mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Impreza i Forester z dieslami

Impreza i Forester z dieslami

Po wprowadzeniu do sprzedaży modeli Legacy i Outback z jednostkami wysokoprężnymi, teraz Subaru zdecydowało się na identyczne posunięcie z Imprezą oraz Foresterem. Premiera światowa już na wystawie w Paryżu, a debiut rynkowy jeszcze podczas tegorocznej jesieni.

Impreza i Forester z dieslami
Z pewnością wpływ na taką decyzję miało bardzo dobre przyjęcie obu dostępnych już z dieslem modeli przez klientów, jak i przedstawicieli mediów. Nowa jednostka typu Boxer, jaka trafi pod maskę Imprezy oraz Forestera, została nieznacznie zmodyfikowana, pojawił się m.in. nowy filtr cząsteczek. Na nowo zaprojektowano również sześciobiegową skrzynię manualną, która jeszcze ma pomóc oszczędzić kolejne ułamki litrów paliwa.

Dostępny w obu modelach Boxer o pojemności dwóch litrów, nieznacznie różni się maksymalną mocą w zależności od modelu. W przypadku Forestera wynosi ona 147 KM, zaś w Imprezie znalazło się miejsce na trzy konie więcej. W obu przypadkach maksymalna moc uzyskiwana jest już przy 3.600 obr/min. Identyczny jest również maksymalny moment obrotowy, który wynosi 350 Nm i jest osiągany w zakresie od 1.800 do 2.400 obr/min. Z nową jednostką Forester emitować będzie 167 g CO2/km, co jest jedną z najniższych wartości wśród SUV-ów, zaś Impreza 152 g/km.

Jak na razie Subaru nie zdradziło, czy planuje wprowadzić w przyszłości sportową wersję STi modelu Impreza w wersji wysokoprężnej.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Subaru Forester
Subaru Forester
Cena podstawowa już od: 112 705 PLN brutto
Dostępne nadwozia: suv-5dr.

Podobne wiadomości:

Subaru Viziv-7 SUV Concept - duży z Japonii

Subaru Viziv-7 SUV Concept - duży z Japonii

Premiery 2016-11-18

Subaru WRX S4 tS - tylko dla Japonii

Subaru WRX S4 tS - tylko dla Japonii

Aktualności 2016-10-06

Komentuj:

~bycho 2008-12-07

mam forestera z dieslem i reduktor nie jest potrzebny, Jedynka jest tak krótka, że nie ma żadnego problemu, żeby pokonać lekki teren. (PS to jest SUV anie "czołg")

~challenger 2008-09-23

DIESEL W SUVIE,toż to sama malinka, a jeśli chodzi o reduktor to przecież "leśnik" a nie TERENOWY. Wszystko ma swoje granice.

~peppek 2008-09-23

A po ch....... reduktor przy momencie wynoszącym 360 Nm ???

~peppek 2008-09-23

A po cholerę reduktor przy momencie wynoszącym 360 Nm ???

~mandaryn 2008-09-11

duży minus: -Forester z dieslem nie ma reduktora - dlaczego? plusy: +lepsze wyposażenie diesla niż benzyny w tym samym standardzie wyposażenia (Active), cena diesla wyższa o EUR2500 -> warto dopłacić +nowa, 6-biegowa skrzynia konkluzja: ->hmm, nie wróżę dużego zbytu Foresterowi 2.0 benzyna

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport