mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > I runda wyścigów na 1/4 mili

I runda wyścigów na 1/4 mili

Pierwszego maja w Modlinie odbyła się pierwsza z pięciu rund, organizowanych w ramach Mistrzostw Polski w Wyścigach na 1/4 Mili.

I runda wyścigów na 1/4 mili

Zgromadzony tłum, ponad 20 tysięcy kibiców, mógł podziwiać najlepszych kierowców i najbardziej „podrasowane” samochody tuningowe. Najszybsi z nich przemierzali dystans 402,5 metra czyli właśnie 1/4 mili w czasie poniżej 12 sekund. Zwycięzcy mistrzostw, po podsumowaniu wyników osiągniętych w poszczególnych turach zawodów, otrzymają tytuł Mistrza Polski i Puchar Dunlopa.

Eliminacje do wyścigów rozpoczęły się już o 10.00 rano. Potem około godziny 15.00 odbyły się półfinały i finały pierwszej rundy mistrzostw. W klasie najmniejszych samochodów (Mini) wygrał Tomasz Stefaniak jadący Citroenem AX GTI. W klasie Mini Plus, dopuszczającej doładowanie silnika, zwycięzcą został Wojciech Banach w Fiacie Uno Turbo, który wygrał o setne sekundy z Marcinem Płudowskim, prowadzącym zmodyfikowaną Hondę Civic. Dużo emocji wzbudziły wyścigi w popularnej klasie Diesel, w których różnicą 19 tysięcznych sekundy pojedynek z Bartoszem Wilczkiem jadącym Skodą Felicją Pickup, wygrał Szymon Damek kierujący Volkswagenem Lupo CompSport.

Największym zainteresowaniem, cieszyła się klasa Profi, w której wystąpiło ponad osiemdziesięciu zawodników. Wystartowały w niej najpopularniejsze na polskich drogach samochody o różnym poziomie modyfikacji. Zwycięzcą tej kategorii okazał się drugi raz z rzędu wyczynowy Opel Astra GSI Xawerego Mielcarka. W klasie Profi Plus, w której startowały mocne samochody z tylnym napędem, wygrał Dawid Samp w Hondzie NSX. A w klasie Turbo Albert Wiśniewski kierujący Oplem Kadettem.

Dużą dawkę emocji przyniosły wyścigi klasy Turbo Plus, gdzie zwycięzcą okazał się Aleksander Pińkowski, kierujący 420 – konnym Subaru Impreza, osiągając czas poniżej 12,5 sekundy. Wszyscy jednak widzowie czekali na najbardziej widowiskowe wyścigi w klasie Maxi, w której o zwycięstwo mogli walczyć: Piotr Dobrowolski w Toyocie Supra Intercars, Karol Kamiński w Porsche GT2 TechArt, Marcin Kretowicz w Chevrolecie Corvette i „Oz” w Audi S4 Killer VTG. W półfinałach Dobrowolski jadący 950 – konną Toyotą Suprą zdeklasował amerykańską konkurencję. Natomiast Karol Kamiński jadący 530 – konnym Porsche GT2 wygrał zawody, wyprzedzając o 1/10 sekundy Toyotę Suprę Piotra Dobrowolskiego. „Ozowi” awaria silnika uniemożliwiła dalszy udział w zawodach. Mimo, że Karol Kamiński wygrał tę konkurencję, to ostatecznie najlepszy czasu przejazdu tej rundy mistrzostw osiągnął Piotr Dobrowolski, pokonując dystans 1/4 mili w 11,48 sekundy. (W ogólnej klasyfikacji mistrzostw liczony jest czas przejazdu łącznie z czasem reakcji).

  

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport