mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > I po Saabie!

I po Saabie!

Ani Spyker, ani wcześniej Koenigsegg, ani żadna inna firma nie zdecydowała się na zakup stojącej na skraju bankructwa marki Saab. Tym samym losy tej szwedzkiej marki wydają się być już przesądzone.

I po Saabie!
Kłopoty Saaba trwają już od kilku lat, od kiedy to szwedzka marka przynosi straty koncernowi General Motors, do którego należy. Po tym jak problemy finansowe dotknęły amerykańskiego giganta i ogłoszony został plan ratowania firmy polegający między innymi na odchudzeniu portfolio marek, wiadomo już było, że długo Saab pod skrzydłami Amerykanów nie pozostanie.

Pierwszym poważnym inwestorem zainteresowanym przejęciem Saaba była inna szwedzka firma samochodowa - Koenigsegg. Wraz z kilkoma innymi firmami założona została Koenigsegg Group, która uzyskała już poparcie rządu szwedzkiego, związków zawodowych. Europejski Bank Inwestycyjny obiecał nawet pożyczkę niezbędną na przeprowadzenie restrukturyzacji Saaba. To wszystko jednak okazało się zbyt mało i dość nieoczekiwanie dla GM Koenigsegg wycofał się z planów zakupu Saaba.

Jednak w przeciwieństwie do Opla, który także początkowo miał zostać sprzedany przez GM, ale ostatecznie pozostał w strukturach firmy, amerykański koncern nie chciał zatrzymać Saaba. Albo znajdzie się do końca roku inny nabywca, albo Saab przestanie istnieć - tak brzmiało ultimatum postawione przez władze firmy.

Ostatnią nadzieją dla Saaba miał być holenderski producent sportowych samochodów - firma Spyker. Decyzja miała zapaść do końca roku, jednak już dziś wiadomo, że również i Holendrzy zrezygnowali z zakupu Saaba.

Tym samym z bardzo dużym prawdopodobieństwem marka Saab trafi do lamusa. General Motors nie będzie chciał utrzymywać przynoszącej duże straty marki, nikt inny także nie kwapi się do tej wątpliwej inwestycji. Raczej nie ma też co liczyć na jakiś cud, iż w ostatniej chwili pojawi się potencjalny nabywca.

>>Zobacz historię marki Saab<<
Zobacz koniecznie: Wszystko o Saab
Tematy w artykule: Saab General Motors kryzys motoryzacyjny GM bankructwo

Podobne wiadomości:

Saab powraca - kolejna odsłona telenoweli

Saab powraca - kolejna odsłona telenoweli

Aktualności 2016-12-02

GM zainwestowało 1 mld dolarów w auta autonomiczne

GM zainwestowało 1 mld dolarów w auta...

Aktualności 2016-03-15

Komentuj:

~korol 2009-12-20

podobno Spyker nie powiedział jeszcze ostatniego słowa.... wiec jest szansa że saab nie upadnia

sajmon 2009-12-20

@bamboklat : co przestarzałego jest w saabach? silniki turbobenzynowe, stosowane przez cały GM? zawieszenia? a może rozwiązania dotyczące bezpieczeństwa?Diabeł tkwi w szczegółach, więc wyjaśnij proszę.

~Polska mogłaby kupić SAABa za nieduże pieniadze ! 2009-12-20

Polacy mieliby pierwszą porządną markę aut ZA NIEDUŻE PIENIĄDZE !!! Ale nasz rząd nie myśli o Polsce tylko o swoich (brudnych) interesach...

~raiders 2009-12-19

jakoś nikt nie zauważył że to już są auta kolekcjonerski:) a właściwie niedługo będą:)

~sdf 2009-12-19

Dokładnie. Jedyna różnica pomiędzy saabem nowym, a 10-letnim jest taka, że ten stary jest solidniejszy. Nowe schaby to porażka. 9-3 powinno być w cenie mondeo, wówczas to auto miałoby sens.

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport