawa samochodowa IAA we Frankfurcie nad Menem. Prawdziwa gratka dla fanów i miłośników motoryzacji, na której oczywiście nie mogło zabraknąć i wysłanników mojeauto.pl, skąd na bieżąco będziemy informować o najważniejszych wydarzeniach targowych.

IAA 2009: Startujemy!
Tegoroczna, już 63. edycja targów motoryzacyjnych we Frankfurcie stanowi doskonały obraz tego, w jakim stanie znajduje się obecnie branża motoryzacyjna. Nie od dziś wiadomo, iż kryzys chyba najmocniej dotknął tę właśnie branżę, czego liczne przykłady mieliśmy w ostatnich kilku, kilkunastu miesiącach w postaci bankructw, postępowań upadłościowych, połączeń oraz rozłamów.

W porównaniu do salonu samochodowego w Genewie, z którym to wystawa frankfurcka rywalizuje o miano najważniejszej na Starym Kontynencie, tegoroczne targi w Niemczech wypadają niezwykle blado. Przede wszystkim, nie stawili się wszyscy liczący się producenci. Zabrakło m.in. Hondy, Nissana, Mitsubishi czy Daihatsu. W sumie liczba wystawców, w porównaniu do poprzedniej edycji z 2007 roku (targi IAA we Frankfurcie odbywają się co dwa lata, naprzemiennie z wystawą w Paryżu) zmniejszyła się z 1.046 do 753. Zmniejszyła się także powierzchnia wystawowa, z 220 do 185 tys. metrów kwadratowych (Opel zredukował swoje stoisko o ok. 25%, Ford o 30%). Wielu wystawców zapowiedziało różne inne ograniczenia kosztów, m.in. poprzez mniej wystawne stoiska, czy brak broszur reklamowych.

Jak się jednak okazuje, nie wszyscy postanowili zaoszczędzić na wystawie. BMW na przykład przeniosło się (w końcu razem ze swoimi markami MINI i Rolls-Royce) do nowo otwartej hali nr 11, gdzie ma do dyspozycji znacznie większą powierzchnię. Po rozwodzie z Chryslerem i po przenosinach trzech amerykańskich marek (Chrysler, Jeep, Dodge) do hali razem z Fiatem, znacznie więcej miejsca ma również Daimler (Mercedes, smart, Maybach). W takiej samej wielkości wydatki przy okazji targów poniosły m.in. Volkswagen, Audi, Porsche, Hyundai czy Peugeot, a Kia nawet zwiększyła swój budżet związany z wystawą IAA.

Koszty i wydatki to jedno, ale najważniejsze to oczywiście samochody, które zostaną zaprezentowane na stoiskach. A tu nie zabraknie wielu bardzo interesujących nowości (światowych i europejskich premier) oraz pojazdów koncepcyjnych. Jak zwykle, do czego można się już powoli przyzwyczajać, na wielu stoiskach dominować będą ekologiczne pojazdy, wykorzystujące bardzo różne alternatywne źródła energii.

Dla tych, którzy są zainteresowani wyjazdem do Frankfurtu i zobaczeniem na własne oczy wszystkich nowości prezentujemy poniżej najważniejsze informacje o tegorocznej edycji targów. Dla tych, którzy zostaną jednak w domach, przygotowaliśmy specjalny serwis z najważniejszymi informacjami prosto z Frankfurtu. Zapraszamy!

>>Zobacz serwis specjalny poświęcony wystawie IAA Frankfurt 2009<<

Oficjalny kalendarz IAA 2009:
15-16.09 - dni prasowe
17-18.09 - dni handlowe
19-27.09 - wystawa otwarta dla publiczności

Godziny otwarcia:
9.00-19.00

Bilety:
Dni handlowe - 45,00 euro
Otwarta wystawa dla publiczności:
   - w ciągu tygodnia - 13,00 euro
   - w ciągu weekendu - 15,00 euro
   - dzieci, uczniowie, studenci -   7,50 euro
   - osoby niepełnosprawne - wstęp wolny
   - bilety wieczorne (od godz. 15.00, podczas drugiego tygodnia dla publiczności, 21-25.09) - 8,00 euro dorośli i 4,50 euro uczniowie i studenci

>>Zobacz serwis specjalny poświęcony wystawie IAA Frankfurt 2009<<
Tematy w artykule: targi IAA

Podobne wiadomości:

Targi Frankfurt 2015 właśnie ruszyły! Zobacz premiery

Targi Frankfurt 2015 właśnie ruszyły! Zobacz...

Premiery 2015-09-11

Ekologiczny SUV Mitsubishi w nowej szacie

Ekologiczny SUV Mitsubishi w nowej szacie

Premiery 2015-09-02

Komentuj:

aaa 2009-09-15

Kaba, nie przesadzasz? Będzie naprawdę sporo premier, choćby Jaguar, Ferrari czy Bentley. Nie jest źle. Nie wiem jak z Mitsubishi, ale Honda ma problemy finansowe i dlatego ogranicza koszty. Dla nich w tym momencie nie jest to najważniejsze. Zresztą z Mitsubishi może być podobnie (nic na Europę teraz nie wypuszczają).

~kaba 2009-09-15

tak naprawde to te wszystkie targi o d... roztrzaskać, wiecej tam przepychu niż konkretnych aut, a jak już są jakieś fajne fury to to zawsze są prototypy które pozniej w takiej postaci na 100% nie trafią do produkcji. tak wiec nie dziwie sie NIssanowi, Hondzie, Mitsubishi że zrezygnowaly sporo kasy w ten sposób zaoszczędzili

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
CEPiK 2.0 - kolejne opóźnienie
CEPiK 2.0 - kolejne opóźnienie
Po raz kolejny przesuwa się data wdrożenia systemu CEPiK 2.0. Nowy rejestr pojazdów i kierowców miał być uruchomiony 1 stycznia 2017, ale pojawi się nie prędzej jak w połowie 2018 roku.