mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Internetowe Samochody Używane Roku 2005 w komisie

Internetowe Samochody Używane Roku 2005 w komisie

Mimo iż od wyborów Internetowego Samochodu Używanego Roku 2005 minęło troszkę czasu postanowiliśmy zweryfikować zaprezentowane wyniki w kategorii aut używanych z jednym ze sprzedawców detalicznych sieci GEpard.

Internetowe Samochody Używane Roku 2005 w komisie

Pytania skierowaliśmy do dealera samochodów z Gorzowa Wielkopolskiego, Pana Bronisława Mikulskiego, współwłaściciela komisu sieci GEpard - PHU Duet S.C.
B. Mikulski, Z. Chmielenko, który posiada wieloletnie doświadczenie w sprzedaży używanych samochodów osobowych. Przypominamy, że w plebiscycie na Internetowy Samochód Używany Roku 2005 zwyciężył model Volkswagen Passat, zaś kolejne miejsca na podium przypadły modelom Opla: Vectrze i Astrze.

Mojeauto.pl: Czy z perspektywy sprzedawcy detalicznego wyniki plebiscytu Internetowy Samochód Roku 2005   (kategoria samochodów używanych) pokrywają się w faktycznym zainteresowaniem klientów w Pańskim komisie? Czy może wyniki są dla Pana małym zaskoczeniem?

Bogusław Mikulski:
Rzeczywiście w bardzo znacznym stopniu wyniki przedstawione w plebiscycie odzwierciedlają faktyczne zainteresowanie modelami w naszym punkcie. Volkswagen Passat zawsze był autem cenionym i poszukiwanym przez kupujących. Jeżeli chodzi z kolei o pojazdy Opla, to obecnie na rynku wtórnym jest właśnie tych samochodów (Vectra, Astra) najwięcej, co z jednej strony wskazuje na duże zapotrzebowanie na te modele i zainteresowanie kupujących, a z drugiej strony przekłada się na wysoką sprzedaż.

Ma: Co Pana zdaniem świadczy o dużym zainteresowaniu właśnie tymi markami ?

BM:
W przypadku Opli Vectra i Astra mogę powiedzieć tylko tyle: prosty w obsłudze, prosty w serwisowaniu i tani w eksploatacji. Volkswagen Passat z kolei jest samochodem niezawodnym, wygodnym i prestiżowym. W przypadku obu marek są to bez wątpienia ich największe zalety.

Ma: Jaki procent sprzedanych przez Pana samochodów stanowiły właśnie modele zwycięskich marek?

BM: 
Generalnie Volkswagenów i Opli jest na naszym rynku obecnie najwięcej. Oceniam, że w naszym punkcie stanowiły one w ubiegłym roku około 40% ogólnej sprzedaży. Oprócz nich w tym zestawieniu silną pozycję zajmują także samochody Toyoty i Forda.

Ma: Jakimi przesłankami kierują się klienci przy zakupie samochodu w Pańskim komisie?

BM:
Na rynku samochodów używanych szczególnie istotną rolę odgrywa cena – to ona właśnie jest często czynnikiem decydującym o ostatecznym wyborze konkretnego auta przez naszych klientów. W dalszej kolejności kwestia awaryjności pojazdu i prestiż marki. Później wchodzimy już w takie szczegóły jak np. wyposażenie i komfort. Chciałbym jednak podkreślić, że najważniejszym czynnikiem jeśli chodzi o nasz gorzowski rynek – a myślę, że podobnie jest także w punktach dealerskich sieci GEpard w całej Polsce - jest relacja ceny do jakości. W końcu dla niej właśnie klienci decydują się na zakup samochodu używanego, a nie nowego z salonu.

Ma: Czy w ciągu br. spodziewa się Pan zmian w gustach klientów jeżeli chodzi o wybór aut?

BM:
Z pewnością drastycznych zmian nie ma co oczekiwać. Obecnie polski rynek jest już bardzo nasycony samochodami sprowadzonymi z zagranicy. Na takim rynku – jak wspomniałem wcześniej - cena zaczyna odgrywać najistotniejszą rolę, również jeśli chodzi o kształtowanie zainteresowania klientów poszczególnymi segmentami pojazdów. Prawdopodobnie jednak będzie się stopniowo zwiększać zainteresowanie samochodami z wyższej półki, a klienci zaczną poszukiwać czegoś bardziej komfortowego i luksusowego za przystępną cenę. W tym roku jednak najważniejszym odniesieniem pozostaną z pewnością: jakość i cena auta.

Ma: Dziękuję za rozmowę.

Czytaj także:

Internetowy Samochód Roku 2005


Podobne wiadomości:

Ford Focus Internetowym Samochodem Roku 2005!

Ford Focus Internetowym Samochodem Roku 2005!

Aktualności 2006-03-10

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport