mojeauto.pl > motogazeta > Aktualności > Iveco na Międzynarodowej Wystawie Pojazdów na Gaz Ziemny

Iveco na Międzynarodowej Wystawie Pojazdów na Gaz Ziemny

Iveco i FPT Industrial wzięły udział w drugiej edycji Międzynarodowej Wystawy Pojazdów na Gaz Ziemny, zorganizowanej przez Europejskie Stowarzyszenie Pojazdów na Gaz Ziemny (NGVA Europe) w Berlin Messe w dniach  7 – 9.06. 2011 r Swoją obecnością obydwie spółki z Grupy Fiat Industrial potwierdzają swoje zaangażowanie na rzecz ekomobilności, chcąc pomóc w szerzeniu nawyku stosowania metanu jako paliwa w transporcie drogowym oraz przekazać jak najszerszym kręgom odbiorców niesłychanie ekologiczne rozwiązania transportowe, które Iveco i FPT Industrial od dawna oferują na rynku.

Iveco na Międzynarodowej Wystawie Pojazdów na Gaz Ziemny
Iveco, europejski lider w segmencie pojazdów użytkowych napędzanych silnikami na sprężony gaz ziemny, wystawia razem z producentem silników FPT Industrial, niektóre modele ze swojego typoszeregu pojazdów, napędzane gazem ziemnym. Na stoisku można obejrzeć pojazd użytkowy Iveco ECODAILY Natural Power oraz silnik Cursor 8 produkcji FPT Industrial, specjalnie zaprojektowany do stosowania sprężonego gazu ziemnego do zastosowań miejskich w autobusach i pojazdach użytkowych.
Na terenie przylegającym do wystawy, Iveco wystawiło autobus miejski Iveco Irisbus Citelis z silnikiem zasilanym sprężonym gazem ziemnym z podwoziem od samochodu ciężarowego Stralis CNG w konfiguracji 6x2, z DMC 26 ton, największy pojazd miejski z silnikiem CNG. Układy napędowe na metan stanowią najwłaściwsze rozwiązanie  problemu zanieczyszczeń na terenach miejskich, ponieważ jest w nich stosowane najczystsze z dostępnych paliw samochodowych. Rozwiązania ekologiczne zaproponowane w Berlinie stanowią dowód na wkład obydwu spółek w ekologiczne i przystępne cenowo przewozy pojazdami użytkowymi, a także przewozy towarów i pasażerów na terenach miejskich.

Iveco wzięło również udział w Międzynarodowej Konferencji towarzyszącej wystawie, w ramach warsztatów pt. Europejskie wyzwania a szanse globalne - pojazdy zasilane sprężonym gazem ziemnym z perspektywy międzynarodowych producentów samochodów, w czasie których Giuliano Giovannini, Manager ds.Produktu Iveco dokonał swojej prezentacji. Iveco przywiązuje ogromną uwagę do technologii pojazdów napędzanych gazem ziemnym, która należy do włoskiego dorobku technicznego i jest priorytetowym kierunkiem naszych prac badawczo-rozwojowych. Obecnie oferujemy największy asortyment pojazdów na rynku, wyprodukowanych przy użyciu tej technologii, ponadto jesteśmy europejskimi liderami w produkcji i marketingu tych pojazdów, które już używają biometanu, jednego ze źródeł odnawialnej energii z najbardziej obiecującymi wynikami, jeśli chodzi o redukcję emisji gazów cieplarnianych.

Nacisk kładziony na ekomobilność najważniejszy element strategii biznesowej Iveco i FPT Industrial, najlepiej widać na przykładzie wystawionych pojazdów i silników. Na stoisku Iveco można było obejrzeć pojazd użytkowy ECODAILY Natural Power, w wersji napędzanej gazem ziemnym, którego sprzedaż różnych wersji przekroczyła 2 mln sztuk. Jest on dostępny w różnych wersjach: furgonetki, furgonu, kabiny na podwoziu, o DMC od 3,5 - 7.0 t i napędzany 3-l silnikiem produkcji FPT Industrial na gaz ziemny, o mocy 136 KM (100 kW). Aby zapewnić łatwość użycia, pojazd jest wyposażony w mały bak na benzynę, który pozwala awaryjnie dojechać do  punktu tankowania gazu.

Gaz ziemny używany w pojeździe jest przechowywany w butlach o różnej objętości, w zależności od DMC pojazdu i rozstawu osi. Na zewnątrz hali wystawowej Iveco Irisbus wystawił autobus miejski Citelis o długości 12m, napędzany sprężonym gazem ziemnym, o bardzo niskim wpływie na środowisko dzięki silnikowi Cursor 8 produkcji FPT Industrial, którego emisje są znacznie poniżej normy czystości spalin EEV (Enhanced Environmentally Friendly Vehicle), najbardziej rygorystycznej normy czystości spalin istniejącej obecnie na rynku. Autobus ten nadaje się idealnie do zastosowań w ramach publicznych środków transportu, gdyż zabiera max. 90 pasażerów, jest niskopodłogowy, posiada specjalny podjazd dla wózków inwalidzkich, oraz funkcję obniżenia podłogi przy wchodzeniu i wychodzeniu z autobusu pasażerów niepełnosprawnych. Pojazd jest również wyposażony w klimatyzację dla pasażerów i kierowcy, system wykrywania pasażerów wsiadających i wysiadających oraz czujniki zbliżeniowe, nagłośnienie pozwalające informować pasażerów o najbliższym przystanku autobusu, system monitoringu przy pomocy kamery nakierowanej na każde drzwi służące wsiadaniu oraz system Intellibus ze zintegrowanym modułem GPS, który pozwala monitorować dane i tworzyć raporty na temat przejechanej trasy i parametrów jazdy takich jak prędkość liczba zatrzymań oraz śledzić położenie pojazdu w czasie rzeczywistym.

Również na zewnątrz hali wystawowej można było obejrzeć ciągnik siodłowy Stralis CNG 6x2 o DMC 26t, wyposażony w specjalny silnik Cursor 8 produkcji FPT Industrial, napędzany gazem ziemnym, o mocy 270 KM (200 kW). Oprócz wersji Stralisa 6x2 z kabina, Stralis CNG jest również dostępny w wersji 4x2 z kabina o DMC 18.0 ton. W tej wersji Stralisa sprężony gaz ziemny (CNG) jest przechowywany w 8 butlach, każda o pojemności 80 l, które zostały zamontowane na ramie podwozia, aby nie utrudniać zabudowy.

FPT Industrial jest spółka Fiat Industrial specjalizująca sie w projektowaniu, produkcji i sprzedaży układów napędowych i skrzyni biegów do pojazdów ciężarowych szosowych i terenowych, a także dostawczych,  silników okrętowych oraz generatorów mocy. Iveco oferuje cała gamę silników na gaz ziemny o mocy od 136 KM do 330 KM. Firma  ma w swojej ofercie silnik Cursor 8 (C78 ENT G), ze specjalną dedykowaną turbosprężarką i chłodnicą międzystopniową (ang. intercooler) CNG, z 6 cylindrami, o pojemności 7,8 l, z homologacją na zgodność z norma czystości spalin EEV. Silnik ten, dostępny w przedziale mocy znamionowej od 245KM do 330KM (180kW do 213kW) oraz szczytowym momentem obrotowym od 1100Nm do 1300Nm jest stosowany w autobusach i pojazdach użytkowych głównie do zastosowań miejskich, gdzie jest szczególnie doceniany ze względu na niską emisję spalin oraz niskie koszty eksploatacji (metan jest jednym z najtańszych paliw). Również nie bez znaczenia jest niski poziom hałasu wytwarzanego przez ten silnik, który jest o 3-5 dB(A) niższy niż odpowiednik dieslowski, a także niski poziom wibracji dzięki technologii zapłonu iskrowego. Wreszcie również ważna zaleta w zakresie ochrony środowiska naturalnego jest spalanie gazu ziemnego, które charakteryzuje sie bardzo niskimi poziomami emisji spalin, przy czym emisja tlenków azotu stanowi jedną czwartą dozwolonego poziomu.
Zobacz koniecznie: Wszystko o Iveco
Tematy w artykule: Iveco CNG ciężarowe dostawcze

Podobne wiadomości:

Fabryczne instalacje LPG i CNG - top 5

Fabryczne instalacje LPG i CNG - top 5

Aktualności 2016-08-31

Octavia G-TEC, czyli fabryczna instalacja CNG

Octavia G-TEC, czyli fabryczna instalacja CNG

Aktualności 2015-09-02

Komentuj:

Brak komentarzy! Wypowiedz się, jako pierwszy!

ZOBACZ RÓWNIEŻ Zamknij
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Prześlij zdjęcie i zagraj o jedną z 30 nagród
Konkurs na 25-lecie magazynu "auto motor i sport". Zrób sobie zdjęcie z jubileuszowym wydaniem magazynu i prześlij je do nas koszystając z formularza na stronie. Masz szansę na wygranie jednej z 30 nagród. Weź udział!
Wydania cyfrowe auto motor i sport Wydania cyfrowe auto motor i sport