mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Indyjskie auta mało bezpieczne

Indyjskie auta mało bezpieczne

Ostatni wynik testu zderzeniowego Qorosa 3 pokazał, że chińskie samochody nie są już wcale tak niebezpieczne jak jeszcze kilka lat temu. Po ostatnich crash testach łatkę niebezpiecznych aut można przypiąć modelom z Indii.

Indyjskie auta mało bezpieczne
Pierwsze niezależne testy zderzeniowe pięciu najpopularniejszych na rynku indyjskim samochodów wypadły wręcz fatalnie. We wszystkich sprawdzonych modelach ryzyko odniesienia poważnych obrażeń jest niezwykle duże. Stąd brak choćby jednej gwiazdki za ochronę dorosłych pasażerów, jakie te modele zapewniają.

Instytucja Global NCAP wzięła do pierwszych testów zderzeniowych na rynku indyjskim pięć modeli - Suzuki-Maruti Alto 800, Tata Nano, Ford Figo, Hyundai i10 oraz Volkswagen Polo - które w minionym roku stanowiły blisko 20 proc. sprzedaży na indyjskim rynku nowych samochodów. Głównym zarzutem wobec tych modeli był brak choćby jednej poduszki powietrznej w wyposażeniu standardowym oraz słaba wytrzymałość konstrukcji na uderzenia.

Suzuki-Maruti Alto 800

- Rynek indyjski jest obecnie głównym rynkiem na świecie i najważniejszym centrum produkcji małych, miejskich samochodów. Dlatego zatrważające jest to, że poziom bezpieczeństwa tych modeli to jakieś 20 lat za standardami oferowanymi przez pięciogwiazdkowe modele dostępne w Europie czy na rynku amerykańskim - skomentował uzyskane wyniki Max Mosley, prezez Global NCAP.


Okazało się, iż szczególnie mało wytrzymałą strukturę mają Suzuki-Maruti Alto 800, Tata Nano oraz Hyundai i10, narażając na ryzyko poważnych obrażeń, zagrażających wręcz życiu, osoby poruszające się tymi modelami. Nieco lepiej pod tym względem wypadły Volkswagen Polo oraz Ford Figo, ale brak poduszek powietrznych wciąż stwarza ryzyko zbyt dużych zagrożeń.

Ford Figo

Co ciekawe, po ogłoszeniu wyników przez Global NCAP Volkswagen zdecydował, że wycofa z rynku indyjskiego wersje Polo bez poduszek powietrznych. Dlatego też Global NCAP zgodził się na powtórne przetestowanie Polo w wersji z dwoma poduszkami powietrznymi. Ochrona pasażerów w tej wersji była na sporo wyższym poziomie i Polo zdobyło całkiem przyzwoity czterogwiazdkowy wynik.

Hyundai i10

Global NCAP również ocenił poddane testom zderzeniowym modele według mniej rygorystycznych standardów, jakie muszą spełniać modele dopuszczone do ruchu m.in. na terenie Unii Europejskiej, w Japonii, Australii czy Chinach. Mimo mniejszej prędkości (56 km/h; zderzenie czołowe wg standardów NCAP odbywa się przy prędkości 64 km/h) ten egzamin udało się zdać tylko Fordowi Figo oraz Polo w wersji z airbagami.

Volkswagen Polo

Oddzielnie ocenione zostało również bezpieczeństwo dzieci w tych modelach - sprawdzono je przy użyciu rekomendowanych przez poszczególne koncerny fotelików dziecięcych. Najlepiej pod tym względem wypadło Polo, uzyskując trzy gwiazdki. Alto 800 oraz Figo zdobyły dwie gwiazdki, zaś i10 tylko jedną. Żadnej gwiazdki nie otrzymało natomiast Tata Nano. Brak na tylnych siedzeniach trzypunktowych pasów bezpieczeństwa powoduje bowiem, że niemożliwy jest montaż na tych miejscach fotelika, zalecanego przez firmę Tata.

Sprawdź dostępne konfiguracje:

Volkswagen Polo
Volkswagen Polo
Cena podstawowa już od: 44 990 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.
Hyundai i10
Hyundai i10
Cena podstawowa już od: 38 800 PLN brutto
Dostępne nadwozia: hatchback-5dr.

Podobne wiadomości:

Euro NCAP rozbija pięć nowości

Euro NCAP rozbija pięć nowości

Aktualności 2016-12-01

Ford Mustang - wersje specjalne

Ford Mustang - wersje specjalne

Aktualności 2016-11-30

Komentuj:

OponyImpolex 2014-02-04

Indie to zupełnie odmienne tradycje oraz kultura,nic więc dziwnego że tamtejsze samochody wypadną inaczej w testach- bardziej ubogo niż te jakie mamy w europie. Nie ma w tym nic dziwnego.

~klo 2014-02-03

Tylko że ruch w Indiach to raczej sporo wolniejszy niż w Europie. Ludzi dużo więcej i jak widać zaczynają koncerny rozbudowywać potrzeby. Czyli : jesteś tego warta (idiotko?)

~zed 2014-01-31

no nieźle, a myślałem że już gorzej niż Chinole nie można wypaśc

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport