mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Inter Groclin patrzy na Wschód

Inter Groclin patrzy na Wschód

Jeden z największych wielkopolskich pracodawców i czołowy polski eksporter wyposażenia wnętrz samochodów, Inter Groclin Auto SA, wycofuje produkcję poza granice Unii Europejskiej. Zakłady w Grodzisku Wlkp. i w Karpicku zostaną przekształcone w zaplecze logistyczne i rozwojowo-badawcze.

Inter Groclin patrzy na Wschód

Przyczyna? Wysokie stopy procentowe, ciągłe zmiany przepisów i rosnące koszty pracy spowodowały, że produkcja w Polsce przestała być dla Groclinu opłacalna. „Rząd nie wspiera eksportu, brakuje przejrzystej polityki gospodarczej, ciągle zmieniają się przepisy. Chcąc utrzymać swoją pozycję, musimy szukać tańszych rynków pracy” - ujawnia Jerzy Pięta, rzecznik Groclinu.

We wrześniu 2005 r. za sumę 80 mln zł otworzył fabrykę w Użgorodzie. Groclin Karpaty to druga pod względem wielkości zachodnia inwestycja zagraniczna w Obwodzie Zakarpackim. W Użgorodzie pracuje obecnie 1200 osób, które produkują taki sam asortyment do zakładów krajowych. Teraz Groclin chce zbudować w Użgorodzie drugi zakład i podwoić zatrudnienie.

Niższe koszty zatrudnienia, a przez to niższe koszty produkcji mają uzdrowić trudną sytuację finansową Groclinu i poprawić jego rentowność. W nowych, zagranicznych już zakładach, Groclin będzie produkował ten sam asortyment, co dotychczas w fabrykach na terenie Wielkopolski, czyli fotele samochodowe, foteliki dziecięce do aut i poszycia foteli samochodowych.

Groclin przestanie inwestować w dwa istniejące zakłady w Grodzisku Wlkp. i Karpicku pod Wolsztynem. Nie oznacza to jednak, że 2700 osób tam zatrudnionych straci pracę. Obie fabryki będą działać co najmniej do końca roku. Dziś firma jest w stanie wręcz zatrudnić dalszych 200 osób, bo nie może sobie poradzić z realizacją zamówień. W przyszłości pozostałe w Wielkopolsce zakłady mają się stać zapleczem logistycznym i badawczym dla baz produkcyjnych na Ukrainie. Część obecnych pracowników będzie musiała się przekwalifikować. Groclin przewiduje dla nich system szkoleń.

Przeczytaj także:

Groclin przenosi się na Ukrainę (2006-11-10)

Groclin: nie będzie zwolnień w polskich zakładach (2006-03-28)

Profesjonalizm w każdym ściegu (2005-09-28)

 


Podobne wiadomości:

Autostrada A2 - trzeci pas w przyszłym roku

Autostrada A2 - trzeci pas w przyszłym roku

Polskie drogi 2017-10-16

S5 Poznań-Wrocław - podpisano ostatnią umowę

S5 Poznań-Wrocław - podpisano ostatnią umowę

Polskie drogi 2016-05-18

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Skoda Octavia 1.5 TSI już w salonach
Skoda Octavia 1.5 TSI już w salonach
Skoda Octavia jest najchętniej kupowanym modelem w Polsce. Teraz do jej oferty dołącza wersja napędzana silnikiem 1.5 TSI.
Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic Sky is the limit – Nowa Mazda CX-5 nie zna granic