mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Iveco gotowe na Euro VI

Iveco gotowe na Euro VI

Iveco i FPT Industrial poinformowały opinie publiczna o swojej gotowosci do spełnienia przepisów w nowej normie czystosci spalin Euro VI dzieki technologii oczyszczania spalin SCR (Selektywna Redukcja Katalityczna), która zostanie wprowadzona w dwóch nowych liniach silnikowych Cursor i Tector dla samochodów cieżarowych z segmentu cieżkiego i dla autobusów.

Iveco gotowe na Euro VI

Nowe silniki, wyposażone tylko w technologie SCR produkcji FPT Industrial, beda zapewniac zoptymalizowane spalanie oraz układy oczyszczania spalin, aby utrzymac wiodaca pozycje Iveco w swojej klasie pojazdów pod wzgledem spalania paliwa z wiekszym poszanowaniem srodowiska naturalnego dzieki przełomowej opatentowanej technologii redukcji tlenków azotu (NOx), która charakteryzuje sie wysoka skutecznoscia (ponad 95% w stosunku do 80-85% w przypadku najlepszych konkurentów).

Dyrektor Generalny FPT Industrial Giovanni Bartoli powiedział: “Nasze działania maja cały czas na celu zwiekszenie wydajnosci klienta i obniżenie emisji; dlatego też bierzemy pod uwage każde rozwiazanie pozwalajace nam osiagnac te cele. Tak naprawde metoda “tylko SCR” jest dowodem na nasze przywództwo technologiczne i zaangażowanie na rzecz spełnienia potrzeb coraz bardziej wymagajacego rynku.”

Dyrektor Generalny Iveco Alfredo Altavilla powiedział: “Jako pierwsi ogłosilismy nasza strategie w zakresie technologii produkcji silników zgodnych z norma emisji spalin Euro VI już w kwietniu 2010 roku na spotkaniu z analitykami i inwestorami w Turynie. Powiedziałem wtedy, że spełnimy wymagania normy czystosci spalin Euro VI bez układu dopalania spalin (EGR- Exhaust Gas Recirculation pol. recyrkulacja spalin). EGR jako technologia jest stosowana w branży transportowej, lecz dla pojazdów użytkowych z segmentu cieżkiego, które w czasie swojej eksploatacji przejeżdżaja wiecej niż milion kilometrów, własciwym wyborem technicznym jest technologia, która zmniejsza zużycie paliwa i dodatkowe koszty eksploatacji do minimum. Technologia oczyszczania spalin “tylko SCR” w układzie wydechowym wyprodukowana przez FPT Industrial spełnia te ważna potrzebe. Jasne jest, że pojazdy spełniajace norme emisji spalin Euro VI beda droższe; technologia ma swoja cene i wartosc. Wprowadzimy odpowiednio wyposażone pojazdy na rynek, gdy poprosza nas o to nasi klienci.”

Historia Iveco obfituje w innowacje techniczne majace na celu redukcje kosztów eksploatacyjnych, przy czym jedna z takich podstawowych innowacji od dawna była technologia obniżenia spalania paliwa. W przypadku normy czystosci spalin Euro IV/V wprowadzonej w 2005 roku, Iveco wybrała technologie SCR. Powyższy wybór został dokonany całkowicie na podstawie kosztów użytkowania (TCO), pozwalajac na regulacje silników w celu pełnej optymalizacji sprawnosci spalania, a co za tym idzie ekonomicznosci, kosztem wysokiej emisji tlenków azotu (NOx), których ilosc mogłaby byc zmniejszona przy użyciu technologii SCR w układzie wydechowym.

W przypadku normy czystosci spalin Euro VI, ani strategia Iveco, ani zapotrzebowanie ze strony naszych klientów na ekonomiczne pojazdy nie zmieniły sie. Biorac pod uwage ogólna akceptacje faktu, że nie wszystko można osiagnac w komorze spalania lub w układzie wydechowym, Iveco może wykorzystac postep technologiczny dokonany przez FPT Industrial, które niestrudzenie zwieksza sprawnosc technologii SCR. W efekcie powstał układ oczyszczania spalin przy użyciu technologii SCR, który charakteryzuje sie bezprecedensowa skutecznoscia w obniżaniu szkodliwych emisji. Jest tutaj mowa oczywiscie o technologii “tylko SCR” przeznaczonej do silników pojazdów z segmentu sredniego i cieżkiego. Technologia oczyszczania spalin “tylko SCR” jest całkowicie unikalna pod tym wzgledem, że jest w stanie sprostac niezwykle surowym ograniczeniom w emisji tlenków azotu (NOx) dzieki zastosowaniu tylko układu redukcji katalitycznej bez potrzeby recyrkulacji spalin.

Realizacja układu SCR o tak wysokiej sprawnosci była możliwa dzieki dokładnej kontroli dozowania płynu AdBlue (roztworu mocznika jako katalizatora), a także odpowiednim własnosciom cieplnym układu oczyszczania spalin. W technologii “tylko SCR” wprowadzono nowej generacji układ oczyszczania spalin, co jest wynikiem intensywnych prac badawczych FPT Industrial, których wyniki sa chronione szeregiem patentów:

    Zastosowanie zoptymalizowanych metod dynamiki płynów do modelowania powstawania spalin i dozowania AdBlue oraz katalizatorów do selektywnej redukcji katalitycznej (SCR).
    Logika sterujaca układem dawkowania umożliwiajaca precyzyjne dawkowania płynu AdBlue, aby zmniejszyc wykryte emisje tlenków azotu (NOx).
    Technologia wykorzystujaca czujniki amoniaku i tlenków azotu (NOx) pozwalajaca wyczuwac spaliny niezwykle dokładnie, dzieki czemu możliwe jest adaptacyjne dozowanie płynu AdBlue w celu zrekompensowania starzenia sie katalizatora SCR.
    Technologia mieszania w izolowanej rurze pozwala na hydrolyze jednorodnego mocznika oraz na jego dystrybucje w strumieniu spalin przy zastosowaniu ruchu wirowego.

Połaczenie wyżej wymienionych patentów pozwoliła osiagnac sprawnosc redukcji tlenków azotu (NOx) na poziomie powyżej 95%, a w okreslonych warunkach nawet blisko 100%.

Zobacz koniecznie: Wszystko o Iveco
Tematy w artykule: Iveco ciężarowe ekologia ekologiczna jazda

Podobne wiadomości:

Ekologiczne drogi z... plastiku

Ekologiczne drogi z... plastiku

Aktualności 2015-07-14

Elektryczne auta także mogą szkodzić środowisku

Elektryczne auta także mogą szkodzić...

Aktualności 2015-07-07

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport