mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > International Engine of the Year - zaskakujący werdykt

International Engine of the Year - zaskakujący werdykt

Poznaliśmy najlepszy silnik 2016 roku w plebiscycie International Engine of the Year. Wyniki jest o tyle zaskakujący, że wygrała jednostka napędowa ze sportowego samochodu.

International Engine of the Year - zaskakujący werdykt
Plebiscyt International Engine of the Year to konkurs, który organizowany jest od 1999 roku, kiedy to zwyciężył motor 1.0 z Toyoty Yaris. Jury plebiscytu tworzą dziennikarze motoryzacyjny z całego świata, wśród których mamy jednego przedstawiciela z Polski, Szczepana Mroczka z Top Gear.

Coroczny konkurs jest rozgrywany w kilku kategoriach dzielących silniki według pojemności skokowej, z których główną jest "International Engine of the Year". Pozostałe to:

  • Poniżej 1 l
  • 1,0 l do 1,4 l
  • 1,4 l do 1,8 l
  • 1,8 l do 2,0 l
  • 2,0 l do 2,5 l
  • 2,5 l do 3,0 l
  • 3,0 l do 3,0 l
  • ponad 4,0 l

Oprócz wyżej wymienionych kategorii nagrody przyznawane są również kategoriach - Green Engine, New Engine oraz Performance Engine.

W tym roku nagrodę International Engine of the Year przyznano po raz czwarty w historii dla silnika pracującego w aucie sportowym. Do tej pory taki motor wygrywał w 2001 roku (3,2 l z BMW M3), 2005 i 2006 (5.0 V10 z BMW M5). W 2016 główną nagroda trafi do Maranello za jednostkę napędową 3.9 biturbo V8, która zasila Ferrari 488 GTB (331 pkt). Drugie miejsce przypadło dla silnika trzycylindrowego 1,5 l wspomaganego przez elektryczną jednostkę z BMW i8 (278 pkt), a najniższe podium zgarnęło Porsche ze swoim 3-litrowym, sześciocylindrowym boxerem turbo (267 pkt). Jednostka Ferrari zwyciężyła również w kategorii Performance Engine oraz New Engine. Poniżej wyniki we wszystkich kategoriach.

Poniżej 1 l
  • Ford 1,0 l EcoBosst (348 pkt)
  • Volkswagen 1,0 l TSI (223 pkt)
  • BMW i3 0,65 l Range Extender (164 pkt)

1,0 l do 1,4 l

  • PSA 1,2 l (228 pkt)
  • BMW 1,2 l (174 pkt)
  • Volkswagen 1,4 l TSI (154 pkt)

1,4 l do 1,8 l

  • BMW i8 1,5 l ze wspomaganiem elektrycznym (260 pkt)
  • BMW 1,5 l turbo (152 pkt)
  • Audi TFSI 1,8 l (125 pkt)

1,8 l do 2,0 l
  • Mercedes AMG 2,0 l turbo (209 pkt)
  • Audi 2,0 l TFSI (188 pkt)
  • Volvo 2,0 l ze wspomaganiem elektrycznym (174 pkt)

2,0 l do 2,5 l
  • Audi TFSI 2,5 l R5 turbo (307 pkt)
  • Porsche 2,5 l turbo (204 pkt)
  • Ford 2,3 l EcoBost (164 pkt)

2,5 l do 3,0 l
  • Porsche 3,0 l turbo (252 pkt)
  • BMW M3 3,0 l twin-turbo (203 pkt)
  • BMW 3,0 l twin-turbo (178 pkt)

3,0 l do 4,0 l
  • Ferrari 3,9 l biturbo V8 (395  pkt)
  • Mercedes-AMG 4,0 l biturbo V8 (206 pkt)
  • Porsche 4,0 l boxer (141 pkt)

ponad 4,0 l
  • Ferrari 6,3 l V12 (227 pkt)
  • Audi 5,2 l V10 (161 pkt)
  • Mercedes-AMG 5,5 l V8 turbo (124 pkt)

Green Engine
  • Tesla Model S (256 pkt)
  • BMW i8 1,5 l ze wspomaganiem elektrycznym (176 pkt)
  • Volvo 2,0 l ze wspomaganiem elektrycznym (97 pkt)

New Engine
  • Ferrari 3,9 l biturbo V8 (340  pkt)
  • Volvo 2,0 l ze wspomaganiem elektrycznym (204 pkt)
  • Porsche 3,0 l turbo (174 pkt)

Performance Engine
  • Ferrari 3,9 l biturbo V8 (311  pkt)
  • Ferrari 6,3 l V12 (94 pkt)
  • Porsche 4,0 l boxer (77 pkt)

Podobne wiadomości:

Tytuł Silnik Roku 2015 tym razem dla BMW

Tytuł Silnik Roku 2015 tym razem dla BMW

Technika 2015-06-18

Ford EcoBoost po raz kolejny z tytułem Silnika Roku

Ford EcoBoost po raz kolejny z tytułem...

Technika 2014-06-26

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport