mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Infiniti już w Europie

Infiniti już w Europie

Tropem wielu amerykańskich marek, a także należącego do Toyoty Lexusa, na europejski rynek zawitało właśnie Infiniti. Na targach w Genewie Europejczycy po raz pierwszy mają okazję stanąć oko w oko z autami tej japońskiej marki.

Infiniti już w Europie
Infiniti to marka z segmentu premium, stworzona przez Nissana w 1989 roku z myślą, aby przede wszystkim móc skutecznie rywalizować z wieloma amerykańskimi producentami na ich rodzimym rynku. To taki odpowiednik wspomnianego już na wstępie Lexusa oraz należącej do Hondy, Acury.

Skoro coraz więcej amerykańskich marek zaczyna ?miało sobie poczynać na Starym Kontynencie, skoro Lexus już na dobre się zadomowił na rynku europejskim, to dlaczego i Infiniti nie miałoby spróbować swoich sił? Taki mniej więcej był tok myślenia ludzi z władz Infiniti oraz Nissana.

Sonda Która z tegorocznych nowości targów w Genewie podoba Ci się najbardziej:
Ford Fiesta
13.79 %
Honda Accord
10.34 %
Lancia Delta
18.39 %
Renault Koleos
2.3 %
Toyota iQ
2.3 %
Volkswagen Scirocco
32.18 %
Volvo XC60
20.69 %
Tym samym oferta na mocno konkurencyjnym europejskim kontynencie poszerzy się o kolejnego gracza. Na wystawie genewskiej Inifiti zaprezentowało całą paletę swoich modeli, z którymi już w tym roku zamierza pojawić się w pierwszych krajach, w tym i od października w Polsce (pierwszy salon Infiniti powstanie w Warszawie przy Centrum Toruńska należącej do Grupy PGD).

Gama modelowa składać się będzie z czterech modeli - FX, EX37, G37 Coupe oraz G37 sedan.

Infiniti EX37 należy do segmentu crossoverów o stylistyce nawiązującej do aut typu coupe, z dość przestronnym wnętrzem. A więc stosunkowo duży rozstaw osi, krótkie zwisy, długa maska silnika. A pod maską znajdziemy też typowo amerykański akcent - dość mocny silnik benzynowy V6 o pojemności 3,7 litra, mocy 310 KM oraz maksymalnym momencie 350 Nm. Jednostka ta dostępna będzie z siedmiostopniową przekładnią automatyczną.

Modele Infiniti G37 oraz G37 Coupe różnią się przede wszystkim nieco innym nadwoziem oraz wnętrzem. Zastosowane rozwiązania są w większości identyczne. Oba modele napędzane będą 3,7-litrowym silnikiem V6 o mocy 310 KM i maksymalnym momencie obrotowym 350 Nm. Normalnie z napędem na tylną oś, dostępne jednak będą również wersje z napędem na wszystkie koła. Do wyboru będzie sześciobiegowa skrzynia manualna bądź siedmiostopniowy automat. Wśród wyposażenia mającego zwiększyć bezpieczeństwo znajdziemy m.in. 6 poduszek powietrznych oraz specjalnie zaprojektowaną maskę silnika, która ma być "przyjazna" dla pieszego w razie wypadku.

I wreszcie na koniec model FX. Na wystawie w Genewie zaprezentowana została właśnie najnowsza generacja tego modelu, czyli FX50. Auto to należy do segmentu kompaktowych SUV-ów, ale nietrudno dostrzec w nim wiele sportowych akcentów. Pod maskę trafił potężny, 390-konny silnik V8 o pojemności pięciu litrów i maksymalnym momencie 500 Nm, który współpracuje z 7-biegową przekładnią automatyczną. Model ten będzie oferowany z inteligentnym system napędu na 4 koła E-TS oraz takimi systemami jak ESP i TSC.

Po starcie sprzedaży nowego Infiniti FX50 na rynku amerykańskim już w czerwcu, na europejski kontynent auto to dotrze w okolicach pazdziernika br.

Podobne wiadomości:

Infiniti Q60 - znamy cenę japońskiego coupe

Infiniti Q60 - znamy cenę japońskiego coupe

Samochody luksusowe 2016-09-05

Rekordowe półrocze dla Infiniti

Rekordowe półrocze dla Infiniti

Aktualności 2016-07-11

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport