mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Infiniti EX z dieslem

Infiniti EX z dieslem

Na początku maja poznaliśmy ceny pierwszego Infiniti, pod maskę którego trafiła jednostka wysokoprężna, czyli modelu FX. Dziś wiemy już, ile trzeba będzie zapłacić, by stać się posiadaczem nieco mniejszego crossovera EX, również z dieslem.

Infiniti EX z dieslem
Infiniti EX30d napędzany będzie tą samą jednostką, co FX30d. Trzylitrowy silnik diesla V6 z wtryskiem piezoelektrycznym rozwija moc 238 KM, a jego maksymalny moment obrotowy wynosi 550 Nm (osiągany już przy 1.750 obr/min). A więc, ma identyczne parametry jak większy FX. Z racji jednak mniejszej masy EX30d rozpędza się do setki nieco szybciej (7,9 s.), a także potrzebuje nieco mniej paliwa na przejechanie każdych 100 kilometrów (8,5 l/100 km).

Podobnie, jak miało to miejsce z największym z dostępnych Infiniti, rozszerzona została paleta dostępnych wersji wyposażeniowych. Topowa wersja GT Premium została wprowadzona po analizie oczekiwań klientów, którzy najczęściej zamawiają właśnie najpełniejsze opcje. Nowa wersja EX GT Premium, dostępna zarówno dla modeli z silnikiem diesla EX30 jak i z silnikiem benzynowym EX37, łączy elementy wyposażenia wersji GT z technologiami innowacyjnego pakietu "Tarczy Bezpieczeństwa" (ang. Safety Shield), takimi jak inteligentny tempomat (ICC - Intelligent Cruise Control) z pełnym zakresem prędkości, inteligentne wspomagania hamowania (IBA - Intelligent Brake Assist) oraz system ostrzegania przed kolizjami z przodu (FCW - Forward Collision Warning).

Innym elementem bezpieczeństwa, dostępnym tylko w wersjach z silnikiem diesla, jest wyposażenie modeli wersji EX30d GT Premium w system zapobiegania niekontrolowanej zmianie pasa ruchu (LDP - Lane Departure Prevention), dostępny po raz pierwszy w Europie. W odróżnieniu od systemów stosowanych w konkurencyjnych modelach, które jedynie ostrzegają kierowcę, gdy samochód zjeżdża z wytyczonego pasa ruchu, system LDP w Infiniti ostrzega, ale – co ważniejsze – również ingeruje, jeśli ostrzeżenie zostanie zlekceważone. Delikatnie hamuje koła po jednej stronie samochodu, aby przywrócić auto z powrotem na właściwy pas ruchu.

Modele z silnikiem diesla można rozpoznać po zmienionym nieco profilu przedniego zderzaka. Zawiera on dodatkowe wloty powietrza, których wprowadzenie wiąże się z innymi wymaganiami chłodzenia nowego silnika. Jest to jedyna zmiana zewnętrzna tego crossovera.

Ceny pełnej gamy modeli EX na rok 2010:
EX37 - 206 600
EX30d - 207 000
EX37 GT - 214 000
EX30d GT - 214 400
EX37 GT Premium    - 230 900
EX30d GT Premium - 233 300

Zamówienia na wysokoprężnego EX'a można składać już od dziś, do odbioru auta będą jednak z początkiem lipca. Wg szacunków, modele z silnikami diesla będą stanowiły nawet 80% sprzedaży wszystkich EX w Polsce. Atrakcyjność oferty będzie jeszcze podniesiona wprowadzeniem wersji z homologacją ciężarową.

Podobne wiadomości:

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

BMW serii 5 2017 - znamy ceny nowego modelu

Aktualności 2016-11-18

Peugeot 3008 - znamy ceny w Polsce

Peugeot 3008 - znamy ceny w Polsce

Aktualności 2016-10-11

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport